Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Reguła pionowych bloków kategorii - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Reguła pionowych bloków kategorii

Sztuka merchandisingu opiera się nie tylko na generowaniu potrzeb zakupowych czy kierowaniu łańcuchem decyzyjnym konsumenta. To również szereg zasad wpływających na realny komfort i wygodę przy dokonywaniu zakupów – co oczywiście w pewnym zakresie wpływa na zwiększenie sprzedaży i powoduje poczucie lojalności. Jedną z takich zasad jest reguła pionowych bloków kategorii.

Przestrzeń sprzedaży ma różne oblicza – zależnie od wielkości punktu, warunków wynikających z ergonomii pomieszczenia, czy realnych możliwości na półce. Mądrze zaaranżowana powierzchnia prowadzi klienta od wejścia aż do kasy, skutecznie zapełniając jego koszyk. Chodzi o to, aby można było w łatwy sposób znaleźć poszukiwane produkty – a także, by spośród wielu marek danego produktu wybrać to, co rekomenduje sprzedawca. Można osiągnąć ten cel metodą multifacingu – czyli układaniem wielu egzemplarzy obok siebie – co jednak może oznaczać, że niektóre produkty znajdą się na najniższych półkach w rogu, gdzie będą zwyczajnie niezauważalne. Reguła pionowych bloków kategorii to zasada, zgodnie z którą „fejsy” danych towarów ułożone są na całej wysokości półki. Wtedy towar jest doskonale widoczny i każdy produkt w równym stopniu dostępny dla konsumenta. Kilka egzemplarzy ustawionych obok siebie oraz zlokalizowane na każdym poziomie, to recepta na pełną rozpoznawalność. Takie ustawienie zapewnia jednocześnie łatwość dostępu dla osób o różnym wzroście, jak również pewność, że towar zawsze znajduje się na wysokości wzroku. Oczywiście dodatkowym atutem są względy estetyczne. Punkt sprzedaży sprawia wrażenie doskonale wyposażonego i nowoczesnego. W takim sklepie klient w prosty sposób dokona zakupów i łatwo znajdzie potrzebny produkt, a poczucie ładu i porządku sprawi, że konsument będzie chciał do tego punktu wracać.

Reguła pionowych bloków kategorii ułatwia właścicielowi punktu sprzedaży utrzymanie porządku. Ułożenie towarów na całej wysokości regału daje obraz pełnej oferty. Takie zarządzanie ekspozycją z pewnością łączy interesy klienta i sprzedawcy, a więc gwarantuje stabilność biznesu.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.