Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Na czym polega wypracowanie standardów obsługi klienta? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Na czym polega wypracowanie standardów obsługi klienta?

Standardy obsługi klienta to temat rzeka. Każda jednostka gospodarcza powinna przestrzegać ich na możliwie jak najwyższym poziomie, ponieważ każda z nich ma do czynienia z kimś znajdującym się „po drugiej stronie lady” (bez względu na to, czy fizycznie tę ladę posiada czy nie). Na czym więc polega odpowiednia obsługa klienta?

Klient klientowi nierówny.

Wytyczne, które składają się na standardy obsługi klienta, będą różnić się w każdej kolejnej firmie. Dzieje się tak dlatego, że przedsiębiorstwa posiadają różne struktury organizacyjne – na przykład w jednej jednostce z klientami kontaktuje się tylko właściciel, w innej zespół handlowców, a jeszcze inna ma bardzo mocno rozwinięty dział obsługi, który dba o załatwianie wszystkich spraw płynących z zewnątrz. Jeszcze inna sytuacja ma miejsce na przykład w sklepach, gdzie z klientami mają styczność szeregowi pracownicy fizyczni. Konieczne jest tutaj ustalenie precyzyjnych procedur odnośnie tego kto w jakim stopniu odpowiada za ich obsługę, jaki ma zakres kompetencji i jak powinien reagować w konkretnych sytuacjach. Nie zawsze jest bowiem tak, ze petent chce tylko zapytać o asortyment bądź miejsce, w którym leży konkretny produkt. Czasem konieczne jest załagodzenie sytuacji trudnej z awanturującym się człowiekiem, bądź załatwienie reklamacji, a to często są sytuacje niełatwe, które nieodpowiednio załatwione mogą skutkować wylaniem się fali niezadowolenia w tak dynamicznym medium jak Internet. Dlatego tak istotne jest sprecyzowanie procedur postępowania z klientem i ustalenie ich indywidualnie dla konkretnego podmiotu.

Co precyzują standardy obsługi klienta?

Standardy obsługi klienta to spis norm dotyczących pracy z klientem. Do ich przygotowania należy zatem wziąć pod uwagę wiele zasad, u podstawy których leży przygotowanie merytoryczne z takich dziedzin jak ekonomia, marketing, psychologia czy socjologia. Oczywiście wypracowane w ten sposób normy powinny zawierać specyfikę branży oraz konkretnego przedsiębiorstwa. W ich efekcie możliwe jest ustalenie takich procedur dla poszczególnych stanowisk, które będą pozytywnie wpływały na odbiór firmy przez aktualnych i potencjalnych klientów oraz lepszą komunikację, co w dłuższym horyzoncie czasowym przekłada się na wzrost sprzedaży. W ramach standaryzacji obsługi klienta warto wziąć pod uwagę nie tylko sam kontakt z osobami przychodzącymi do sklepu lub siedziby firmy, ale także merytoryczne podwaliny, dzięki którym pracownicy będą przygotowani na sytuacje stresowe – a takich w kontaktach z klientami nie brakuje. W ramach poszerzania kompetencji zespołu w tym zakresie warto zatrudnić fachowców, którzy przeprowadzą odpowiednie szkolenia teoretyczne i praktyczne, a następnie sprawdzą ich skuteczność na przykład w postaci audytu metodą „Tajemniczego Klienta”. Tylko wtedy możemy mieć pewność, ze zaaplikowana dawka wiedzy nie tylko zostanie zapamiętana, ale także będzie realizowana na co dzień.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.