Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Polityka „best before” - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Polityka „best before”

Co ma merchandising do dat ważności? Jak ekspozycja towaru wpływa na marnowanie produktów? Jak w łatwy sposób uniknąć strat wynikających z konieczności pozbywania się asortymentu, który zakończył już swój żywot według obowiązujących norm? Odpowiednio prowadzona polityka „best before” – oparta na właściwym wykorzystaniu zasad merchandisingu – w wymiernym stopniu może podnieść rentowność punktu sprzedaży. Jest to z pewnością obszar, nad którym wiele sklepów powinno pochylić się z należytą starannością – dziś kilka praktycznych wskazówek.

W punktach sprzedaży, gdzie większość asortymentu szybko rotuje, na uwagę zasługują oczywiście produkty, które rotują słabiej. Jeżeli dany produkt schodzi na bieżąco, nie ma żadnego znaczenia czy egzemplarze ułożone są z wierzchu, czy pod spodem. Jednakże rekomenduje się organizowanie półki zawsze według dat ważności – dotyczy to oczywiście towarów szybko psujących się. Niestety, oznacza to jednocześnie częste układanie całego regału – ponieważ towar znika najczęściej z pierwszych rzędów a dostawiane pochodzą z reguły z najnowszych dostaw i ich „best before” będzie najbardziej odległy. Kontrola półki w tym zakresie może w praktyce uchronić sklep przed realną stratą. Uzupełniane „fejsy” jedynie w miejsce tych rotujących, będą oznaczać że w tyle regału czają się daty o wrażliwej wartości – być może kończące się, być może już po terminie. Stąd też odpowiedni merchandising wpłynie na poprawne zarządzanie datą ważności towaru.

Może wydarzyć się, że mimo bieżącej kontroli znaczna część asortymentu będzie zbliżać się do krytycznego punktu „best before”. Wówczas należy aktywnie zająć się newralgicznym obszarem – zarówno w zakresie odpowiedniej wizualizacji na półce, z wykorzystaniem technik merchandisingowych takich jak pionowe bloki kategorii lub multifacing – jak również odpowiednio promując towar w miejscach innych niż regał. Wszystkie ręce na pokład – jak to mówią. Jeżeli dostępna jest wyspa na środku sklepu, powinna zapełnić się promocyjnym towarem. Jeśli są dostępne materiały POS, plakaty, standy, narzędzia multimedialne – powinny zostać wykorzystane. Szczególnie ciekawie można wykorzystać miejsca na co dzień niezauważalne – jak wejście do sklepu – albo odwrotnie – punktu z największym potencjałem, jak strefa impulsowa przy kasach.

W każdym przypadku szkoła merchandisingu podpowiada ciekawe działania, jakie można podjąć realizując bieżącą politykę „best before”. Zasady i narzędzia dotyczące zarządzania przestrzenią handlową z powodzeniem można wykorzystywać na różne sposoby. Jednym z nich jest właśnie ochrona przed stratami wynikającymi z rosnącej ilości produktów po terminie.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.