Zarządzanie marką w procesie zmiany

Silna marka to jeden z kluczowych czynników sukcesu firmy na rynku. Właśnie dlatego niezwykle ważnymi umiejętnościami jest odpowiednie kreowanie tej marki oraz produktu, zarządzanie nimi. A także budowanie ich siły, wykorzystywanie brand managementu w tym procesie, a także samokształcenie się. W jaki sposób robić to efektywnie? Z jakich narzędzi warto korzystać? O tym kilka słów w poniższym artykule.

Kreowanie marki firmy

Pierwszy filar zarządzania marką, czyli jej kreowanie, opiera się przede wszystkim na ustaleniu źródeł jej kapitału, czyli tego, co wpływa na wizerunek firmy w danej branży. Na tym etapie opracowuje się misję i wizję firmy, tworzy identyfikację wizualną podmiotu, buduje stopniowo pozytywny wizerunek w mediach i tak dalej. Najważniejsze jest przy tym to, aby całość podjętych działań cechowała autentyczność i spójność – środek do osiągnięcia tak zwanego Reason To Believe.

Strategia marki

Drugim segmentem zarządzania marką jest zbudowanie jej strategii. To złożony, rozbudowany proces, wymagający starannego przemyślenia. W ramach tego określamy bowiem zarówno cele strategiczne, wizerunkowe, jak i marketingowe marki. Najważniejszym i niestety jednocześnie najczęściej lekceważonym elementem tego działania jest tak zwany insight, czyli mechanizm próby zrozumienia ukrytych motywacji i potrzeb konsumenta.

Kształtowanie marki

Kolejnym etapem jest kształtowanie marki. Celem tego procesu jest wyróżnienie firmy na tle innych, działających w tej samej branży, mających podobny profil działalności. Jak stworzyć charakterystyczną markę? Możemy w tym zakresie skorzystać z wielu, różnorodnych narzędzi. Takich jak m.in. nazwy, slogany, hasła, logo, materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne, a także sama kultura organizacji. Najważniejsze jednak, aby podejmowane działania miały spójny i zaplanowany charakter.

Zarządzanie marką

Zarządzanie marką, czyli tak zwany brand management pozwala natomiast na osiągnięcie maksymalnych zysków ze sprzedaży produktów i usług, sygnowanych logo danej firmy. W dużej mierze te działania opierają się na efektywnym doborze kanałów komunikacji marki. Są to przede wszystkim strona internetowa, blog, newsletter, pozycjonowanie, Google AdWords, reklama displayowa i tak dalej.

Monitoring marki

Finalnie pozostaje jeszcze przeprowadzenie monitoringu marki. To działanie z kolei bazuje na kontrolowaniu kwestii obecności firmy w różnego rodzaju mediach oraz świadomości klientów. Chodzi o poznanie i zrozumienien opinii internautów. W tym zakresie firmy, oferujące usługi z zakresu szeroko rozumianego marketingu sięgają często po gotowe narzędzia. Na przykład aplikacje tj. Brand24, SentiOne i tak dalej.

Szkolenia naszych specjalistów

W swojej ofercie posiadamy rozbudowane szkolenia na temat zarządzania marką w procesie zmiany. Prowadzą je osoby z wieloletnim doświadczeniem trenerskim, specjaliści w dziedzinie komunikacji marki, public relations oraz socjologii. Kurs adresowany jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za zarządzanie marką – przedsiębiorców oraz ich pracowników. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Jak kobiety mogą rozwijać i promować swoją osobistą markę?

Budowanie marki osobistej przedsiębiorcy i eksperta

EKOMARKA – budowanie i komunikacja wizerunku produktu, przedsiębiorstwa zorientowanego ekologicznie

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.