Zaangażowanie pracownika – jak je zwiększyć?

Przedsiębiorca XXI wieku wie, że dobry pracownik to podstawa sukcesu firmy. Jakiś czas temu przeprowadzono badania, z których płynie wniosek, że przedsiębiorstwa zatrudniające zaangażowanych pracowników osiągają dużo lepsze wyniki niż te, w których kadra pracownicza nie jest mocno zaangażowana. Firmy zorientowane na wynik inwestują więc w szkolenia menadżerów. Aby ci poprzez odpowiednie metody i motywację sprawili, że ludzie będą mocniej angażować się w pracę i powierzone im obowiązki.

W świetle wyżej wspomnianych badań, zarządzający przykładając oraz większą wagę do analizy poziomu zaangażowania pracowników oraz do identyfikacji tych najmocniej zaangażowanych, by zatrzymać ich w firmie.

Dlaczego nie dają z siebie więcej

Główną przyczyną niezaangażowania pracowników jest zwykle brak zaufania do kierownictwa. Nie wierzą oni w słowa swoich szefów, uważają, że są oszukiwani. To krótka droga do problemów komunikacyjnych i do spadku umotywowania kadry pracowniczej.

Co zrobić, by zaangażowanie pracowników rosło?

Istnieje wiele publikacji na ten temat, specjaliści dwoją się i troją, by znaleźć najlepsze metody motywacji pracowników, a szkoleń na temat zarządzania ludźmi jest mnóstwo – trzeba tylko wybrać to najlepsze. Każde ze źródeł wspomina jednak o kilku zasadach, które dają fundament pod wysokie zaangażowanie kadry pracowniczej. Najważniejsze, z nich przedstawiamy poniżej.

  • Dbałość o zaufanie – jak już wspomniano, największym wrogiem zaangażowania pracownika jest brak zaufania do kierownictwa. Dotrzymuj obietnic, nie oszukuj, nie manipuluj, a zostanie ci to wynagrodzone.
  • Uwzględnianie zdania zespołu przy projektowaniu zmian – jeżeli zaczniesz wprowadzać zmiany za plecami podwładnych, nie pytając ich o opinię, ani nie informując o powodach swojego działania, szybko stracisz ich zaufanie i doprowadzisz do spadku zadowolenia z pracy.
  • Delegowanie odpowiedzialności – przydzielanie podwładnym dodatkowej dawki odpowiedzialności sprawi, że będą oni bardziej przykładali się do wykonywanych obowiązków, bo nie będą chcieli zawieść twojego zaufania.
  • Zaufanie w metody pracy podwładnego – najczęściej jest tak, że to osoba wykonująca daną pracę wie najlepiej i najwydajniej jak działać na danym stanowisku. Jeżeli będzie miała wpływ na sposób wykonywania obowiązków, bardziej utożsami się ze swoim stanowiskiem i jej zaangażowanie wzrośnie.

To wszystko wydaje się proste, a jednak wiele firm ma problem z niezaangażowaną kadrą pracowniczą. Potrzeba szkoleń z tego zagadnienia jest naprawdę wysoka. Warto zadbać o to, by w tym temacie zdobyć jak najszerszą wiedzę i skutecznie przełożyć ją na praktykę. W końcu dobry pracownik to dziś kluczowy element sukcesy firmy.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.