W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Co daje prawidłowe oświetlenie sklepu?

Oświetlenie to bardzo ważny element wystroju sklepu. Prawidłowo dobrane może podkreślić aranżację, zaś źle wykonane zrujnuje nawet najpiękniejszą wystawę. Dlatego dziś zapoznamy Was z podstawowymi zasadami doboru właściwego i efektywnego oświetlenia sklepowego.

Planując oświetlenie pomieszczenia musimy pamiętać, aby pomieszczenie nie było zbyt ciemne. Klienci lubią dobrze oświetlone pomieszczenia, które pozwalają im na dokładne zapoznanie się z wyglądem oferowanych produktów. Jednocześnie należy uważać, aby nie przesadzić z jasnością światła. Rażące i jaskrawe światło może odstraszyć klientów równie skutecznie co zbyt ciemne pomieszczenie.

Podczas szczegółowego planowania oświetlenia ekspozycji należy uwzględnić specyfikę oświetlanej przestrzeni i możliwe przyszłe zmiany w ekspozycji. Jeśli dostosujemy punkty świetlne jedynie do aktualnego wystroju, istnieje ryzyko, że przy ewentualnych zmianach oświetlenie nie będzie już takie doskonałe. Słabo oświetlone produkty mogą wydawać się klientowi niepełnowartościowe i gorsze jakościowo. Dobrym rozwiązaniem jest instalowanie oświetlenia akcentującego na szynoprzewodach, które umożliwią przesuwanie światła wraz z zmieniającą się ekspozycją.

Prawidłowe oświetlenie sklepu musi właściwie oddawać barwy i odcienie prezentowanych w nim produktów. Jest to szczególnie ważne w branżach, w których kolor towarów odgrywa kluczową rolę, jak np. branża odzieżowa i kosmetyczna. W takich sklepach należy zatem stosować światło o temperaturze barwowej światła dziennego.

Podkreślaniu atutów naszych produktów sprzyja prawidłowe dobranie temperatury barwowej do rodzaju oferowanych towarów. Oświetlenie niewłaściwą barwą może zniechęcić klienta do zakupu naszych produktów, a nawet negatywnie wpłynąć na wizerunek sklepu, np. w przypadku źle oświetlonego świeżego mięsa, które wygląda na nieświeże. Właściwe dla mięsa i wędlin jest światło o różowym odcieniu. Sery oświetlamy światłem żółtym, nabiał białym, a ryby i owoce morza niebieskim.

Bardzo ważne jest także zadbanie o spójność aranżacji świetlnej. Oznacza to, że jeśli z jakichś powodów zdecydujemy się na temperaturę barwową ciepłą, umiarkowaną lub zimną należy się jej skrupulatnie trzymać. Najczęściej błędy związane z tą zasadą powstają podczas prac serwisowych lub wymiany zepsutych elementów oświetlenia. Jeśli posiadamy dobrze zaprojektowany system oświetlenia powinniśmy zatem pamiętać o jego właściwym serwisowaniu, które umożliwi spójne realizowanie jego założeń.

Dobrze zaaranżowany system oświetlenia może wzbogacić i podkreślić ekspozycję naszych produktów. Dbanie o odpowiednie oświetlenie wpływa zatem na poziom sprzedaży i na pozytywny wizerunek firmy.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.