Fachowy manager - czym się wyróżnia?

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domena managerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie oraz doskonalenie, oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Manager nie może już dziś przyjmować postawy Tego, który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, który Chcę się dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”.

Rolą fachowego managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań. Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej!

Fachowy manager, który w porę dostrzeże i zrozumie swoją rolę, nie tylko szybciej i łatwiej odnajdzie się na ścieżce rozwoju firmy, ale przede wszystkim zyska przywilej jej współtworzenia.

Każdy manager w organizacji pełni różne role, z których powinien umieć wywiązywać się oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności takie jak: podejmowanie decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne, które są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że „ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nie zadziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz”.

„Wspaniali liderzy nie są wielcy tylko dzięki temu, że przewodzą ludziom. Są wielcy przede wszystkim dlatego, że znakomicie nakłaniają innych do podejmowania nowych podróży ku Niewyobrażalnym Obszarom.” – Tom Peters – „Biznes od nowa”

Jednym z najcenniejszych aktywów nowoczesnej firmy jest wiedza. Wiedza, czyli kapitał intelektualny. Dziś twórcze tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w każdej firmie jest w pierwszej kolejności domeną menedżerów. Powinni oni ułatwić swoim współpracownikom kształcenie i doskonalenie oraz sprzyjać nowym pomysłom. „Menedżer nie może już dziś przyjmować postawy Tego, Który Wie. Powinien raczej przyjąć postawę Tego, Który Chce się Dowiedzieć. Szef przyszłości nie wydaje rozkazów, ale coraz częściej odwołuje się do takich pojęć, jak empatia, współpraca czy pozyskiwanie wiedzy od przełożonych i pracowników”. Rolą managera jest również odpowiednie dostosowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika. Takie działanie może powodować ogromny wzrost motywacji pracowników, a co za tym idzie zwiększenie efektywności ich działań.

Czy istnieje jednak motywacja poza finansowa, która byłaby skuteczna? Jak najbardziej! Jak wiadomo, każdy fachowy manager powinien umieć wywiązywać się ze swoich zadań oraz nie dopuszczać do konfliktów między nimi. Powinien zatem mieć umiejętności podejmowania decyzji, komunikowania się, motywowania pracowników, czy też rozwiązywania konfliktów, jak również umiejętności negocjacyjne. Umiejętności te są podstawowymi umiejętnościami, ułatwiającymi skuteczne wypełnianie tych ról. Dzięki zdobyciu wiedzy i kwalifikacji z zakresu zarządzania zwiększy się zadowolenie z pracy pracowników, jak również samego menedżera, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Pamiętajmy jednocześnie, że ludzie, którzy tracą czas, czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania stresem i emocjami pomogą w dużej firmie?

Presja, emocje i wyniki – dlaczego strategiczne podejście do szkoleń jest kluczowe w dużej firmie? Efektywna praca w dużej korporacji nie jest dziełem przypadku. Wymaga nie tylko kompetencji technicznych, ale przede wszystkim pracowników, którzy potrafią radzić sobie z presją. Właśnie dlatego coraz więcej menedżerów zadaje sobie pytanie: jak realnie wspierać swoje zespoły? Nie chodzi tu o jednorazowe wykłady motywacyjne, ale o strategiczne podejście…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z obsługi klienta wspierają rozwój sprzedaży w średnich firmach?

Szkolenia z obsługi klienta jako klucz do rozwoju sprzedaży w średnich firmach Skuteczny rozwój sprzedaży w średnich firmach zależy dziś nie tylko od jakości produktu czy ceny, ale przede wszystkim od poziomu obsługi klienta. W realiach, gdzie konkurencja jest o jedno kliknięcie dalej, to właśnie doświadczenie klienta (Customer Experience) staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na sprzedaż w średnich firmach. Wiele średnich przedsiębiorstw inwestuje w marketing, zapominając,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z komunikacji poprawiają relacje w zespole?

Dlaczego relacje w zespole są kluczowe dla biznesu? Firmy inwestują ogromne środki w nowe technologie, procesy i biura, często zapominając o najważniejszym spoiwie – relacjach międzyludzkich. Skuteczna współpraca nie jest dziełem przypadku. To wynik świadomego dbania o to, jak ludzie ze sobą rozmawiają. Złe nawyki komunikacyjne, niewypowiedziane frustracje i chaos informacyjny potrafią zniszczyć nawet najbardziej utalentowany zespół i fundamentalnie osłabić relacje w zespole. Właśnie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.