Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Poznaj swojego klienta: typy zakupowiczek - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Poznaj swojego klienta: typy zakupowiczek

To, że kobiety kochają zakupy zalicza się do tzw. prawd uniwersalnych, ale to, że kupują z różnych pobudek – już niekoniecznie. Badaczki psychologii konsumenta – Katarzyna Pawlikowska i Dominika Maison, rozróżniły trzy typy kobiet-konsumentek: profesjonalistki, zachłanne konsumpcjonistki oraz rodzinne panie domu. Każdy typ selekcjonował potencjalne zakupy według innych priorytetów.

Profesjonalistki

To z reguły klientki zamożne, dla których pieniądze są środkiem do osiągnięcia celu. Skoncentrowane są na rozwoju swojej kariery, ale ich praca doskonale harmonizuje z rodziną. W natłoku obowiązków znajdują czas dla siebie, jednocześnie realizując się i spełniając. Ten typ kobiet musi czuć zadowolenie z siebie. To przede wszystkim osoby pozytywnie nastawione do życia i ten entuzjazm poznawczy przenosi się na zachowania konsumenckie. Nabywanie rzeczy zwyczajnie je cieszy. Nierzadko kupują tylko po to, by sprawić komuś radość. Znają wartość nabywanych przedmiotów i unikają zakupów kompulsywnych.

Zachłanne konsumpcjonistki

To typ kobiet o bardzo materialistycznym nastawieniu. Lubią mieć jak najwięcej, więc kupują „zachłannie”. Poczucie sukcesu osiągają tylko wówczas, gdy stan ich posiadania – zarówno dóbr materialnych jak i samych pieniędzy, wyróżnia się pośród innych. Prawdziwym celem są dla nich zewnętrzne wyznaczniki prestiżu. Wydają krocie na kosmetyki i odzież, nie dbając jednocześnie o kondycję zdrowotną i formę. To często żyjące ponad stan mitomanki, które powiedzą o sobie wszystko, co zostanie dobrze odebrane. Podobnymi znamionami cechują się również ich zakupy – jeśli coś się im spodoba, muszą to mieć natychmiast, bez względu na to, czy pozwala im na to budżet. Działy marek uchodzących za prestiżowe oraz produktów luksusowych to ich segment docelowy. Często kupują kompulsywnie.

Rodzinne panie domu

To często (choć nie zawsze) słabiej wykształcone, konserwatywne mieszkanki mniejszych miejscowości i wsi. Spełniają się na łonie rodziny, ponieważ to ono nadaje sens wszystkim innym dziedzinom ich życia. Zakupy rodzinnych pań domu znamionują te same cechy, które determinują ich codzienne funkcjonowanie: wszystko dla rodziny. Co ciekawe, mimo, iż stan ich posiadania jest najczęściej nienajlepszy, są zadowolone ze swojego życia, ponieważ spełnienie osiągają na płaszczyźnie dla nich kluczowej – we własnych domach. Jako konsumentki są jednocześnie praktyczne i ekonomiczne. To typ klientek bazujących na promocjach i okazjach, wybierających punkty tanie, obfitujące w economy-packi i oferujące karty lojalnościowe.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.