Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Character merchandising - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Character merchandising

Merchandsing jest zróżnicowany, głównie z uwagi na obiekt komercjalizacji. Możemy wyróżnić dwie najbardziej znaczące jego formy: personality merchandsing i character merchandsing. O ile personality merchandsing wymaga ogromu działań ze strony reklamodawców oraz osób udostępniających swój wizerunek celem wzbudzenia i podtrzymania zainteresowania konsumentów, o tyle character merchandsing potrzebuje jedynie wyrazistych symboli lub postaci fikcyjnych, które wzbudzą zainteresowanie potencjalnych nabywców promowanych produktów i usług.

Wykreuj postać

Największe walory dla merchandsingu ma bezsprzecznie postać fikcyjna, która jest zaadaptowana lub wykorzystana wtórnie przez twórcę bądź osoby trzecie upoważnione do tego rodzaju działań. Postać taka składa się ze starannie dopasowanych elementów, na które przypadają cechy takie jak nazwa, wygląd fizyczny, głos, sposób mówienia, poruszania się, osobowość, gestykulacja, zachowania, poglądy. Zwykle jest to bohater występujący w filmach animowanych, rysunkowych czy fabularnych, książkach, komiksach, a także grach. Postacie fikcyjne mogą być również sztucznie wykreowane przez agencje reklamowe jako element starannie przemyślanych działań marketingowych np. królik z reklamy Nesquik, którego wizerunek wykorzystano na produktach spożywczych, grach komputerowych, przeglądarkowych.

Król Julian czy Jack Sparrow?

Spacerując po alejkach w centrach handlowych czy też ulicami miast, nie sposób przegapić kolorowe witryny sklepów szczodrze zaopatrzone w odzież, zabawki, zdjęcia bądź w reklamy, których cechą wspólną jest wykorzystanie motywów z będących akurat na topie bajek dla dzieci. Zdecydowana większość z nich skutecznie zwraca uwagę najmłodszych zakupowiczów, a co za tym idzie, również ich rodziców, zwłaszcza że wszystkie te gadżety kuszą nie tylko kolorami, ale i niższymi cenami. Jest to efekt wypracowania skutecznego character merchandsingu.

Do adresatów działań w zakresie character merchandsingu możemy zaliczyć oczywiście nie tylko dzieci, ale i młodzież, rodziców, kolekcjonerów i fanów. Z uwagi na fakt, że nawet dorosłym zdarza się zakupić nowe, ale zbędne przedmioty, musimy pamiętać, że tym bardziej dziecko nie jest w stanie obiektywnie ocenić czy zabawka/gadżet są mu potrzebne, i to właśnie zainteresowanie najmłodszych konsumentów świadczy o sukcesie character merchandsingu. W sytuacji, gdy produkt jest kolorowy, błyszczący i wiąże się w jakikolwiek sposób z ulubioną postacią, wówczas młody konsument jest zdeterminowany żeby go posiąść. Jeżeli aktualnie na topie jest Król Julian bądź Jack Sparrow, wówczas wytwórnia filmu w ramach character merchandsingu udziela licencji do korzystania z wizerunku bohatera, a produkty wykonane z użyciem wizerunku sprzedają się nieporównanie lepiej. Konsekwencją takich działań jest efekt w postaci wzrostu popytu na produkty, których w innej sytuacji żaden klient nie miałby potrzeby zakupić.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.