Merchandising sklepu elektrycznego

Zarówno merchandising niewielkich, lokalnych sklepów elektrycznych, jak i marketów elektryczno-budowlanych, jest stosunkowo skomplikowany. Dzieje się tak dlatego, że artykuły elektryczne kupujemy na ogół wówczas, gdy potrzebujemy konkretnego produktu. Raczej nie spotykamy się z sytuacją typową dla marketów spożywczych, kiedy na liście zakupów znajdują się 3 produkty, a wychodzimy z pełnymi siatkami. Sklepy elektryczne odwiedzamy wówczas, gdy przypalą się nam żarówki, robimy remont, wymieniamy żyrandol itd. Na co zatem należy zwrócić uwagę?

Od szczegółu do ogółu

Asortyment sklepu elektrycznego składa się z rzeczy funkcjonalnych, ale mało atrakcyjnych. Często są to części drobne, których nieprawidłowa ekspozycja sprawia wrażenie chaosu i nieporządku. Trudno oczekiwać estetyki po małych elementach instalacyjnych, złączkach, kostkach itp. Doskonałym rozwiązaniem są w tej sytuacji tablice ekspozycyjne. Odpowiednio zagospodarowana tablica, na której znajdują się przejrzyście poukładane, drobne elementy opatrzone nazwą i ceną, nie tylko są transparentne dla klienta, ale pozwalają również uniknąć nagromadzenia pudeł z drobiazgami. Sklep zyskuje wrażenie czystego i dobrze zaopatrzonego. Ekspozycja na półkach nie znosi nieładu – towary muszą być rozmieszczone na regałach logicznie, równo i przejrzyście. Warto wygenerować przestrzeń na firmowe standy, displaye, ekspozytory i wszelkie materiały POSM, jednak w sposób nie odciągający uwagi klienta.

Sufit możliwości

Podstawowym asortymentem sklepu elektrycznego są zwykle żarówki. Ich wybór dyktuje nie tylko cena, ale również moc, barwa, kształt itd. Najlepszą miejscem na ekspozycję punktów świetlnych jest sufit. Warto zadbać, by oprawa żarówek była estetyczna. Światło również kupujemy „oczami”, dlatego ładne plafony czy panele świetlne spełnią funkcję reklamową i ekspozycyjną. O konieczności doboru odpowiedniego oświetlenia pisaliśmy niejednokrotnie. W przypadku sklepów elektrycznych pole manewru jest ogromne, ponieważ ekspozycja może i powinna być jednocześnie elementem oświetlenia lokalu.

Ogólne zasady ekspozycyjne

Ekspozycję produktów warto oprzeć na analizie stref sprzedaży, zarówno w mniejszych sklepach, jak i elektro marketach. Pozwoli to na wyszczególnienie stref dobrej sprzedaży oraz stref martwych. Szczególnie dla małych sklepów kluczowa jest optymalizacja powierzchni. Personel powinien znać podstawy ekspozycji towarów impulsywnych oraz promocyjnych, układ tematyczny grup, a także posiłkować się technikami promocyjnymi. Jeżeli brak jest merytorycznych podstaw ku temu, warto zdecydować się na szkolenia branżowe lub te dotyczące ekspozycji towaru – wówczas mamy pewność, że nie zaniedbaliśmy żadnego elementu naszej działalności.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.