Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Podążając ścieżką klienta: strefa dekompresji (część 2) - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Podążając ścieżką klienta: strefa dekompresji (część 2)

W drugiej części artykułu o sklepowej strefie dekompresji zastanowimy się nad konkretnymi elementami jej zagospodarowania (część 1 tutaj) . I choć nie ma złotego Graala, który sprawdzałby się w każdej placówce, to postaramy się pokrótce opisać te, które występują najczęściej. A wszystko dlatego, że nie ma nic gorszego, niż usytuowanie tam dowolnego asortymentu na zasadzie, że „od czegoś trzeba zacząć”. Zdradzimy też kilka tricków, które odpowiednio wyeksponują naszą strefę dekompresji.

Co ustawić w pobliżu strefy dekompresji?

Praktyka pokazuje, że najlepiej sprawdzają się niżej wymienione stoiska.

  • Produkty świeże – owoce i warzywa doskonale prezentują się nie tylko w katalogach, ale i w rzeczywistości. Oczywiście o ile produkty są świeże, efektowne wizualnie, a całość lśni czystością.
  • Pieczywo – stoisko z pieczywem, zwłaszcza w połączeniu z produktami ciastkarskimi, doskonale sprawdza się jako element dobrze nastrajający klienta do zakupów. Nie ma bowiem przyjemniejszego zapachu na początek zakupów niż woń świeżego chleba, razowej bułki czy pysznego ciasta, co z miejsca powoduje, że klient nieco zwalnia kroku. Stoiska piekarnicze zwykle prezentują się też dobrze pod względem wizualnym, co jest kolejnym czynnikiem zwiększającym zaufanie do sklepu.
  • Towary sezonowe – produkty związane ze zbliżającą się porą roku, świętem lub innym ważnym wydarzeniem, często są tymi, po które klient przychodzi w pierwszej kolejności – a co za tym idzie, na które od razu zwróci uwagę. Istnieje też duża szansa, że dokona w takiej strefie emocjonalnego, nieplanowanego zakupu.
  • Prasa – wciąż częstym rozwiązaniem, choć coraz rzadziej stosowanym w obliczu spadku sprzedaży gazet, jest ustawianie stoików z prasą blisko wejścia. Krzykliwe nagłówki wciąż są w stanie przykuć uwagę niejednego odbiorcy.

I na koniec kilka chwytów, które ożywią każdą strefę dekompresji. Po pierwsze trzeba pamiętać o odpowiednim świetle, wyróżniającym asortyment – najlepiej dziennym (często sklepy nie zaklejają w tym celu witryn). Należy zdawać sobie również sprawę z gry kolorów – w celu przyciągnięcia uwagi wskazany jest wyraźny kontrast, o co na przykład na dziale owocowo-warzywnym akurat nietrudno. W strefie dekompresji warto zaangażować również węch klienta (na przykład dzięki pieczywu), a przede wszystkim należy zadbać, aby od progu konsument poczuł się komfortowo – choćby poprzez serdeczne przywitanie sprzedawcy.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.