W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Reguła pionowych bloków kategorii

Sztuka merchandisingu opiera się nie tylko na generowaniu potrzeb zakupowych czy kierowaniu łańcuchem decyzyjnym konsumenta. To również szereg zasad wpływających na realny komfort i wygodę przy dokonywaniu zakupów – co oczywiście w pewnym zakresie wpływa na zwiększenie sprzedaży i powoduje poczucie lojalności. Jedną z takich zasad jest reguła pionowych bloków kategorii.

Przestrzeń sprzedaży ma różne oblicza – zależnie od wielkości punktu, warunków wynikających z ergonomii pomieszczenia, czy realnych możliwości na półce. Mądrze zaaranżowana powierzchnia prowadzi klienta od wejścia aż do kasy, skutecznie zapełniając jego koszyk. Chodzi o to, aby można było w łatwy sposób znaleźć poszukiwane produkty – a także, by spośród wielu marek danego produktu wybrać to, co rekomenduje sprzedawca. Można osiągnąć ten cel metodą multifacingu – czyli układaniem wielu egzemplarzy obok siebie – co jednak może oznaczać, że niektóre produkty znajdą się na najniższych półkach w rogu, gdzie będą zwyczajnie niezauważalne. Reguła pionowych bloków kategorii to zasada, zgodnie z którą „fejsy” danych towarów ułożone są na całej wysokości półki. Wtedy towar jest doskonale widoczny i każdy produkt w równym stopniu dostępny dla konsumenta. Kilka egzemplarzy ustawionych obok siebie oraz zlokalizowane na każdym poziomie, to recepta na pełną rozpoznawalność. Takie ustawienie zapewnia jednocześnie łatwość dostępu dla osób o różnym wzroście, jak również pewność, że towar zawsze znajduje się na wysokości wzroku. Oczywiście dodatkowym atutem są względy estetyczne. Punkt sprzedaży sprawia wrażenie doskonale wyposażonego i nowoczesnego. W takim sklepie klient w prosty sposób dokona zakupów i łatwo znajdzie potrzebny produkt, a poczucie ładu i porządku sprawi, że konsument będzie chciał do tego punktu wracać.

Reguła pionowych bloków kategorii ułatwia właścicielowi punktu sprzedaży utrzymanie porządku. Ułożenie towarów na całej wysokości regału daje obraz pełnej oferty. Takie zarządzanie ekspozycją z pewnością łączy interesy klienta i sprzedawcy, a więc gwarantuje stabilność biznesu.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.