Zaangażowanie pracownika – jak je zwiększyć?

Przedsiębiorca XXI wieku wie, że dobry pracownik to podstawa sukcesu firmy. Jakiś czas temu przeprowadzono badania, z których płynie wniosek, że przedsiębiorstwa zatrudniające zaangażowanych pracowników osiągają dużo lepsze wyniki niż te, w których kadra pracownicza nie jest mocno zaangażowana. Firmy zorientowane na wynik inwestują więc w szkolenia menadżerów. Aby ci poprzez odpowiednie metody i motywację sprawili, że ludzie będą mocniej angażować się w pracę i powierzone im obowiązki.

W świetle wyżej wspomnianych badań, zarządzający przykładając oraz większą wagę do analizy poziomu zaangażowania pracowników oraz do identyfikacji tych najmocniej zaangażowanych, by zatrzymać ich w firmie.

Dlaczego nie dają z siebie więcej

Główną przyczyną niezaangażowania pracowników jest zwykle brak zaufania do kierownictwa. Nie wierzą oni w słowa swoich szefów, uważają, że są oszukiwani. To krótka droga do problemów komunikacyjnych i do spadku umotywowania kadry pracowniczej.

Co zrobić, by zaangażowanie pracowników rosło?

Istnieje wiele publikacji na ten temat, specjaliści dwoją się i troją, by znaleźć najlepsze metody motywacji pracowników, a szkoleń na temat zarządzania ludźmi jest mnóstwo – trzeba tylko wybrać to najlepsze. Każde ze źródeł wspomina jednak o kilku zasadach, które dają fundament pod wysokie zaangażowanie kadry pracowniczej. Najważniejsze, z nich przedstawiamy poniżej.

  • Dbałość o zaufanie – jak już wspomniano, największym wrogiem zaangażowania pracownika jest brak zaufania do kierownictwa. Dotrzymuj obietnic, nie oszukuj, nie manipuluj, a zostanie ci to wynagrodzone.
  • Uwzględnianie zdania zespołu przy projektowaniu zmian – jeżeli zaczniesz wprowadzać zmiany za plecami podwładnych, nie pytając ich o opinię, ani nie informując o powodach swojego działania, szybko stracisz ich zaufanie i doprowadzisz do spadku zadowolenia z pracy.
  • Delegowanie odpowiedzialności – przydzielanie podwładnym dodatkowej dawki odpowiedzialności sprawi, że będą oni bardziej przykładali się do wykonywanych obowiązków, bo nie będą chcieli zawieść twojego zaufania.
  • Zaufanie w metody pracy podwładnego – najczęściej jest tak, że to osoba wykonująca daną pracę wie najlepiej i najwydajniej jak działać na danym stanowisku. Jeżeli będzie miała wpływ na sposób wykonywania obowiązków, bardziej utożsami się ze swoim stanowiskiem i jej zaangażowanie wzrośnie.

To wszystko wydaje się proste, a jednak wiele firm ma problem z niezaangażowaną kadrą pracowniczą. Potrzeba szkoleń z tego zagadnienia jest naprawdę wysoka. Warto zadbać o to, by w tym temacie zdobyć jak najszerszą wiedzę i skutecznie przełożyć ją na praktykę. W końcu dobry pracownik to dziś kluczowy element sukcesy firmy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.