Bułki, papier, pomidory, czyli sztuka ekspozycji w małym sklepie. Szkolenie dla sklepów spożywczych EMKA

Szkolenie EMKA przeprowadzone w dniach 27-29 marca i 1-2 kwietnia. Przeszkolono 15 osób w pięciu sklepach. Wszystkie placówki to sklepy położone na wsiach. Sklepy charakteryzowały się bogatą gamą asortymentową na bardzo małej powierzchni sprzedażowej, co bezpośrednio wynika z charakterystyki popytu w małych miejscowościach. Klientów jest niewielu, ale mają szerokie potrzeby. Na co dzień sklep taki pełni więc rolę: piekarni, sklepu owocowo-warzywnego, sklepu mięsnego i przemysłowo-kosmetycznego.

Cele szkolenia

Jak estetycznie i przejrzyście rozłożyć towar na mikropowierzchni wiejskich sklepów? Jak wyróżnić produkty wysokomarżowe i zwiększyć sprzedaż dzięki lepiej rozplanowanej ekspozycji towarów? Nauka tych umiejętności była głównym celem szkolenia przeprowadzonego dla sklepów EMKA.

 

Przebieg szkolenia

Szkolenie zostało przeprowadzone w formie warsztatów poprzedzonej krótkim wstępem teoretycznym z zakresu EFEKTYWNEJ EKSPOZYCJI TOWARU. Przed rozpoczęciem spotkania każdy z uczestników otrzymał szczegółowy plan szkolenia ze ściśle określonymi planami realizacji.

W trakcie spotkania uczestnicy zdobyli więc umiejętności efektywnej ekspozycji towarów. Zgromadzili wiedzę w zakresie dokonywania podziału na grupy asortymentowe, sprawdzania, czy są w nich produkty impulsowe i jakie mają oddziaływanie na klienta, jakie produkty nie powinny znajdować się obok siebie np. napoje na jednej półce z chemią, a które produkty ułożone sąsiednio będą z kolei zwiększać sprzedaż, np. przekąski słone i napoje.

OGÓLNY ZAKRES SZKOLENIA Z ZAKRESU EKSPOZYCJI TOWARÓW DLA SKLEPÓW EMKA:

  1. Podział na grupy asortymentowe
  2. Komplementarność produktów
  3. Oddziaływanie gorącej i zimniej strefy (górna, dolna część regału, jego boki, oświetlenie, dostęp do produktu)
  4. Oddziaływanie na zachowanie zakupowe klientów poprzez logiczne wyłożenie towaru
  5. Sezonowość i promocje
  6. Estetyka i czystość

W trakcie szkolenia atmosfera była bardzo dobra, każdy z uczestników aktywnie i rzetelnie podszedł do zadania. Byli zadowoleni z rezultatów swojej pracy i wzajemnie oceniali ją bardzo wysoko. Trzeba również podkreślić, że pracownicy sklepów EMKA byli widocznie oddani swoim obowiązkom.

Efekty szkolenia

Każdy ze sklepów przeszedł przebudowę towarową, którą planowali i realizowali uczestnicy szkolenia na podstawie przekazanych przez trenera wskazówek. W konsekwencji pracownicy sklepów zdobyli wiedzę z zakresu logicznego rozłożenia towarów, dostosowanego do możliwości ich małych sklepów. W ten sposób zwiększyliśmy efektywność ekspozycji, pozytywnie wpływając na sprzedaż. I jeszcze jedna korzyść ze szkolenia: zadowolenie pracowników. Jak sami przyznali, otrzymali pozytywny zastrzyk energii, zwiększający ich zaangażowanie i budujący lojalność wobec firmy 🙂

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zainteresowała Cię tematyka szkoleń dla sklepów spożywczych? Zobacz inne nasze realizacje szkoleń dla sklepów spożywczych:

Szkolenie dla „Gazeli Biznesu” – sieci sklepów spożywczych KDSH

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Szkolenia sprzedażowe dla sieci sklepów Delikatesy Centrum

Dobry kierownik sklepu i zespołu: szkolenie dla kadry kierowniczej sklepów Torimpex

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.