W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Dobrodziejstwa techniki, czyli digital merchandising

Nie ma wątpliwości, że technologia na dobre przeniknęła różne sfery naszego życia. Otaczają nas ekrany plazmowe i LCD, smartphony, tablety, notebooki i, tak naprawdę, wielu z nas nie wyobraża sobie swojego życia bez codziennego kontaktu z różnego rodzaju urządzeniami.

Nic więc dziwnego, że technologia jest wykorzystywana w większości sfer życia. Znalazła swoje miejsce także w procesie sprzedaży w postaci nowoczesnego rodzaju komunikacji merchandisingowej. Wśród innych rozwiązań sprzedażowych pojawił się, wykorzystujący różne rodzaje elektronicznych wyświetlaczy i nośników, digital merchandising.

Digital merchandising jest także nazywany: digital signage, narrowcasting, czy też DOOH (digital-out-of-home). Ostatnia z nazw wydaje się być wyjątkowo trafna. Sugeruje bowiem, że digital merchandising jest ‘cyfrowym wyjściem z domu’, co podkreśla, że system ten jest formą cyfrowej komunikacji z klientem.

System ten stanowi zintegrowaną strategię porozumiewania się z klientem na podłożu informacyjnym i sprzedażowym, przy użyciu szeroko pojętych technologii. Na jego elementy składają się więc elektroniczne wyświetlacze, takie jak ekreny LCD, LED, display plazma, projektory multimedialne, określane wspólnym mianem public displays (PD, nośniki informacji).

Taka strategia komunikacji wymaga zazwyczaj szybkiej i częstej zmienności zawartości. Dlatego też wszystkie działania DOOH zarządzane są za pomocą wspólnego oprogramowania (systemu zarządzania treścią). System ten pilnują także, aby wyświetlane w różnych miejscach informacji były spójne i wpisywały się w wspólną strategię komunikacji handlowej.

Należy pamiętać, że dzisiejszy digital merchandising znacznie wykracza poza chaotycznie wybrane zestawy promocji, wyświetlane na ekranach, znane nam chociażby z supermarketów. Konstruując odpowiednią strategię, trzeba zadbać o to, aby wyświetlić odpowiednie informacje właściwym osobom, we właściwym miejscu i czasie. Chodzi więc o to, aby dostarczyć konkretną informację wybranej grupie odbiorców.

Ponadto, klasyczne systemy wyświetlania bardzo często wzbogaca się o elementy interaktywne. Specjaliści od marketingu są świadomi faktu, iż ok 75% procesu decyzji o zakupie odbywa się już na terenie sklepu. Dlatego dokładają starań, aby skutecznie przyciągnąć uwagę konsumenta właśnie w trakcie jego zakupów. Aby nadać przekazowi jak najwięcej dynamizmu, wykorzystywane są dotykowe ekrany holograficzne, czy też interaktywne podłogi.

A wszystko po to, aby sprowokować interakcję z klientem oraz wzbudzić zaangażowanie jego uwagi. Specjaliści mówią nawet o nowej fazie rozwoju, nazywanej digital merchandising 2.0, w której jednostronny przekaz odejdzie do lamusa, a interaktywne informacje będą obowiązkowe. Na razie jednak możemy obserwować intensywny rozwój elektronicznych form komunikacji handlowej w różnych placówkach handlowo – usługowych – od sklepu spożywczego po bank. Kto wie – być może już niedługo w którejś z nich pomocy udzielać nam będzie wyłącznie elektroniczny, interaktywny asystent…

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.