Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Metody budowania baz klientów w branży beauty – projekt dla Empiria SPA

Nowoczesne metody budowania bazy klientów w branży beauty – szkolenie dla salonu Empiria

Nowoczesne metody budowania bazy klientów w branży beauty – szkolenie dla salonu Empiria

Budowa bazy klientów znacząco różni się obecnie od tego, jak wyglądało to jeszcze 10-15 lat temu. Głównym motorem napędowym zmian był w ostatnich latach rozwój technologii internetowych, który doprowadził do prawdziwej rewolucji w marketingu przedsiębiorstw. Co ważne – nawet prowadząc działalność typowo stacjonarną, głównym źródłem pozyskiwania klientów w branży beauty może stać się Internet. Wymaga to jednak wiedzy i umiejętności z zakresu generowania leadów sprzedażowych, czyli konsumentów potencjalnie zainteresowanych usługą danej firmy. To właśnie to zagadnienie stanowiło temat przewodni szkolenia, które przeprowadziliśmy w Gnieźnie dla pracowników salonu beauty Empiria.

Szkolenie poprowadziła Joanna Mączka — trener – trener biznesu i praktyk z dziedziny marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem, głównie w branży beauty. Joanna Mączka tworzy kursy i szkolenia, które pomagają firmom beauty rozwijać działalność biznesową, budować silną markę oraz skutecznie obsługiwać klientów.

Cel szkolenia

Dzięki szkoleniu, pracownicy salonu beauty mieli dowiedzieć się, w jaki sposób profesjonalnie tworzyć bazy obecnych oraz przede wszystkim – przyszłych klientów, głównie w oparciu o nowoczesne, marketingowe narzędzia internetowe. Celem szkolenia było to, by pracownicy wiedzieli jak kreować produkt, doprowadzić do jego sprzedaży oraz umiejętnie komunikować się z klientami.

Przebieg szkolenia

Proces szkoleniowy obejmował 8 modułów podzielonych na 2 dni. Pierwszego dnia uczestnicy szkolenia zostali wprowadzeni w budowanie baz klientów i generowania leadów, czyli kontaktów zainteresowanych daną marką czy usługą. Następnie, omówiono temat leadów sprzedażowych, z podziałem na:

  • gorące leady – klienci bardzo zainteresowani produktem, niemal zdecydowani na zakup,
  • ciepłe leady – klienci wstępnie zainteresowani produktem, ale jeszcze niegotowi na zakup,
  • zimne leady – potencjalni klienci, którzy nie wykazują większego zainteresowania produktem.

W ramach kolejnego modułu uczestnicy uczyli się tego, w jaki sposób generować leady i dlaczego w ogóle warto to robić. Dzień szkoleniowy zakończył się nabyciem praktycznych umiejętności dotyczących pozyskiwania leadów sprzedażowych za pomocą content marketingu oraz e-mail marketingu, a zatem wykorzystując dobrze sporządzoną treść o cechach perswazyjnych.

Drugi dzień szkolenia rozpoczął się od omówienia kolejnych narzędzi służących generowaniu leadów sprzedażowych. Trenerka opowiedziała o widgetach Call Back (sugerujących użytkownikom zostawienie swojego numeru telefonu na stronie www), roli mediów społecznościowych (np. Facebook, Instagram) w pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych oraz znaczeniu SEO, czyli optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe, przede wszystkim Google. Kolejny obszar tematyczny to generowanie leadów sprzedażowych w branży beauty. Jest to praktyczne dostosowanie narzędzi marketingowych do specyfiki konkretnej branży, tak aby działania podejmowane przez pracowników salonu Empiria były w jak najbardziej efektywne. Następnie, uczestnicy szkolenia poznali pojęcie, zasady i strategie lead nurtingu. Jest to w największym uogólnieniu – działań marketingowych, których celem jest przekonanie niezdecydowanego klienta do zakupu. Cykl szkoleniowy zwieńczony został praktycznym modułem, w trakcie którego uczestnicy mogli testować różne sposoby na generowanie leadów. Następnie odbyło się podsumowanie i zakończenie szkolenia.

Efekty szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez „Warto Szkolić”  pozwoliło pracownikom Empirii na zdobycie wiedzy niezbędnej do tworzenia bazy potencjalnych klientów. Uczestnicy przekonali się o znaczeniu generowania leadów oraz nauczyli się rozróżniać gorące, ciepłe i zimne leady. Poszerzyli również wiedzę w zakresie postępowania w stosunku do każdego z tych rodzajów klientów. Omówiono różne metody generowania leadów, z naciskiem na te, wykorzystujące nowoczesne technologie, czyli kampanie mailingowe, media społecznościowe, Call Back Widget czy pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki temu, że posługiwano się przykładami z sektora beauty oraz podkreślano specyfikę tej branży. Uczestnicy szkolenia będą mogli w stosunkowo prosty sposób przełożyć zdobytą wiedzę na praktyczne działania marketingowe w salonie beauty.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Reagowanie na emocje klientów w branży bezpieczeństwa pożarowego – relacja ze szkolenia

Znaczenie umiejętnego reagowania na emocje klientów W branży bezpieczeństwa pożarowego kluczowe jest nie tylko zapewnienie najwyższej jakości usług i produktów, ale także umiejętność pracy z klientami, którzy często doświadczają silnych emocji. Strach przed pożarem, niepewność co do skuteczności systemów przeciwpożarowych czy stres związany z przepisami i normami to codzienność w tej dziedzinie. Emocje klientów odgrywają fundamentalną rolę w budowaniu relacji biznesowych, dlatego niezbędne…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady i logistyka w transporcie międzynarodowymi krajowym w firmie transportowej - relacja ze szkolenia

Logistyka w transporcie – kluczowy element sukcesu branży transportowej Logistyka w transporcie odgrywa kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu przewozów zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. Bez odpowiedniego planowania, znajomości przepisów oraz skutecznej organizacji przewozów trudno osiągnąć wysoką efektywność i minimalizować ryzyko opóźnień czy nieprzewidzianych kosztów. Logistyka w transporcie to nie tylko planowanie tras i zarządzanie flotą, ale również przestrzeganie przepisów, dbanie o bezpieczeństwo przewożonych ładunków…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.