E-LEARNING - czyli ucz się gdzie chcesz i kiedy chcesz

Wyobraź sobie, że chcesz nauczyć się czegoś nowego, np. języka portugalskiego. Przygotowujesz plan i kosztorys tego przedsięwzięcia – do kosztu samego kursu dodatkowo doliczasz koszt dojazdu na zajęcia i kupno materiałów dydaktycznych (podręczniki, słowniki itd.). Im dłużej liczysz, tym bardziej pomysł przerasta Twój budżet, ale nauka języka portugalskiego to Twoje wielkie marzenie więc mimo wszystko decydujesz się na jego realizację. Jesteś już tylko od krok od zapisania się na zajęcia, gdy okazuje się, że lekcje odbywają się w godzinach Twojej pracy, a terminów nie można zmienić, bo odpowiadają pozostałym trzynastu kursantom.

Istnieje jednak rozwiązanie, dzięki któremu nie będziesz musiał porzucać swoich marzeń.

Twoim potrzebom odpowiada e-learning!

Co to jest?

E-learning jest metodą nauczania, wykorzystującą sieć komputerową i Internet. Komunikacja pomiędzy uczestnikami kształcenia jest dwukierunkowa, dzięki czemu umożliwia wymianę myśli, dyskusję oraz kontrolę postępów i osiągnięć. Przede wszystkim jednak e-learning ogranicza koszty czasowe oraz pieniężne – sami wybieramy gdzie i kiedy chcemy podłączyć się do platformy nauczania.

Metoda ta posiada oczywiście wady, z których najważniejszą wydaje się być problem z utrzymaniem motywacji uczestnika. E-learning wymaga od kursanta samodyscypliny w regularnym korzystaniu i samodzielnym przygotowywaniu się do zajęć. Dlatego też należy zadbać, aby szkolenie było odpowiednio przygotowane.

Jaki podnieść efektywność kursu e-learningowego?

W każdym procesie nauczania ważna jest możliwie pozytywna relacja na linii uczeń – nauczyciel, tak aby umożliwić niczym nie zakłócony przepływ informacji. Efektywny dialog jest więc podstawą, jednak szkoleniowiec może zadbać także o kilka innych spraw, aby usprawnić przyswajanie wiedzy przez uczestnika. Dobrze jest prezentować treści szkoleniowe w różnorodnych formach, aby były atrakcyjne i interesujące dla odbiorcy. Techniki nauczania powinny być przystosowane do danego konkretnego procesu szkolenia, aby jak najbardziej zindywidualizować sposób nauki. Przyswojona przez uczestnika wiedza powinna też być na bieżąco monitorowana przez szkoleniowca, żeby sprawdzić jakie poczynił postępy.

Korzyści dla firm

Stosowanie właściwie przygotowanego szkolenia e-learningowego niesie z sobą wiele korzyści, szczególnie dla firm, którym zazwyczaj zależy, aby przeszkolić całą grupę pracowników.

Dzięki e-learningowi można przeszkolić wszystkich w jednolity sposób, bez konieczności fizycznego zbierania ich w tym samym miejscu i czasie. Koszty stworzenia i wprowadzenia takiej platformy naukowej są zdecydowanie niższe niż koszt indywidualnego przeszkolenia każdego pracownika w sposób tradycyjny. Pracodawca ma także łatwy dostęp do wiedzy o postępach pracowników. Nie dziwi więc fakt, że według wielu osób przyszłość nauczania malowana jest barwą e-learnigu.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.