W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Rodzaje witryn sklepowych

Witryna jest niezwykle ważnym elementem ekspozycji. Bardzo często to właśnie ona decyduje, czy klient odwiedzi nasz sklep, czy też przejdzie obok niego obojętnie. Właściwie zaprojektowana może przyciągnąć do nas nawet osoby, które pierwotnie nie planowały zrobić u nas zakupów.

Dlatego z witryną należy obchodzić się jak z dobrym przyjacielem, czyli obdarzać ją odpowiednim zainteresowaniem i często sprawdzać, co się z nią dzieje. Aby odpowiednio zadbać o naszą witrynę, musimy ją najpierw lepiej poznać. Dzięki temu będziemy w stanie wykorzystać cały wachlarz możliwości, jaki przed nami rozwija.

Istnieją różne rodzaje witryn. Podstawowy podział, który warto znać to podział na witryny otwarte, półotwarte, zamknięte i sponsorowane. Witryny otwarte są przejrzyste i patrząc na nie klient widzi całe wnętrze sklepu. Do sprzedawcy należy wtedy decyzja, czy ułoży część ekspozycji wewnętrznej tak, aby jednocześnie stanowiła wystrój witryny, czy też wyraźnie oddzieli produkty z wystawy od reszty wewnętrznej ekspozycji.

Drugie rozwiązanie jest zapewne łatwiejsze do zrealizowania, gdyż nie trzeba przejmować się optymalnym kątem ułożenia produktów i ścisłym dopasowaniem do wystroju witryny do reszty ekspozycji w sklepie. Specjaliści uważają jednak, że pierwsze rozwiązanie świadczy o doskonałej organizacji przestrzeni sklepowej i ułatwia zadbanie o spójny wizerunek sklepu.

Witryna półotwarta jest oddzielona, ale tylko częściowo, od reszty sklepu ścianką, zasłoną lub tłem. W tym rozwiązaniu możemy stworzyć prywatną przestrzeń dla witryny, przy jednoczesnym możliwości zajrzenia do reszty sklepu przez klienta. Jednocześnie wykorzystujemy dostęp światła zarówno do witryny, jak i całej przestrzeni sklepowej. Witryna półotwarta sprawdza się świetnie podczas eksponowania produktów niewielkich gabarytów.

Witryna zamknięta jest całkowicie oddzielona do reszty sklepu. Jej wadą jest zatem to, że nie przepuszcza światła dziennego do środka, a w centrach handlowych musi być dodatkowo oświetlona. Jednocześnie ten rodzaj witryny pozwala na kreowanie rozbudowanej aranżacji, która skutecznie przyciągnie uwagę przechodzących potencjalnych klientów. Taka aranżacja nieoddzielona od sklepu powodowałaby wrażenie przesytu i chaosu.

Witryna sponsorowana to witryna zaklejona folią typu One Way Vision. Folia ta przedstawia przechodniom jakiś obraz, starannie zaplanowaną reklamę, ale jednocześnie też przepuszcza światło do reszty wnętrza. Ten rodzaj witryny zwalnia sprzedawcę z przygotowywania aranżacji, jednak warto się zastanowić, czy warto decydować się właśnie na reklamę w witrynie. Pozbawiamy się bowiem możliwości bieżących modyfikacji i przyciągania uwagi klientów, którzy często mijają nasz sklep.

Wybór witryny zależy równie często od decyzji sprzedawcy, jak i od specyfiki przestrzeni i warunków panujących w sklepie. Warto jednak dobrze poznać każdy z czterech rodzajów, aby być świadomym ich wad i zalet oraz móc efektywnie i efektownie wykorzystać ich możliwości.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.