Fachowy manager - czym się wyróżnia?

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domena managerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie oraz doskonalenie, oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Manager nie może już dziś przyjmować postawy Tego, który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, który Chcę się dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”.

Rolą fachowego managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań. Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej!

Fachowy manager, który w porę dostrzeże i zrozumie swoją rolę, nie tylko szybciej i łatwiej odnajdzie się na ścieżce rozwoju firmy, ale przede wszystkim zyska przywilej jej współtworzenia.

Każdy manager w organizacji pełni różne role, z których powinien umieć wywiązywać się oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności takie jak: podejmowanie decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne, które są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że „ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nie zadziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz”.

„Wspaniali liderzy nie są wielcy tylko dzięki temu, że przewodzą ludziom. Są wielcy przede wszystkim dlatego, że znakomicie nakłaniają innych do podejmowania nowych podróży ku Niewyobrażalnym Obszarom.” – Tom Peters – „Biznes od nowa”

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domeną menedżerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie i doskonalenie oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Menedżer nie może już dziś przyjmować postawy Tego, Który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, Który Chce się Dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć, jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”. Rolą managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań.

Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej! Jak wiadomo, każdy fachowy manager powinien umieć wywiązywać się ze swoich zadań oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności podejmowania decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne. Umiejętności te są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz!

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak skutecznie rekrutować i przeprowadzać selekcję pracowników – wywiad z Angeliką Kuczyńską

Rekrutacja przyszłości: jak budować strategie dopasowane do realiów rynku i potrzeb organizacji W świecie, w którym rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, dobra rekrutacja przestaje być tylko działaniem operacyjnym – staje się elementem strategicznym, wpływającym bezpośrednio na rozwój i konkurencyjność organizacji. Dzisiejsi kandydaci nie tylko szukają pracy – oni oceniają, porównują i wybierają pracodawców, którzy oferują coś więcej niż…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z komunikacji zwiększają skuteczność współpracy zespołowej?

Skuteczna komunikacja w zespole – jakie szkolenia zwiększają efektywność i jakość współpracy? Współpraca zespołowa to jeden z najważniejszych filarów sprawnie działającej organizacji. Nawet najlepszy zespół ekspertów nie osiągnie pełni swojego potencjału, jeśli nie potrafi się skutecznie komunikować. Brak jasnych ustaleń, nieporozumienia, błędna interpretacja intencji czy konflikty wynikające z różnic stylów komunikacyjnych – to codzienne wyzwania, które znacząco obniżają efektywność pracy.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia wybrać, aby wzmocnić motywację pracowników fizycznych?

Motywacja pracowników fizycznych – jakie szkolenia realnie wpływają na zaangażowanie i efektywność? Wzrost motywacji pracowników fizycznych to dziś jedno z kluczowych wyzwań dla kadry zarządzającej produkcją, logistyką czy magazynem. Pracownicy wykonujący zadania manualne często funkcjonują w środowiskach o wysokim poziomie powtarzalności i presji czasowej, co z czasem może prowadzić do wypalenia, znużenia i spadku zaangażowania. Dlatego właśnie tak ważne jest, aby wiedzieć jakie szkolenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.