Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zaangażowanie pracownika – jak je zwiększyć? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Zaangażowanie pracownika – jak je zwiększyć?

Przedsiębiorca XXI wieku wie, że dobry pracownik to podstawa sukcesu firmy. Jakiś czas temu przeprowadzono badania, z których płynie wniosek, że przedsiębiorstwa zatrudniające zaangażowanych pracowników osiągają dużo lepsze wyniki niż te, w których kadra pracownicza nie jest mocno zaangażowana. Firmy zorientowane na wynik inwestują więc w szkolenia menadżerów. Aby ci poprzez odpowiednie metody i motywację sprawili, że ludzie będą mocniej angażować się w pracę i powierzone im obowiązki.

W świetle wyżej wspomnianych badań, zarządzający przykładając oraz większą wagę do analizy poziomu zaangażowania pracowników oraz do identyfikacji tych najmocniej zaangażowanych, by zatrzymać ich w firmie.

Dlaczego nie dają z siebie więcej

Główną przyczyną niezaangażowania pracowników jest zwykle brak zaufania do kierownictwa. Nie wierzą oni w słowa swoich szefów, uważają, że są oszukiwani. To krótka droga do problemów komunikacyjnych i do spadku umotywowania kadry pracowniczej.

Co zrobić, by zaangażowanie pracowników rosło?

Istnieje wiele publikacji na ten temat, specjaliści dwoją się i troją, by znaleźć najlepsze metody motywacji pracowników, a szkoleń na temat zarządzania ludźmi jest mnóstwo – trzeba tylko wybrać to najlepsze. Każde ze źródeł wspomina jednak o kilku zasadach, które dają fundament pod wysokie zaangażowanie kadry pracowniczej. Najważniejsze, z nich przedstawiamy poniżej.

  • Dbałość o zaufanie – jak już wspomniano, największym wrogiem zaangażowania pracownika jest brak zaufania do kierownictwa. Dotrzymuj obietnic, nie oszukuj, nie manipuluj, a zostanie ci to wynagrodzone.
  • Uwzględnianie zdania zespołu przy projektowaniu zmian – jeżeli zaczniesz wprowadzać zmiany za plecami podwładnych, nie pytając ich o opinię, ani nie informując o powodach swojego działania, szybko stracisz ich zaufanie i doprowadzisz do spadku zadowolenia z pracy.
  • Delegowanie odpowiedzialności – przydzielanie podwładnym dodatkowej dawki odpowiedzialności sprawi, że będą oni bardziej przykładali się do wykonywanych obowiązków, bo nie będą chcieli zawieść twojego zaufania.
  • Zaufanie w metody pracy podwładnego – najczęściej jest tak, że to osoba wykonująca daną pracę wie najlepiej i najwydajniej jak działać na danym stanowisku. Jeżeli będzie miała wpływ na sposób wykonywania obowiązków, bardziej utożsami się ze swoim stanowiskiem i jej zaangażowanie wzrośnie.

To wszystko wydaje się proste, a jednak wiele firm ma problem z niezaangażowaną kadrą pracowniczą. Potrzeba szkoleń z tego zagadnienia jest naprawdę wysoka. Warto zadbać o to, by w tym temacie zdobyć jak najszerszą wiedzę i skutecznie przełożyć ją na praktykę. W końcu dobry pracownik to dziś kluczowy element sukcesy firmy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.