W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Podążając ścieżką klienta: strefa dekompresji (część 2)

W drugiej części artykułu o sklepowej strefie dekompresji zastanowimy się nad konkretnymi elementami jej zagospodarowania (część 1 tutaj) . I choć nie ma złotego Graala, który sprawdzałby się w każdej placówce, to postaramy się pokrótce opisać te, które występują najczęściej. A wszystko dlatego, że nie ma nic gorszego, niż usytuowanie tam dowolnego asortymentu na zasadzie, że „od czegoś trzeba zacząć”. Zdradzimy też kilka tricków, które odpowiednio wyeksponują naszą strefę dekompresji.

Co ustawić w pobliżu strefy dekompresji?

Praktyka pokazuje, że najlepiej sprawdzają się niżej wymienione stoiska.

  • Produkty świeże – owoce i warzywa doskonale prezentują się nie tylko w katalogach, ale i w rzeczywistości. Oczywiście o ile produkty są świeże, efektowne wizualnie, a całość lśni czystością.
  • Pieczywo – stoisko z pieczywem, zwłaszcza w połączeniu z produktami ciastkarskimi, doskonale sprawdza się jako element dobrze nastrajający klienta do zakupów. Nie ma bowiem przyjemniejszego zapachu na początek zakupów niż woń świeżego chleba, razowej bułki czy pysznego ciasta, co z miejsca powoduje, że klient nieco zwalnia kroku. Stoiska piekarnicze zwykle prezentują się też dobrze pod względem wizualnym, co jest kolejnym czynnikiem zwiększającym zaufanie do sklepu.
  • Towary sezonowe – produkty związane ze zbliżającą się porą roku, świętem lub innym ważnym wydarzeniem, często są tymi, po które klient przychodzi w pierwszej kolejności – a co za tym idzie, na które od razu zwróci uwagę. Istnieje też duża szansa, że dokona w takiej strefie emocjonalnego, nieplanowanego zakupu.
  • Prasa – wciąż częstym rozwiązaniem, choć coraz rzadziej stosowanym w obliczu spadku sprzedaży gazet, jest ustawianie stoików z prasą blisko wejścia. Krzykliwe nagłówki wciąż są w stanie przykuć uwagę niejednego odbiorcy.

I na koniec kilka chwytów, które ożywią każdą strefę dekompresji. Po pierwsze trzeba pamiętać o odpowiednim świetle, wyróżniającym asortyment – najlepiej dziennym (często sklepy nie zaklejają w tym celu witryn). Należy zdawać sobie również sprawę z gry kolorów – w celu przyciągnięcia uwagi wskazany jest wyraźny kontrast, o co na przykład na dziale owocowo-warzywnym akurat nietrudno. W strefie dekompresji warto zaangażować również węch klienta (na przykład dzięki pieczywu), a przede wszystkim należy zadbać, aby od progu konsument poczuł się komfortowo – choćby poprzez serdeczne przywitanie sprzedawcy.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.