W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: W świecie materiałów POS (część 2)

Materiały POS, których zadaniem jest jak najlepsza ekspozycja i promocja produktów na półce (i nie tylko tam), są dzisiaj powszechne – zarówno w supermarketach, małych sklepach samoobsługowych, jak i nawet punktach handlowych ze sprzedażą zza lady. O ich wykorzystanie dbają nie tylko merchandiserzy, ale przede wszystkim brand managerowie, którzy robią wszystko, by ich marka była jak najlepiej widoczna na półce i odróżniała się od konkurencji.

W pierwszej części naszego cyklu przedstawiliśmy pokrótce najbardziej popularne POS-y do wykorzystania na ladzie oraz półce. Znalazły się wśród nich tak znane materiały jak dyspensery, standy, wobblery czy stoppery. Dziś skupimy się na POS-ach idealnych do wykorzystania na sufit, podłogę oraz kilku innych, nietypowych formach.

Materiały na sufit:

  • Flagietki – to często spotykanie mini-flagi, zawieszane pod sufitem na sznurkach. Zwykle są papierowe lub plastikowe – szczególnie te zewnętrzne muszą być wykonane z materiału niepochłaniającego wilgoci.
  • Hanger – tzw. zawieszka sufitowa, sporych rozmiarów plansza podwieszona pod sufitem.

Materiały na podłogę:

  • Owijka paletowa – jak sama nazwa wskazuje to taśma lub inny rodzaj materiału, owijający towar znajdujący się na palecie (zwykle zwiera reklamę konkretnego produktu/marki).
    Pole sign (inaczej bocian) – tablica reklamowa i plakat, zadrukowany z obu stron, zwykle używany do uatrakcyjnienia wyglądu wyspy z produktami.
  • Display – jest to stojak, w który jest wkomponowana przestrzeń reklamowa.
    Stoisko prezentacyjno-degustacyjne – zazwyczaj wykorzystywane z dużych sieciach handlowych, stanowi samoistne, odrębne stoisko (zazwyczaj z hostessą), w którym klient może spróbować lub zobaczyć sposób zastosowania konkretnego produktu. Samo stanowisko zwykle również jest obrandowane.
  • Roll-up (inaczej roll-banner, roller) – jeden z najpopularniejszych materiałów POS, głównie ze względu na swoją kompaktowość. Zwykle przyjmuje postać kasety, wewnątrz której znajduje się zrolowany banner oraz rozkładana konstrukcja, podtrzymująca całość po rozwinięciu.
  • Potykacz – stojak, który tworzą dwie, złączone ze sobą płyty (zazwyczaj wykonane z PCV albo innego, wytrzymałego tworzywa). Można na nich umieścić plakaty lub jakiekolwiek inne informacje reklamowe czy handlowe.
  • Naklejka podłogowa – jak sama nazwa wskazuje naklejka reklamowa, przeznaczona na podłogę. Wykonana z takich materiałów, które łatwo po okresie promocji usunąć. Często przyjmuje formę śladu stóp, kierujących klienta do konkretnego produktu.

Pozostałe materiały eksponujące lub reklamujące asortyment sklepu, to między innymi wszelkiego rodzaju papierowe wytwory, takie jak ulotki czy broszury, pozostałe rodzaje naklejek czy popularny ostatnio lightbox (podświetlany materiał reklamowy z plakatem w środku). Merchandiserzy używają jednak coraz częściej bardziej wymyślne formy, takie jak infokiosk (reklama interaktywna w postaci terminala zintegrowanego z ekranem, często z urządzeniami peryferyjnymi), tombston (materiał reklamowy „zatopiony” w bryle tworzywa sztucznego) czy lustro reklamowe (urządzenie działające jak lustro, które posiada czujnik ruchu i w momencie przejścia klienta obok wyświetla materiał reklamowy). Rodzajów POS-ów jest mnóstwo, jednak trzeba z nich korzystać z głową. W kolejnym odcinku cyklu spróbujemy coś na ten temat powiedzieć, opisując zalety i wady tych materiałów.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej