,

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Atrakcyjne stoisko mięsno - wędliniarskie

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Atrakcyjne stoisko mięsno - wędliniarskie

Statystyczny Polak zjada prawie 65 kilogramów mięsa rocznie. To mniej więcej tyle ile waży przeciętna Polka. A to oznacza, że statystyczni Kowalscy są bardzo częstymi klientami stoiska mięsno – wędliniarskiego.

Jak jednak sprawić, aby klient zaopatrywał się w wyroby mięsne właśnie w Twoim sklepie? Jak zaprezentować towar, aby kupił więcej produktów niż pierwotnie planował? Wreszcie, co zrobić, aby zapragnął ponownie odwiedzić nasze stoisko?

Pierwsza, podstawowa zasada to oczywiście oferowanie towarów wysokiej jakości. Żadne metody podkreślania walorów produktów nie są w stanie ukryć jego wad. Nawet jeśli odciągniemy uwagę od wizualnych niedociągnięć, klient odkryje je w domu podczas przechowywania czy obrabiania wyrobu mięsnego. Takie zakupy pozostawią więc niesmak i skutecznie zniechęcą do dalszych wizyt w sklepie.

Ponadto, jak przy wszystkich towarach świeżych, sprzedawca musi zadbać o czystość i schludność stoiska. Dlatego lada i jej najbliższe otoczenie powinny być codziennie sprzątane.

Nie należy pomijać kwestii przestrzennej organizacji stoiska. Stanowisko obsługi powinno być umiejscowione jak najdalej od początku lady (biorąc pod uwagę kierunek ruchu klienta), a w jego sąsiedztwie powinny znajdować się najdroższe wędliny. Pozwólmy klientowi na zapoznanie się z oferowanym asortymentem i dajmy dojść do głosu potrzebom zakupowym, które zakiełkują podczas jego oglądania.

Mięsa należy eksponować w odpowiedniej kolejności. Początek ekspozycji przeznaczony jest dla mięsa białego. Następnie układamy kolejno mięso czerwone i wędliny. Należy jednak pamiętać, że świeże mięso i podroby powinny być oddzielone od wędlin przegrodą. Takie ułożenie ułatwia klientowi odnalezienie w całym asortymencie produktu, którego akurat poszukuje.

Aby aranżacja towarów była możliwie najbardziej efektywna droższe towary powinny mieć zarezerwowane miejsca najbliżej idącego wzdłuż lady klienta. Sposób ułożenia ekspozycji powinien także zwracać uwagę na produkty będące w promocji. Powinniśmy poświęcić im więcej miejsca, aby możliwe było wyłożenie ich w jak największej ilości. Kluczem skutecznej promocji jest także jej czytelne, przejrzyste i atrakcyjne oznakowanie.

Ponad wszystko należy pamiętać, że zakupy są dla klienta doznaniem wizualnym. Dlatego należy pamiętać o estetycznym ułożeniu oraz odpowiednim oświetleniu. Zalecane jest używanie lamp emanujących naturalnym, białym światłem i stosowanie połączenia światła rozproszonego i akcentującego.

Właściwie zaaranżowana lada mięsno – wędliniarska zachęci klienta do zakupu za pomocą przejrzystej ekspozycji oraz schludnego i atrakcyjnego wyglądu.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

nineteen + six =