Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Ekspozycja najczęściej kupowanych produktów - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Ekspozycja najczęściej kupowanych produktów

Nabiał oraz produkty świeże – to według statystyk towary, które są najczęściej kupowane przez konsumentów. Ich popularność nie powinna jednak uśpić czujności merchandisera – istnieją bowiem techniki, które pozwalają zmaksymalizować sprzedaż na tychże stoiskach.

Parę zasad dotyczących nabiału

Najważniejszą zasadą w przypadku nabiału jest rygorystyczne przestrzeganie daty przydatności do spożycia poszczególnych produktów – nie ma tu miejsca na pomyłki, gdyż mogą one drogo kosztować pod względem wizerunkowym. Druga kwestia to ułożenia towaru – powinno być intuicyjne i uwzględniać to, jak konsument szuka asortymentu. Powinniśmy na przykład grupować go po rodzaju, a nie po markach. Jeśli to możliwe, to w obrębie danego rodzaju należy umieszczać produkty najbardziej podobne (przeznaczeniem, zawartością tłuszczu czy wielkością) możliwie jak najbliżej siebie. Pamiętajmy również, że zwykle opłaca się szczególne eksponowanie towarów sezonowych oraz lokalnych, co do których konsumenci na danym terenie mają duży sentyment. W dzisiejszych czasach warto również zadbać o odpowiednią promocję stoiska „eko” i „bez glutenu”, gdyż taki asortyment cieszy się coraz większa popularnością.

Jak eksponować warzywa i owoce?

Nie ulega wątpliwości, ze warzywa i owoce, a więc produkty świeże, powinny być zawsze błyszczące, kolorowe, dobrze oświetlone, a do tego być ułożone na zasadzie przyjemnych dla oka kontrastów. Ale nawet największe wysiłki w tym zakresie zmarnuje nieestetyczne, brudne stoisko, gdzie na ziemi zalega błoto. Tutaj czystość ma szczególne znaczenie – stosika świeże trzeba sprzątać zdecydowanie częściej w ciągu dnia, niż inne półki.

Ale poza błyskiem, kolorem i czystością merchandising ma jeszcze wiele do powiedzenia na tym dziale. Po pierwsze dzielimy go na dwie części – warzywne i owocowe. Ale to za mało – w ich obrębie trzeba jeszcze dobierać obok siebie produkty podobne, na przykład mające podobne przeznaczenie czy wygląd lub właściwości. Możemy w tym wypadku mówić o takich grupach asortymentowych jak: produkty z ziemi (marchewka, seler, ziemniaki itp.), warzywa służące jako dodatki (pomidor, ogórek, papryka itp.), dodatki zielone (natka pietruszki, koperek, szczypiorek itp.), owoce rodzime (jabłka, gruszki, śliwki itp.), owoce cytrusowe (pomarańcze, grejpfruty, mandarynki itp.), rośliny strączkowe (fasola, szparagi, groch itp.) oraz wszelkie owoce sezonowe (truskawki, wiśnie, nektarynki itp.).

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.