W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Pielęgnuj dobre strefy w Twoim sklepie!

Jak dobrze widzieć zadowolone twarze stałych klientów, powracających do Twojego sklepu. Miło jest słyszeć, że zakupy były przyjemnością – bo najczęściej oznacza to również, że przestrzeń handlowa została zaaranżowana poprawnie a ścieżki zakupowe konsumentów sugestywnie wyznaczone. Może się zdarzyć, że jest to dziełem przypadku – ale najczęściej taki sukces handlowy wynika z doskonałej znajomości zasad merchandisingu. Dziś bardzo ważna rada: doceniaj dobre strefy swojego punktu sprzedaży.

Przestrzeń sprzedaży ma swoje złe strefy. Okolice wejścia, rogi sklepu i krańce półek to miejsca, które potencjalny konsument odwiedza najrzadziej. Są oczywiście także te najlepsze punkty. Można je zagospodarować w sposób standardowy, zapełniając towarem, tak jak wszystkie inne regały – jednak warto w szczególny sposób przeanalizować, jaką wartość niesie dla handlowca taki obszar. Mając wiedzę, że konsumenci nie traktują równo całego sklepu, a podświadomie niektóre miejsca mogą w szczególny sposób kształtować decyzje zakupowe, po prostu nie można z tej wiedzy nie skorzystać.

Z reguły najłatwiej dostępną wizualnie strefą punktu handlowego jest jego centralna część. Może być ona otwartą wydzieloną przestrzenią, bądź też rejonem gdzie kończą się regały i rozpoczyna open-space prowadzący do kas. Jedna i druga formuła odpowiednio zaaranżowana może wpłynąć na zwiększenie zainteresowania konsumenta promowanym tam produktem. Jeżeli mamy do czynienia z wyspą na środku sklepu, można podkreślić ją dodatkowymi materiałami POS bądź reklamą multimedialną – lub też umieszczając wysoki stand. Doskonale oddziałują na klienta sylwetki uśmiechniętych ludzi – często producenci dysponują takimi materiałami z twarzą osób będących ambasadorami danej marki. Oczywiście podstawą jest odpowiedni merchandising, z wykorzystaniem takich technik jak multifacing – a przy łączeniu kilku produktów koniecznie zgodnie z regułą prawej ręki. Warto uważać, aby zachować odpowiednią komunikację cenową.

Jeżeli centralną strefą sklepu jest korytarz regałów, prowadzących do kas, dobrym duchem tego punktu sprzedaży będzie miejsce, gdzie rozpoczyna się przestrzeń przed kasami. Czasem bywa tak, że to właśnie jest jedyny dobry punkt na „oszołomienie” klienta – zrobienie doskonałego wrażenia i podkreślenie asortymentu nastawionego na największą rotację. Trzeba tu potencjalnego nabywcę zatrzymać: postawić mu przed oczami kolorowy stand, pomachać zawieszką, zainteresować reklamą. Stąd aż do linii kas jest pole do popisu dla merchandisera z polotem. Pielęgnując ten obszar należy pamiętać jedynie, aby produkty ustawiane były według potrzeb biznesowych – od prawej do lewej, od góry do dołu, najważniejsze na wysokości wzroku bądź zgodnie z regułą pionowych bloków kategorii. Bezpośrednio przy kasie – oczywiście produkty impulsowe.

Źródłem każdego sukcesu jest wiedza, doświadczenie i otwartość umysłu. W biznesie opartym o grę z potrzebami konsumenta, właściwy merchandising należy uznać za absolutne status quo. Świadomość dobrych i złych stref w punkcie sprzedaży może wpłynąć na znaczącą poprawę wyników handlowych – a więc na sukces biznesowy. Trzymamy kciuki!

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd…
dowiedz się więcej