,

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Atrakcyjna ekspozycja mięsa wieprzowego

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Atrakcyjna ekspozycja mięsa wieprzowego

Mięso wieprzowe należy do grupy mięs czerwonych. Jest częstym gościem w polskiej kuchni. Sprzedawcy mogą się zatem spodziewać dużego zainteresowania ze strony klientów właśnie tym rodzajem mięsa. Dlatego powinni zwrócić uwagę, aby wyeksponować je w właściwy i możliwie atrakcyjny sposób.

Jakich zasad należy przestrzegać podczas układania tego mięsa na ladzie? Jak stworzyć ekspozycję mięsa wieprzowego, aby prezentowała się estetycznie i, co najważniejsze, zachęcała klientów do zrobienia dużych zakupów?

Jedną z najbardziej popularnych części mięsa wieprzowego jest schab. Nadaje się do duszenia, smażenia, pieczenia i wyrobu delikatnych kiełbaś. Schab należy pokroić go na trzy kawałki i ułożyć na ladzie najładniejszym przekrojem w stronę klienta. Innym sposobem jest ułożenie jednej z części w poziomie, a pozostałych dwóch na wierzchu w pionie. Schab bez kości powinien zająć miejsce w pojemniku usytuowanym jak najbliżej klienta.

Karkówka świetnie sprawdza się w gotowaniu, smażeniu, grillowaniu i pieczeniu. Jest także wykorzystywana do wyrobu baleronu oraz ekskluzywnych kiełbas. Karkówkę także układamy kierując najbardziej estetyczny przekrój w stronę klienta. Należy pamiętać, że karkówka bez kości w ekspozycji ma pierwszeństwo przed karkówką z kością.

Łopatka wieprzowa może zostać poddana gotowaniu, duszeniu oraz pieczeniu. Przed ułożeniem na ladzie łopatkę bez kości tniemy na mniejsze części. Należy pamiętać, że linia cięcia tego kawałka mięsa zawsze powinna przebiegać wzdłuż mięśni.

Boczek najczęściej widywany jest na patelni lub grillu. Jeśli dysponujemy ładnym, chudym kawałkiem tego mięsa, możemy wyeksponować go w formie ruloników. Możemy także przekroić boczek wzdłuż i wyeksponować jego płaty.

Szynka wieprzowa świetnie nadaje się do smażenia na sznycle, filety lub bryzole. Można poddać ją duszeniu, robiąc zrazy lub pieczeniu, przygotowując pieczeń. Eksponując ją na ladzie należy rozkroić ją na mniejsze, estetyczne kawałki.

Estetyczne i przejrzyste ułożenie towarów nie tylko ułatwia klientowi odnalezienie poszukiwanego produktu, ale też zachęca do poszerzenia pierwotnej listy zakupów.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × 1 =