Szkolenia z obsługi tachografów

Poruszaliśmy już tematykę szkoleń dotyczących formalnych kwestii regulacji czasu pracy kierowców. Kolejnym z cyklu szkoleń transportowych jest szkolenie dotyczące norm czasu pracy kierowcy oraz poruszające kwestię obsługi tachografów.

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?

Jak pisaliśmy tu czas pracy kierowcy jest ostatnio głośnym tematem. Często słyszymy w mediach o licznych kontrolach oraz przekraczaniu przez kierowców dozwolonych limitów oraz nie dotrzymywania konkretnych wytycznych odnośnie przerw w pracy. Jako przedsiębiorcy w branży transportowej, zapewne wiecie nawet lepiej od nas, jakie są konsekwencje niedotrzymywania tych norm.

Na naszym szkoleniu zadbamy o to, abyście byli na bieżąco z wszystkimi aktualnymi normami oraz przepisami regulującymi czas pracy kierowców. Dowiecie się kogo one dotyczą, kto jest wyłączony oraz co to jest funkcja out.

Formalności i kontrole nie będą Wam straszne

Kompleksowo zajmiemy się kwestią poprawnego rejestrowania aktywności kierowcy, wpisów manualnych czy zaświadczeń. Wiadomo, że do rejestrowania czasu pracy służą tachometry, czyli urządzenia pomiarowe, które łączą w sobie funkcje zarówno prędkościomierza jak i zegara, oraz posiadają wiele innych, przydatnych funkcji (jak mierzenie aktywności kierowcy). Czy wiedzieliście, że słowo tachometr wywodzi się z języka greckiego? Jest ono zbitką słów „tachos” oraz „grapho”, czyli odpowiednio „prędkość” oraz „pisać”? To oczywiście tylko kropla w morzu wiedzy, którą mamy Wam do przekazania. Na tym szkoleniu dowiecie się wszystkiego odnośnie obsługi tachografów.

Karta kierowcy oraz wykresówka

Dwa niezbędne dokumenty, których charakterystykę powinniście znać. Wiadomo wszak, że bez karty kierowcy nie ma możliwości poruszania się pojazdem zaopatrzonym w tachograf cyfrowy. Ale to nie wszystko – omówimy także karty warsztatowe, karty przedsiębiorcy oraz karty kontrolne. Wykresówka natomiast upoważnia do poruszania się pojazdem wyposażonym w tachograf analogowy. Temat może na początku wydawać się nieco zawiły, ale właśnie po to poświęciliśmy mu osobny dzień szkoleniowy! Rozwiejemy wszystkie Wasze wątpliwości dotyczące zasad dokumentowania aktywności za pomocą tachografów.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. – dlaczego jest tak istotne?

Odpowiadając na to pytanie: zmienia ono rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchyla rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85. Reguluje ono nie tylko czas pracy kierowcy ale także czas odpoczynku, przerw, etc., oraz opisuje wszelkie wyjątki.

Na zakończenie moglibyśmy napisać raz jeszcze jak istotna jest odpowiednia kontrola czasu pracy kierowców w Waszym przedsiębiorstwie. Ale wiemy, że każdy, kto posiada ugruntowaną pozycję na polskim rynku transportowym doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Jedyne, co możemy dodać, to to że nie tylko Wy, jako przedsiębiorcy powinniście tę wiedzę rozwijać, ale także zadbać o odpowiednie kompetencje swoich pracowników. Jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości – zapraszamy do kontaktu z nami. Jak w przypadku innych szkoleń, pomożemy w dokładnym zbadaniu potrzeb Waszej firmy i wskażemy obszary, w których istnieje zapotrzebowanie na podniesienie kompetencji pracowników. Zapraszamy też do kontaktu w celu uzyskania większej ilości informacji na temat naszych trenerów czy samego szkolenia.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Szkolenia dla spedytorów – dlaczego warto w nich uczestniczyć?

Szkolenia transportowe – już dostępne w naszej ofercie

Sprawdź też relację z jednego z naszych szkoleń transportowych tutaj.

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w branży produkcyjnej?

Konflikty w branży produkcyjnej są nieuniknione i mogą wynikać z wielu przyczyn, takich jak stres związany z terminami, różnice kulturowe czy konkurencja o zasoby. Skuteczne zarządzanie tymi konfliktami jest kluczowe, ponieważ nie tylko wpływa na atmosferę pracy, ale również na produktywność i ogólne wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Aby poradzić sobie z tymi wyzwaniami, organizacje muszą rozwijać strategie rozpoznawania, zapobiegania i rozwiązywania konfliktów. Ten artykuł ma na celu przedstawić…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z obiekcjami klientów?

Współczesny rynek oferuje konsumentom niezliczoną ilość produktów i usług, stawiając przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie w zakresie przyciągania i utrzymywania uwagi klientów. W tym zatłoczonym środowisku, zdolność do efektywnego radzenia sobie z obiekcjami klientów staje się kluczową umiejętnością, która może decydować o sukcesie lub porażce biznesu. Obiekcje, często postrzegane jako bariery na drodze do sprzedaży, w rzeczywistości mogą być postrzegane jako okazje do pogłębienia relacji…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak pokonać bariery komunikacyjne w biznesie?

W środowisku biznesowym, gdzie efektywna komunikacja jest fundamentem nie tylko codziennego zarządzania, ale i strategicznego rozwoju, bariery komunikacyjne mogą mieć poważne konsekwencje. Różnice językowe, kulturowe, a także wyzwania technologiczne stoją na drodze do płynnej wymiany informacji i współpracy. Zrozumienie i przezwyciężenie tych barier staje się kluczowym zadaniem dla liderów i zespołów na każdym szczeblu organizacji, determinującym ich zdolność do osiągania celów biznesowych. W odpowiedzi…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.