,

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Merchandising – cechy skutecznej ekspozycji produktu w e-commerce

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Merchandising – cechy skutecznej ekspozycji produktu w e-commerce

Jednym z kluczowych aspektów tradycyjnego merchandisingu jest właściwa ekspozycja towaru. Prawidłowo zaprezentowany produkt przyciąga klienta oraz znacząco wpływa na jego ewentualną decyzję o zakupie. W sklepie stacjonarnym istnieje możliwość sprawdzenia i oceny wszystkich interesujących nas cech produktu. W przypadku jakichkolwiek pytań możemy zwrócić się do ekspedienta, który z chęcią pomoże. Opisane powyżej realia powinny przekładać się na e-commerce – wciąż stanowi to jednak dość duże wyzwanie dla administratorów poszczególnych stron internetowych.

Zdjęcia – pierwszoplanowy element ekspozycji towaru w e-commerce

Decydującą rolę w ekspozycji produktów w e-commerce stanowią fotografie produktu. Zdjęcia powinny cechować się jak najlepszą jakością, na którą wpływa głownie wysoka rozdzielczość, wierne odtworzenie kolorów oraz dobre doświetlenie. Produkt powinien być obfotografowany pod wieloma kątami, tak by potencjalny klient mógł obejrzeć go z każdej strony.

Z badań wynika, że klienci w dużej mierze zainteresowani są również najdrobniejszymi detalami produktu, co zapewne spowodowane jest niemożnością dotknięcia i obejrzenia asortymentu na żywo. Pozytywne nastawienie klienta zapewni fotografowanie najmniejszych elementów produktu. Warto jest również zrobić zdjęcie prezentujące fakturę materiału. Dzięki temu użytkownik ma możliwość sprawdzenia czy dany towar spełnia jego oczekiwania, a dodatkowo zyskuje zaufanie do sklepu.

Efektywnym zabiegiem jest pobudzenie wyobraźni klienta, tak by przez chwilę poczuł jakby posiadał oglądany produkt. Z tego względu w sklepach internetowych odchodzi się od prezentacji ubrań na manekinach. Klient, który utożsami się z piękną modelką ubraną w część garderoby będącą przedmiotem jego zainteresowania, dużo szybciej zdecyduje się na dokonanie zakupu.

Opis produktu – element warunkujący ostateczną decyzję klienta o zakupie

Zdjęcie produktu oraz jego opis słowny powinny tworzyć spójną całość. Badania dowodzą, że dobrze zaprezentowany produkt wpływa znacząco na współczynnik konwersji (stosunek klientów odwiedzających sklep do kupujących). Z tego względu wiele sklepów internetowych oprócz profesjonalnego fotografa, korzysta z usług copywriterów, którzy w atrakcyjny sposób opiszą asortyment.

Zdarza się, że to właśnie właściwy opis towaru przyciąga konsumenta na daną stronę. Odpowiednio przygotowany tekst spełniający wymogi SEO (ang. Serach Engine Optimization), wpłynie na lepsze pozycjonowanie produktu w przeglądarkach internetowych. Decydującym jest dobór odpowiednich słów – kluczy. Oznacza to, że w pierwszej kolejności wyświetlone zostaną strony, zawierające frazę najbardziej podobną do tej wpisanej przez użytkownika. Nie wolno również przesadzić w drugą stronę - tekst zawierający zbyt wiele fraz kluczowych, może stracić swą wartość merytoryczną i czytelność.

Niezwykle ważne w opisie produktu jest właściwe sformułowanie jego nazwy. Dobrane słowa powinny jasno określać jaki to przedmiot. W charakterystyce produktu nie powinno się zawierać zbyt wielu informacji technicznych, ponieważ zaciemniają przekaz, a także skutecznie zniechęcą klienta do ponownego odwiedzenia e-sklepu. Istotnym jest również, aby nazwa wpływała pozytywnie na pozycjonowanie produktu, a przez to samego sklepu, w wyszukiwarkach internetowych.

Przygotowując opis warto wcześniej jasno określić grupę docelową, która determinuje styl, w jakim powinien być napisany tekst. Przykładowo, gdy odbiorami są ludzie młodzi, należy unikać oficjalnych zwrotów. Opis produktu musi być wykonany w sposób zrozumiały nie tylko dla stałych, ale również dla nowych klientów.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

two + 20 =