W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Reguła pionowych bloków kategorii

Sztuka merchandisingu opiera się nie tylko na generowaniu potrzeb zakupowych czy kierowaniu łańcuchem decyzyjnym konsumenta. To również szereg zasad wpływających na realny komfort i wygodę przy dokonywaniu zakupów – co oczywiście w pewnym zakresie wpływa na zwiększenie sprzedaży i powoduje poczucie lojalności. Jedną z takich zasad jest reguła pionowych bloków kategorii.

Przestrzeń sprzedaży ma różne oblicza – zależnie od wielkości punktu, warunków wynikających z ergonomii pomieszczenia, czy realnych możliwości na półce. Mądrze zaaranżowana powierzchnia prowadzi klienta od wejścia aż do kasy, skutecznie zapełniając jego koszyk. Chodzi o to, aby można było w łatwy sposób znaleźć poszukiwane produkty – a także, by spośród wielu marek danego produktu wybrać to, co rekomenduje sprzedawca. Można osiągnąć ten cel metodą multifacingu – czyli układaniem wielu egzemplarzy obok siebie – co jednak może oznaczać, że niektóre produkty znajdą się na najniższych półkach w rogu, gdzie będą zwyczajnie niezauważalne. Reguła pionowych bloków kategorii to zasada, zgodnie z którą „fejsy” danych towarów ułożone są na całej wysokości półki. Wtedy towar jest doskonale widoczny i każdy produkt w równym stopniu dostępny dla konsumenta. Kilka egzemplarzy ustawionych obok siebie oraz zlokalizowane na każdym poziomie, to recepta na pełną rozpoznawalność. Takie ustawienie zapewnia jednocześnie łatwość dostępu dla osób o różnym wzroście, jak również pewność, że towar zawsze znajduje się na wysokości wzroku. Oczywiście dodatkowym atutem są względy estetyczne. Punkt sprzedaży sprawia wrażenie doskonale wyposażonego i nowoczesnego. W takim sklepie klient w prosty sposób dokona zakupów i łatwo znajdzie potrzebny produkt, a poczucie ładu i porządku sprawi, że konsument będzie chciał do tego punktu wracać.

Reguła pionowych bloków kategorii ułatwia właścicielowi punktu sprzedaży utrzymanie porządku. Ułożenie towarów na całej wysokości regału daje obraz pełnej oferty. Takie zarządzanie ekspozycją z pewnością łączy interesy klienta i sprzedawcy, a więc gwarantuje stabilność biznesu.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd…
dowiedz się więcej