Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Sieć sklepów spożywczych Sklep Polski zastanawiając się jak zwiększyć sprzedaż w swoich sklepach, postawiła na szkolenia z logiem „Warto Szkolić”. Po wstępnej analizie wiedzieliśmy już, że to, co z pewnością można zrobić, to wdrożyć w szerszym zakresie działania merchandisingowe.

W spotkaniu wzięli udział koordynatorzy odpowiadający za kontakt z poszczególnymi sklepami sieci (franczyza i własne sklepy marki) oraz dyrektor firmy Sklep Polski.

Cele szkolenia

Pojawiła się potrzeba, aby koordynatorzy, którzy odpowiadają za kontakt z poszczególnymi sklepami, dowiedzieli się, czym jest merchandising. A także na co zwracać uwagę w jego kontekście. Kolejnym celem było zdobycie umiejętności odpowiedniego argumentowania proponowanych przez siebie zmian w zakresie merchandisingu. Tak aby przekonać właścicieli franczyzowanych sklepów do proponowanych zmian.

Przebieg szkolenia

Wiedzę, którą zdobyli uczestnicy w trakcie spotkania, można podsumować w trzech głównych punktach:

1. MERCHANDISING: czym się zajmuje, jak projektować przestrzeń sklepową zgodnie z jego zasadami.

2. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KLIENTA W SKLEPIE: zachowania konsumenckie: przy kasie, przy półce, co skłania klienta do zakupów, ścieżka zakupowa, jaka różnica pomiędzy zakupem zza lady i samoobsługową.

3. SKUTECZNE WDRAŻANIE ROZWIĄZAŃ MERCHANDISING: jak przekonać właścicieli sklepów franczyzowych do wprowadzania zmian, jak argumentować i jak prowadzić rozmowę.

 

Wyżej wymienione informacje były wstępem do ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy samodzielnie rozrysowali typowe ścieżki zakupowe klientów sieci Sklep Polski oraz drzewa konsumenckie. Oznaczyli również strefy niskiej i wysokiej sprzedaży w sklepie, tzw. zimne i gorące strefy. To ćwiczenie praktyczne pozwoliło koordynatorom na osiągnięcie jednego z głównych celów szkolenia. A mianowicie na zwiększenie efektywności rozstawienia produktów w sklepach. Uczestnicy na opracowanych przez siebie schematach:

  • wyznaczyli pod okiem trenera m. in. najdogodniejsze miejsca ekspozycji produktów promocyjnych,
  • rozrysowali aktualne schematy poruszania się konsumenta Sklepu Polskiego, by na koniec wspólnie z trenerem zaprojektować układ półek pozwalający na osiągnięcie pożądanej ścieżki zakupowej klienta.

Na koniec spotkania podsumowaliśmy szkolenie, omówiliśmy ścieżki klienta i ćwiczyliśmy argumentację proponowanego układu towarów w przestrzeni sklepowej.

Efekty szkolenia

Uczestnicy dowiedzieli się wiele na temat merchandisingu i czegoś, co może być elementem dodatkowym zakresu obowiązków koordynatora: oprócz rozmowy, kontrolowania, czy budowy relacji, koordynator może również pełnić funkcję doradczą. Dzieląc  się swoją wiedzą z zakresu merchandisingu, może pomagać budować lepszą sprzedaż w sklepach.

W ramach uzupełnienia do przeprowadzonego szkolenia sugerujemy wizyty trenera Warto Szkolić w konkretnych placówkach sprzedażowych Sklep Polski, takie jak realizowaliśmy np. dla sieci Społem, czy KDSH. Pozwolą one na ewentualną korektę wprowadzonych zmian. Bardziej zindywidualizowane wdrożenie zasad merchandisingu, dostosowane do układu przestrzennego i ścieżek zakupowych klientów już w konkretnych obiektach.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Gastronomiczne szkolenie dla sieci fast foodów – relacja ze szkolenia

Znaczenie profesjonalnych szkoleń gastronomicznych w sektorze fast food Dynamiczny rozwój rynku gastronomicznego sprawia, że standaryzacja procesów, jakość obsługi i bezpieczeństwo żywności stają się kluczowymi elementami budowania przewagi konkurencyjnej. W tak wymagającym środowisku odpowiednio zaplanowane szkolenie dla sieci fast foodów odgrywa niezwykle ważną rolę, ponieważ pozwala pracownikom zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w warunkach dużej rotacji zamówień, ścisłej kontroli jakości…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczne negocjacje w firmie deweloperskiej - relacja ze szkolenia

Jak negocjować w firmie deweloperskiej? – praktyczne szkolenia dla profesjonalistów branży W dynamicznie rozwijającej się branży nieruchomości umiejętność prowadzenia rozmów, łączenia interesów stron oraz tworzenia trwałych porozumień staje się jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych zespołów sprzedażowych, zakupowych i wykonawczych. W tym środowisku negocjacje odgrywają rolę strategicznego narzędzia, które pomaga utrzymać przewagę rynkową, minimalizować ryzyka oraz wzmacniać wartość inwestycji. Umiejętne…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym – relacja ze szkolenia

Rola analizy i doskonalenia procesów W dynamicznym środowisku przemysłowym kluczowe staje się stałe doskonalenie procesów, eliminowanie nieefektywności oraz budowanie kultury opartej na faktach i danych. Jednym z fundamentów takich działań jest rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym, które pozwala firmom nie tylko reagować na niezgodności, lecz także skutecznie im zapobiegać. To podejście łączy analizę techniczną, wiedzę operacyjną oraz umiejętność pracy zespołowej, tworząc…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.