OSWOIĆ MERCHANDISING - nowy cykl wpisów

OSWOIĆ MERCHANDISING to nowy cykl wpisów, w którym za pomocą zdjęć z naszej codziennej pracy w praktyczny i przystępny sposób pokażemy Wam zasady rządzące światem zakupów. Nie ograniczamy się wyłącznie do krytyki – zawsze zestawiamy dwie kontrastujące ze sobą sytuację, opatrując je stosownym komentarzem. Dzisiaj – w ramach pierwszego wpisu – skupimy się na błędnym oznaczeniu cen produktów.

Jestem przekonany, że każdy z Was był kiedyś w sytuacji, w której chciał kupić dany produkt, ale tego nie zrobił, ponieważ nie mógł znaleźć informacji o jego cenie. Brak ceny to bardzo częste zjawisko w sklepach i na pewno jeszcze nieraz będziemy o tym wspominać w naszych wpisach. Dzisiaj jednak chcemy wam przybliżyć inny problem – problem nieodpowiedniego oznaczenia cen towarów.

Pożądana sytuacja to taka, że każdy produkt ma przypisaną cenę, która umieszczona jest w logicznym miejscu, np. bezpośrednio pod danym artykułem. Jak z doświadczenia wiemy nie zawsze się to udaje. W sytuacji przedstawionej na zdjęciu po lewej stronie, poprzez chaotyczne i niezorganizowane ułożenie produktów na półce, uzyskanie takiego efektu jest wręcz niemożliwe. Ponadto pionowo włożone cenówki, przez co nazwy produktów widoczne są tylko częściowo, w negatywny sposób wpływają na postrzeganie sklepu przez klientów. Z pewnością przełoży się to na niższe wyniki sprzedaży towarów, gdyż klienci będą utożsamiać taki sklep z małym profesjonalizmem i niską jakością usług i produktów.
Na zdjęciu po prawej stronie pokazaliśmy jak powinno wyglądać wzorcowe oznaczenie cenowe na półkach sklepowych. Wyraźnie widać określony schemat rozmieszczenia produktów i ich cen, co daje efekt ładu, porządku i przejrzystości. Taka ekspozycja wygląda bardzo atrakcyjnie i swoim wyglądem zachęca nas – klientów do kupna towarów.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.