W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Reguła pionowych bloków kategorii

Sztuka merchandisingu opiera się nie tylko na generowaniu potrzeb zakupowych czy kierowaniu łańcuchem decyzyjnym konsumenta. To również szereg zasad wpływających na realny komfort i wygodę przy dokonywaniu zakupów – co oczywiście w pewnym zakresie wpływa na zwiększenie sprzedaży i powoduje poczucie lojalności. Jedną z takich zasad jest reguła pionowych bloków kategorii.

Przestrzeń sprzedaży ma różne oblicza – zależnie od wielkości punktu, warunków wynikających z ergonomii pomieszczenia, czy realnych możliwości na półce. Mądrze zaaranżowana powierzchnia prowadzi klienta od wejścia aż do kasy, skutecznie zapełniając jego koszyk. Chodzi o to, aby można było w łatwy sposób znaleźć poszukiwane produkty – a także, by spośród wielu marek danego produktu wybrać to, co rekomenduje sprzedawca. Można osiągnąć ten cel metodą multifacingu – czyli układaniem wielu egzemplarzy obok siebie – co jednak może oznaczać, że niektóre produkty znajdą się na najniższych półkach w rogu, gdzie będą zwyczajnie niezauważalne. Reguła pionowych bloków kategorii to zasada, zgodnie z którą „fejsy” danych towarów ułożone są na całej wysokości półki. Wtedy towar jest doskonale widoczny i każdy produkt w równym stopniu dostępny dla konsumenta. Kilka egzemplarzy ustawionych obok siebie oraz zlokalizowane na każdym poziomie, to recepta na pełną rozpoznawalność. Takie ustawienie zapewnia jednocześnie łatwość dostępu dla osób o różnym wzroście, jak również pewność, że towar zawsze znajduje się na wysokości wzroku. Oczywiście dodatkowym atutem są względy estetyczne. Punkt sprzedaży sprawia wrażenie doskonale wyposażonego i nowoczesnego. W takim sklepie klient w prosty sposób dokona zakupów i łatwo znajdzie potrzebny produkt, a poczucie ładu i porządku sprawi, że konsument będzie chciał do tego punktu wracać.

Reguła pionowych bloków kategorii ułatwia właścicielowi punktu sprzedaży utrzymanie porządku. Ułożenie towarów na całej wysokości regału daje obraz pełnej oferty. Takie zarządzanie ekspozycją z pewnością łączy interesy klienta i sprzedawcy, a więc gwarantuje stabilność biznesu.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej