W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Jak zwiększyć sprzedaż na stoisku owocowo - warzywnym?

Myślisz: zdrowe odżywanie, mówisz: owoce i warzywa – i bardzo słusznie. Dlatego klient udając się po nie do sklepu, małego czy dużego, oczekuje że będą świeże, jędrne i zachęcające. Jednak poza oczywistym przykazaniem, że produkt musi być świeży istnieją też inne zasady, których warto przestrzegać aranżując stoisko owocowo warzywne.

Klient kupuje oczami

Człowiek posiada potrzebę przebywania w estetycznym otoczeniu, dlatego koniecznie należy zadbać o doznania wizualne klienta. Stoisko powinno być odpowiednio oświetlone – tak aby wszystkie elementy produktu – także cena – były dobrze widoczne. Dodatkowo każdy, kto chce zatroszczyć się o wrażenia wizualne klienta powinien manewrować kolorami owoców i warzyw – tworzyć estetyczne kontrasty i ciekawe połączenie. W końcu aż żal nie skorzystać z graficznych narzędzi, w które wyposażyła nas sama natura.

Stoisko powinno być w wyraźny sposób podzielone na dwa działy: owoce i warzywa, oczywiście. To prosty sposób na uproszczenie i uprzyjemnienie procesu zakupów. Wszystkie produkty powinny być właściwie pogrupowane i ładnie ułożone w skrzynkach – najlepiej drewnianych lub wiklinowych koszach, dzięki czemu nie tylko są odpowiednio przechowywane, ale też atrakcyjnie się prezentują. Ekspozycja powinna być pochylona pod kątem 15 – 30 stopni, aby klient bez trudu mógł zobaczyć jej zawartość.

Nie zapominajmy o podstawach

Świetnie jeśli stoisko jest ciekawie i poprawnie ułożone, a jeszcze lepiej gdy sprzedawca zadbał o jego odpowiednie oświetlenie. Gorzej jednak, jeśli dobre światło zamiast prezentować walory świeżych produktów obnaża bałagan i nieporządek na stoisku. Na stoisku z owocami i warzywami obowiązuje zasada bezwzględnej czystości – należy czyścić je częściej niż inne półki w sklepie. Nie możemy przecież pozwolić, aby pozytywne wrażenie na widok naszej ekspozycji zostało zaburzone przez tak oczywiste niedociągnięcie.

Wzmocnić pozytywne wrażenie, a nawet odwrócić uwagę od niedociągnięć może za to sympatyczny i uśmiechnięty sprzedawca, który uprzejmie wita klienta przy wejściu do sklepu.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.