5 najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu kampanii Google Adwords

Google Adwords jest stosunkowo łatwym do opanowania narzędziem. Korzystnie z niego w sposób maksymalnie efektywny wymaga jednak odrobinę wiedzy i praktyki. O tym jak efektywnie wykorzystać to narzędzie pisaliśmy tutaj.

Laicy popełniają wiele prostych błędów, które negatywnie wpływają na jakość prowadzonej kampanii. Jakie błędy popełnia się najczęściej?

Po pierwsze za dużo słów kluczowych

Jeżeli wybierasz 30-40 słów kluczowych, to tak naprawdę jakbyś nie wybierał ani jednego. Optymalny jest wybór maksymalnie 10-20 słów kluczowych, a dodatkowo ich tematyczne pogrupowanie. Dobrze, aby każda kategoria miała dopasowaną treść reklamy. Należy zatem unikać reklam, które są uogólniające, promujące jednocześnie wszystko i nic.

Po drugie za mało słów kluczowych

Problemem może być również zastosowanie zbyt małej liczby słów kluczowych albo niezastosowanie ich wcale. Niby ta kwestia wydaje się oczywistością, a jednak wielu początkujących „speców” od Adwords o tym zapomina. W tym kontekście warto również wspomnieć o słowach wykluczających. Możliwe, że w prowadzeniu kampanii istotne będzie ograniczenie wyników wyszukiwania określonego słowa. Przykładowo, jeżeli reklamujemy odzież sportową, to tylko taką. Zbędne jest przekierowanie do odzieży eleganckiej i tak dalej.

Po trzecie niepołączenie Adwords z Google Analytics

Uchybieniem jest również niepołączenie Adwords z Google Analytics. Narzędzie to jest darmowe, a dzięki niemu można zbadać jakie statystki ma nasza witryna. Poprzez Google Analytics mamy możliwość zweryfikowania, czy uruchomiona przez nas kampania daje oczekiwane efekty oraz które, podjęte przez nas działania są najskuteczniejsze.

Po czwarte założenie, że konieczne jest bycie w TOP 3

Osoby oferujące swoje usługi z zakresu pozycjonowania stron niejednokrotnie mówią, że zadbają o to, aby nasza strona była w TOP 3 wyników wyszukiwania. Czy to naprawdę się opłaca? Nie zawsze. Okazuje się, że niejednokrotnie lepszą klikalność oraz zwrot z inwestycji mają pozycje 4-6. Wszystko zależy od konkretnej branży i specyfiki działalności, a także kilku innych czynników, które należy wziąć pod uwagę.

Po piąte lekceważenie konkurencji

Dużym błędem, popełnianym w kampaniach Adwords jest również lekceważenie konkurencji. Warto zbadać – z kim walczymy oraz jakie rozwiązanie ten ktoś stosuje w zakresie Adwords. Nie chodzi o to, aby kopiować jakiekolwiek pomysły, ale żeby mieć to na uwadze, konstruując własną strategię działania. Nadto, śledzenie poczynań konkurencji pozwoli nam na wpasowanie się w istniejącą w tym zakresie niszę. W końcu trudno, aby inna firma absolutnie zmonopolizowała rynek w tym zakresie.

Szkolenia z zakresu Adwords

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników Adwords. Mówimy o tym, w jaki sposób zbudować skuteczną, efektywną strategię działania w kampanii, aby przynosiła ona wymierne, oczekiwane korzyści. Nasi kursanci stają się specjalistami w zakresie Adwords i jednocześnie pożądanymi pracownikami niejednej, dobrze prosperującej korporacji.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.