W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Ekspozycje dodatkowe w sklepie – najczęściej popełniane błędy

Obecnie zastosowanie ekspozycji dodatkowych w merchandisingu nie jest elementem przewagi konkurencyjnej, ale standardem. Wiele jednak zależy od tego, w jaki sposób podejdziemy do ich rozmieszczenia oraz odpowiedniego przygotowania – w tym aspekcie możemy zarówno bardzo dużo zyskać, jak i zepsuć. Sprawdźmy zatem, czego warto unikać w tym zakresie.

Kiedy ekspozycja dodatkowa nie pomaga produktowi?

Pomimo niezaprzeczalnych zalet stosowanie ekspozycji dodatkowej, w wielu sklepach widuje się wciąż nieudolne próby ich wykorzystania, które zamiast odpowiednio pozycjonować produkt w świadomości klienta, zakłócają jego odbiór lub zniechęcają do zakupu. Jakich błędów należy zatem unikać?

1. Ekspozycja utrudniająca poruszanie się po sklepie
Największym i najczęściej popełnianym błędem jest umieszczanie elementów ekspozycji w takim miejscu, które utrudnia przemieszczanie się klientów po placówce handlowej. Zwykle zdarza się to w małych sklepikach, gdzie miejsca na wystawienie towaru jest bardzo mało, lub w supermarketach, gdzie niejednokrotnie dodatkowe artykuły umieszczane są na środku alejek. Jeśli ścieżka jest odpowiednio szeroka (na tyle, by po obu stronach ekspozycji zmieścił się wózek sklepowy), to problemu w zasadzie nie ma. Czasem jednak kontenery czy koszyki są na tyle duże, że znacząco utrudniają przejechanie obok nich, a wtedy klienci raczej starają się omijać szerokim łukiem takie miejsca, w obawie przed „zakorkowaniem” ciągu komunikacyjnego.

2. Nieestetyczny wygląd ekspozycji
Kolejnym problemem jest brak należytej staranności w zachowaniu odpowiedniego wyglądu elementów ekspozycyjnych. Ile to razy zdarzało się nam trafić na środku alejki na zwykły, kartonowy, częściowo rozerwany pojemnik, w którym leżały nieuporządkowane lub co gorsza częściowo zniszczone produkty? Szczególnie negatywnie taka sytuacja wpływa na asortyment wymagający eleganckiego zaprezentowania (np. odzież) lub podatny na zniszczenie (np. jajka).

3. Brak odpowiedniego wyróżnienia
Zdarza się, że mimo zastosowania estetycznej ekspozycji dodatkowej, nie przynosi ona oczekiwanych rezultatów. Należy wówczas zastanowić się czy w wystarczającym stopniu wyróżnia się ona wśród okolicznych produktów. Niejednokrotnie bowiem bywa tak, że projektowana jest ona przez grafika, który nie ma świadomości jak wygląda cała półka i choć standy czy inne materiały POS same w sobie wyglądają bardzo atrakcyjnie, to w konkretnej alejce „giną” pośród konkurencji.

Przy korzystaniu z ekspozycji dodatkowej należy brać pod uwagę szereg czynników, które sprawią, że będzie ona efektywnym zabiegiem merchandisingowym. Jedno jest wszakże pewne – popełnienie któregokolwiek z powyższych błędów, znacząco utrudni nam osiągnięcie zamierzonych celów.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.