Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Twój sklep ma złe strefy - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Twój sklep ma złe strefy

Można postrzegać merchandising jako sztukę – jako wyrafinowaną grę z decyzjami konsumenta. Można bawić się doskonale, obserwując jak podąża on zaaranżowaną przez merchandisera ścieżką zakupową. Ale żeby osiągnąć ten poziom, potrzeba dużo doświadczenia i wiedzy. Jak stworzyć przestrzeń przyjazną dla odwiedzających, a przy tym sugestywną i wywołującą z góry zamierzone zachowania? Jak umiejętnie generować łańcuch decyzyjny i elastycznie nim sterować? Pierwszym krokiem jest szczegółowa wiedza na temat własnego punktu sprzedaży – obiektywna i oparta na zdrowym dystansie.

Na początek wiadomość: Twój sklep ma złe strefy. Taka jest prawda. Na pocieszenie można dodać: każdy punkt sprzedaży takie ma. To naturalna sytuacja w przestrzeni handlowej – klient nie „skanuje“ w równy sposób całej ofery, nie zwraca jednakowej uwagi na całość sklepu. A zastosowane pionowe bloki kategorii czy multifacing zastosowany na promowanych produktach paradoksalnie czyni złe strefy jeszcze bardziej „niewidzialnymi“ dla klienta. Wszystkie działania merchandisingowe wykonywane w strefach uważanych za te dobre, utrudniają konsumentowi zwrócenie uwagi na powierzchnie intuicyjnie ignorowane. Jak tego uniknąć?

Złe strefy w każdym punkcie to przede wszystkim okolice wejścia. Miejsce to jest mijane w ułamku sekundy, ponieważ celem jest oczywiście strefa centralna, wspaniale oznakowana, przestronna, wyraźna i łatwo dostępna. Ponieważ klient z zasady nie cofa się podczas pobytu w sklepie, raz minięta przestrzeń wejściowa, nie dostanie drugiej szansy. Dlatego też warto zaplanować w tym miejscu materiały POS, potykacz, monitor multimedialny – cokolwiek, co pozwoli na chwilę się zatrzymać i zwrócić uwagę na asortyment umieszczony w pobliżu. Doskonale sprawdzają się wszelkiego rodzaju gadżety wizualnie bądź dźwiękowo zwracające na siebie uwagę.

Rogi sklepu z zasady uważane są za najsłabiej widoczne, najmniej atrakcyjne i najrzadziej zauważane przez konsumentów. Towar usytuowany w tej złej strefie może być narażony na słabszą rotację nie z uwagi na to że jest mniej pożądany – a dlatego że zwyczajnie nie ma szans być zauważonym. Tu również można posiłkować się zawieszkami lub innymi materiałami marketingowymi. Podobnie jest w każdym krańcu półek – ale tu może pomóc np. reguła pionowych bloków kategorii.

Istotne jest, aby złe strefy – odpowiednio zdiagnozowane i zauważone – zostały zaaranżowane zgodnie ze swoimi predyspozycjami, czyli bardziej zwracały na siebie uwagę. Złe strefy mają zachęcać klienta do zatrzymania się, rzucenia okiem na ofertę w tym miejscu, a jednocześnie powinny kontynuować spójną strategię kompleksowej aranżacji przestrzeni sprzedaży – tak by nie zaburzać ścieżki zakupowej i nie przysłaniać asortymentu szczególnie promowanego.

Złe strefy przekuwaj więc w sukces sprzedażowy. Powodzenia!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.