Nowoczesne metody budowania bazy klientów w branży beauty – szkolenie dla salonu Empiria

Nowoczesne metody budowania bazy klientów w branży beauty – szkolenie dla salonu Empiria

Budowa bazy klientów znacząco różni się obecnie od tego, jak wyglądało to jeszcze 10-15 lat temu. Głównym motorem napędowym zmian był w ostatnich latach rozwój technologii internetowych, który doprowadził do prawdziwej rewolucji w marketingu przedsiębiorstw. Co ważne – nawet prowadząc działalność typowo stacjonarną, głównym źródłem pozyskiwania klientów w branży beauty może stać się Internet. Wymaga to jednak wiedzy i umiejętności z zakresu generowania leadów sprzedażowych, czyli konsumentów potencjalnie zainteresowanych usługą danej firmy. To właśnie to zagadnienie stanowiło temat przewodni szkolenia, które przeprowadziliśmy w Gnieźnie dla pracowników salonu beauty Empiria.

Szkolenie poprowadziła Joanna Mączka — trener – trener biznesu i praktyk z dziedziny marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem, głównie w branży beauty. Joanna Mączka tworzy kursy i szkolenia, które pomagają firmom beauty rozwijać działalność biznesową, budować silną markę oraz skutecznie obsługiwać klientów.

Cel szkolenia

Dzięki szkoleniu, pracownicy salonu beauty mieli dowiedzieć się, w jaki sposób profesjonalnie tworzyć bazy obecnych oraz przede wszystkim – przyszłych klientów, głównie w oparciu o nowoczesne, marketingowe narzędzia internetowe. Celem szkolenia było to, by pracownicy wiedzieli jak kreować produkt, doprowadzić do jego sprzedaży oraz umiejętnie komunikować się z klientami.

Przebieg szkolenia

Proces szkoleniowy obejmował 8 modułów podzielonych na 2 dni. Pierwszego dnia uczestnicy szkolenia zostali wprowadzeni w budowanie baz klientów i generowania leadów, czyli kontaktów zainteresowanych daną marką czy usługą. Następnie, omówiono temat leadów sprzedażowych, z podziałem na:

  • gorące leady – klienci bardzo zainteresowani produktem, niemal zdecydowani na zakup,
  • ciepłe leady – klienci wstępnie zainteresowani produktem, ale jeszcze niegotowi na zakup,
  • zimne leady – potencjalni klienci, którzy nie wykazują większego zainteresowania produktem.

W ramach kolejnego modułu uczestnicy uczyli się tego, w jaki sposób generować leady i dlaczego w ogóle warto to robić. Dzień szkoleniowy zakończył się nabyciem praktycznych umiejętności dotyczących pozyskiwania leadów sprzedażowych za pomocą content marketingu oraz e-mail marketingu, a zatem wykorzystując dobrze sporządzoną treść o cechach perswazyjnych.

Drugi dzień szkolenia rozpoczął się od omówienia kolejnych narzędzi służących generowaniu leadów sprzedażowych. Trenerka opowiedziała o widgetach Call Back (sugerujących użytkownikom zostawienie swojego numeru telefonu na stronie www), roli mediów społecznościowych (np. Facebook, Instagram) w pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych oraz znaczeniu SEO, czyli optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe, przede wszystkim Google. Kolejny obszar tematyczny to generowanie leadów sprzedażowych w branży beauty. Jest to praktyczne dostosowanie narzędzi marketingowych do specyfiki konkretnej branży, tak aby działania podejmowane przez pracowników salonu Empiria były w jak najbardziej efektywne. Następnie, uczestnicy szkolenia poznali pojęcie, zasady i strategie lead nurtingu. Jest to w największym uogólnieniu – działań marketingowych, których celem jest przekonanie niezdecydowanego klienta do zakupu. Cykl szkoleniowy zwieńczony został praktycznym modułem, w trakcie którego uczestnicy mogli testować różne sposoby na generowanie leadów. Następnie odbyło się podsumowanie i zakończenie szkolenia.

Efekty szkolenia

Szkolenie przeprowadzone przez „Warto Szkolić”  pozwoliło pracownikom Empirii na zdobycie wiedzy niezbędnej do tworzenia bazy potencjalnych klientów. Uczestnicy przekonali się o znaczeniu generowania leadów oraz nauczyli się rozróżniać gorące, ciepłe i zimne leady. Poszerzyli również wiedzę w zakresie postępowania w stosunku do każdego z tych rodzajów klientów. Omówiono różne metody generowania leadów, z naciskiem na te, wykorzystujące nowoczesne technologie, czyli kampanie mailingowe, media społecznościowe, Call Back Widget czy pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki temu, że posługiwano się przykładami z sektora beauty oraz podkreślano specyfikę tej branży. Uczestnicy szkolenia będą mogli w stosunkowo prosty sposób przełożyć zdobytą wiedzę na praktyczne działania marketingowe w salonie beauty.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.