,

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Jak zwiększyć sprzedaż na stoisku owocowo - warzywnym?

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Jak zwiększyć sprzedaż na stoisku owocowo - warzywnym?

Myślisz: zdrowe odżywanie, mówisz: owoce i warzywa – i bardzo słusznie. Dlatego klient udając się po nie do sklepu, małego czy dużego, oczekuje że będą świeże, jędrne i zachęcające. Jednak poza oczywistym przykazaniem, że produkt musi być świeży istnieją też inne zasady, których warto przestrzegać aranżując stoisko owocowo warzywne.

Klient kupuje oczami

Człowiek posiada potrzebę przebywania w estetycznym otoczeniu, dlatego koniecznie należy zadbać o doznania wizualne klienta. Stoisko powinno być odpowiednio oświetlone – tak aby wszystkie elementy produktu – także cena – były dobrze widoczne. Dodatkowo każdy, kto chce zatroszczyć się o wrażenia wizualne klienta powinien manewrować kolorami owoców i warzyw – tworzyć estetyczne kontrasty i ciekawe połączenie. W końcu aż żal nie skorzystać z graficznych narzędzi, w które wyposażyła nas sama natura.

Stoisko powinno być w wyraźny sposób podzielone na dwa działy: owoce i warzywa, oczywiście. To prosty sposób na uproszczenie i uprzyjemnienie procesu zakupów. Wszystkie produkty powinny być właściwie pogrupowane i ładnie ułożone w skrzynkach – najlepiej drewnianych lub wiklinowych koszach, dzięki czemu nie tylko są odpowiednio przechowywane, ale też atrakcyjnie się prezentują. Ekspozycja powinna być pochylona pod kątem 15 – 30 stopni, aby klient bez trudu mógł zobaczyć jej zawartość.

Nie zapominajmy o podstawach

Świetnie jeśli stoisko jest ciekawie i poprawnie ułożone, a jeszcze lepiej gdy sprzedawca zadbał o jego odpowiednie oświetlenie. Gorzej jednak, jeśli dobre światło zamiast prezentować walory świeżych produktów obnaża bałagan i nieporządek na stoisku. Na stoisku z owocami i warzywami obowiązuje zasada bezwzględnej czystości – należy czyścić je częściej niż inne półki w sklepie. Nie możemy przecież pozwolić, aby pozytywne wrażenie na widok naszej ekspozycji zostało zaburzone przez tak oczywiste niedociągnięcie.

Wzmocnić pozytywne wrażenie, a nawet odwrócić uwagę od niedociągnięć może za to sympatyczny i uśmiechnięty sprzedawca, który uprzejmie wita klienta przy wejściu do sklepu.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × two =