W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Siła dziecięcych pragnień

Dzieci są wyjątkowym klientem. Same z reguły nie posiadają własnego kapitału lub posiadają, ale niewielki i ograniczony. Jednocześnie jednak to właśnie od nich, ich wyborów i marzeń zależy poziom sprzedaży w wielu gałęziach handlowych.

Dziecko faktycznie samo nie nabędzie towarów, których pragnie, ale istnieje duża szansa, że za jego namową dokonają tego jego rodzice lub inni członkowie rodziny (babcie i dziadkowie, ciocie i wujkowie). Dlatego dzieci stanowią bardzo ważną konsumencką grupę docelową, o którą należy odpowiednio zadbać.

Dzieci mogą zapragnąć różnych rzeczy, od produktów spożywczych, poprzez odzież i zabawki, aż po gadżety elektroniczne różnych rozmiarów. Bardzo ważne jest, aby producenci nadążali za aktualnie panującymi trendami. Producenci produktów spożywczych powinni opakowaniem nawiązywać do animacji, która aktualnie króluje na ekranach kin, aby zachęcić najmłodsze dzieci do ich spożywania. Z kolei producenci gadżetów elektronicznych i odzieży muszą wiedzieć, co jest modne wg starszych dzieci i nastolatków, gdyż dla tych odbiorców liczy się odbiór i opinia otoczenia rówieśników.

Podczas aranżacji miejsc sprzedaży dla dzieci sprzedawca powinien pamiętać właśnie o tym, aby jego ekspozycja była zgodna z aktualną modą, która wśród dzieci zmienia się bardzo szybko. W dzisiejszych czasach dzieci otoczone są wieloma bodźcami, a co za tym idzie szybki i łatwo się nudzą, dlatego niekiedy konieczna będzie zmiana tematyki wystawy nawet co kilka dni.

Ekspozycja z produktami przeznaczonymi dla dzieci powinna być także bardzo atrakcyjna wizualnie. Najlepiej, aby już od wejścia przyciągała dziecięcą uwagę, może być zdecydowanie bardziej krzykliwa niż ta przeznaczona dla dorosłych odbiorców.

Towary na półkach muszą być umieszczone na odpowiedniej wysokości, w zasięgu wzroku oraz dłoni odbiorców, do których jest skierowany. Produkty znajdą się zatem tym niżej, im młodszy jest potencjalny odbiorca oferty. Półkom z dziecięcą ekspozycją sprzedawca powinien poświęcić szczególną uwagę, gdyż prawdopodobnie bardzo często będzie panował na nich nieporządek i bałagan z powodu dużej ilości dziecięcych rąk, które będą chciały dotykowo zapoznać się z produktami.

Do dzieci zdecydowanie lepiej przemawia ekspozycja, którą mogą dokładnie obejrzeć, dotknąć, a najlepiej wypróbować. Dlatego warto pozwolić im przetestować produkty: poczęstować je nowym sokiem, czy też pozwolić zagrać w najnowszą grę. Nie tylko dzieci jeszcze bardziej zapragną konkretnego produktu, ale też ich rodzice będą bardziej skłonni im go kupić, jeżeli zobaczą, że faktycznie sprawia im radość.

Dzieci nie są łatwym klientem. Szybko się nudzą i potrzebują wielu bodźców, a w sklepie są bardziej skłonne do generowania hałasu i bałaganu, niż wysłuchania naszej oferty. Warto jednak zapoznać i zaprzyjaźnić się z tym klientem, ponieważ wzbudzone u dziecka pragnienia jest bardzo silnym bodźcem zakupowym dla jego rodziców.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.