W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Merchandising przyszłości – wirtualna półka

Sztuka sprzedaży od stuleci opiera się na dwóch kwestiach. Pierwszą są oczywiście kompetencje handlowca – jego umiejętność zawiązania relacji, wykorzystania technik wywierania wpływu, zdolności do wykreowania potrzeby zakupu. Druga odnosi się zdecydowanie do ludzkich form postrzegania świata – czyli do percepcji, połączonej z właściwym przetwarzaniem bodźców. W oczywisty sposób ten rodzaj reakcji również jest w punkcie sprzedaży odpowiednio wywoływany, a odbierane przez konsumenta treści wizualne nigdy nie pozostają pozostawione czystemu przypadkowi.

Merchandising, jaki znamy, ulega w ostatnich latach znaczącym przeobrażeniom. W znacznej mierze dotyczą one wiedzy o ludzkim postrzeganiu świata, która jest z roku na rok coraz szersza i dzięki temu aranżacja powierzchni sprzedaży także ulega modyfikacjom. XXI wiek przynosi również narzędzia technologiczne, które sprawdzają się w służbie wizualnego marketingu. Nowoczesne ekspozytory, elektroniczne cenówki, wiszące na półkach mini tablety reklamowe powoli zastępują tradycyjne zawieszki i inne detale POS. Przychodzi też czas, w którym merchandising jaki znamy może ulec zmianie w dość rewolucyjny sposób – za sprawą technik wirtualizacji. Ta metoda niesie nowoczesność na skalę, jakiej tradycyjny punkt sprzedaży nie zna i jakiej tradycyjny polski konsument się nie spodziewa. Ale będzie to z pewnością miła niespodzianka – dla każdej ze stron.

Wirtualna półka jest pomysłem na uatrakcyjnienie ekspozycji, uporządkowanie i zagwarantowanie maksymalnej przejrzystości. Dzięki temu rozwiązaniu, klient ma poczucie, że wszystko w sklepie jest na swoim miejscu. Ma możliwość poznać oferowane produkty, zapoznać się z ich cechami i właściwościami. Dla mebli mogą to być wymiary, palety kolorów, modele, w przypadku produktów spożywczych łatwo jest dostrzec skład bądź datę ważności. Pełny asortyment jest w zasięgu możliwości poznawczych, a jednocześnie sprzedawca może zaprezentować o wiele więcej informacji i przekazać więcej sygnałów, niż mógłby to zrobić w przypadku tradycyjnej prezentacji na półce. Wirtualizacja odnosi się do pełnej gamy produktowej i ofertowej. Znika potrzeba umieszczania dodatkowych cenówek, zawieszek, ekspozytorów – choć nie jest to wykluczone jako dodatkowa forma zaaranżowania przestrzeni. Poza wszystkim – vitrual merchandising stanowi doskonałe narzędzie dla sprzedawców lubiących „grać” półką – często zmieniać wystawę, zaskakiwać konsumentów nowościami, promocjami, rekomendować różne produkty w różnym czasie. W tradycyjnym systemie, oznacza to częstą wymianę towaru – zdejmowanie wszystkich artykułów z półek i ustawianie ich na nowo. Układ VR (virtual reality) zastosowany jako forma ekspozycji półki w zdecydowany sposób zmienia oblicze merchandisingowej polityki, rozumianej jako najbardziej efektywne wsparcie sprzedaży.

Technika wirtualnej aranżacji półki to zdecydowanie merchandising przyszłości. Zarówno w przestrzeni zarządzania ofertą, procesem zakupowym i łańcuchem decyzyjnym klienta, jak też w formie wsparcia szkoleniowego dla personelu – jako element poglądowy, testowy, dodatkowy przy procesie projektowania ekspozycji. Jesteśmy w okresie dynamicznego rozrostu technologicznych rozwiązań, a VR to absolutny hit ostatnich dwóch lat. Szkoda by było nie wykorzystać tego, co niesie świat, w służbie efektywnego merchandisingu.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.