,

Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych

Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych

Strategia komunikacji to opracowany plan działania w zakresie informowania klientów o produktach i usługach danej firmy. Kontakt z odbiorcami musi nieść za sobą odpowiednie wartości, które zachęcą klientów do swoistego "związania się" z naszą firmą na dłużej. W jaki sposób robić to skutecznie? Jaką rolę ma w tym branding, Public Relations i marketing?

Tworzenie strategii komunikacji – schemat działania

W pierwszej kolejności istotne jest stworzenie odpowiedniego schematu działania. Tworzenie strategii komunikacji musi zawierać bowiem kilka podstawowych kroków. Po pierwsze konieczne jest określenie grupy docelowej – zbadanie kim jest nasz odbiorca, jakie są jego potrzeby, problemy, z jakich kanałów komunikacji korzysta, a także kiedy możemy do niego skutecznie dotrzeć. Po drugie istotne jest dokonanie audytu dotychczasowej komunikacji (chyba że tworzymy strategię od zera). Musimy sprawdzić z jakich kanałów korzystaliśmy dotychczas oraz czy któreś z nich są skuteczne.

Jednocześnie przyda się zweryfikowanie, z jakich kanałów komunikacji korzysta konkurencja. Ciekawym i przydatnym narzędziem w procesie tworzenia strategii komunikacji może okazać się tak zwana mapa percepcji, czyli układ współrzędnych pozycjonujących komunikację. Dzięki temu dowiemy się, na jakim etapie rozwoju się znajdujemy i jaki jest właściwy kierunek dalszych działań. Przechodząc do meritum, czyli już konkretnie – opracowania planu – należy sformułować tak zwaną big idea, czyli motyw przewodni. Dalej musimy skupić się na tak zwanych tone of voice, czyli cechach charakterystycznych naszej koncepcji. Finalnym krokiem jest wybór narzędzi komunikacji i wdrożenie opracowanych działań.

Branding, Public Relations, Marketing

Co również istotne, tworzenie strategii komunikacji nie może obejść się bez trzech mechanizmów – brandingu, Public Relations oraz marketingu. Tworzenie strategii musi bowiem odbywać się wielopłaszczyznowo, przy użyciu różnych narzędzi. Przy czym branding należy rozumieć jako wykreowanie wyróżników marki i stworzenie systemu identyfikacji wizualnej, Public Relations, czyli dbanie o dobry wizerunek firmy oraz marketing, czyli szeroko rozumiane promowanie.

Bariery w procesie wdrażania strategii

W kontekście wdrażania strategii marketingowej marki należy mieć na uwadze, że w toku tego procesu spotkamy się prawdopodobnie z różnymi barierami. Należy je uwzględnić już na etapie opracowywania schematu działania. Mogą one mieć różne podłoże – wielkość firmy, zasoby ludzkie, sytuacja rynkowa i tak dalej.

Szkolenia Warto Szkolić

Uczestnicy oferowanych przez nas szkoleń nabędą wiedzę z zakresu planowania i realizacji nowoczesnych, zintegrowanych strategii marketingowych. Dzięki temu będą potrafili samodzielnie tworzyć stabilne, wyróżniające się marki swoich firm oraz efektywnie realizować działania marketingowe oraz PR. Ponadto posiądą umiejętność samokształcenia w tym zakresie. Jeżeli zainteresowała Cię nasza oferta, skontaktuj się z nami i poznaj więcej szczegółów. Szkolenia kierujemy przede wszystkim do właścicieli firm i start-upów, przedsiębiorców zarządzających markami, specjalistów marketingu i PR, a także menadżerów, planujących strategie marketingowe.

Przykładowy program szkolenia dostępny tutaj.

Artykuły, które mogą Cie zainteresować:

Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Pomysł, nisza, insight, czyli skuteczne strategie budowania marki

 

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych – branding, Public Relations, marketing

Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych – branding, Public Relations, marketing

Program szkolenia:

Moduł I Wprowadzenie do planowania strategii

Myśl strategicznie, działaj taktycznie
Czym jest strategia komunikacji?
Dlaczego warto mieć strategię?
Strategie w przedsiębiorstwach – główne trendy
Co powinno znaleźć się w strategii?
Proces projektowania strategii
Cele strategii oraz KPI – co chcemy i możemy osiągnąć?

Moduł II Tworzenie strategii krok po kroku

Czego chcą klienci? Profilowanie grupy docelowej
Efektywna segmentacja i insight w strategii
Persony w działaniach strategicznych
Grupy otoczenia – dopasowanie działań strategicznych
Planowanie strategii a cykl życia marki
21 praw marketingowych w tworzeniu strategii dla marki

Moduł III  Wyróżnik i pozycjonowanie marki

Wyróżnij się, albo zgiń – pozycjonowanie strategiczne marki
Fioletową krową być – wyróżnik dla marki
Misja, wizja i korzyści wiodące marki
Komunikaty wiodące w strategii
Działania wizerunkowe/ produktowe/ taktyczne/ promocyjne

Moduł IV Implementacja i ewaluacja strategii

Plan operacyjny strategii w praktyce
Wdrożenie strategii – wewnątrz i na zewnątrz firmy
Bariery w procesie wdrożenia strategii
Trzy poziomy pomiaru efektywności strategii
ROI w realizacji strategii

Moduł V Warsztat strategiczny

Drzewo marki – narzędzie praktycznego planowania strategii
Przygotowanie przez uczestników zintegrowanej strategii komunikacyjnej dla marki

Szkolenia dofinansowane

Jako firma szkoleniowa napiszemy, złożymy wniosek o dofinansowanie i pozyskamy środki na szkolenie. Usługa jest zupełnie bezpłatna.
Pomagamy w pozyskaniu środków na sfinansowanie kursu w ramach BUR (usługi rozwojowe), oraz KFS (Krajowego Funduszu Szkoleniowego).

Zobacz nasze przykładowe szkolenia

seo
Pozycjonowanie stron www

Przykładowy program: Pozycjonowanie w biznesie i e-commerce

social_media
Zarządzanie mediami społecznościowymi

Przykładowy program: Social media w komunikacji i promocji organizacji i przemysłów kreatywnych

Zarządzanie kanałem YouTube

Przykładowy program: Zarządzanie kanałem na YouTube

Content Marketing i E-PR

Przykładowy program: Budowanie zintegrowanych strategii komunikacyjnych – branding, Public Relations, marketing

email marketing
Sprawny marketing

Przykładowy program: Komunikacja marketingowa – konstruowanie przekazów marketingowych

Lat doświadczenia
Zadowolonych Klientów
Godzin szkoleniowych

Przeczytaj ostatnie wpisy na naszym blogu