Rozwój pracownika kluczem do sukcesu

Sukces przedsiębiorstwa, firmy, organizacji składa się z wielu różnych elementów. Podobnie wizerunek skutecznego i dobrego kierownika, managera, szefa jest uwarunkowany wieloma różnymi czynnikami. U źródła tych pojęć leży między innymi rozwój pracownika. Dlaczego stanowi on klucz do sukcesu? W jaki sposób wykorzystać potencjał swoich podwładnych? Ile można w tym zakresie zainwestować?

Podejmowane działania rozwojowe

Co właściwie wchodzi w skład działań rozwojowych? Kiedy możemy mówić o rozwoju pracownika? Działania rozwojowe to stworzenie pracownikowi takiego środowiska pracy, w którym będzie miał możliwość doskonalenia swoich umiejętności, kompetencji i budowania ścieżki kariery. Nie jest to zatem wyłącznie możliwość odbywania szkoleń i zdobywania kolejnych dokumentów – certyfikatów (jak kojarzymy to najczęściej), ale całokształt udostępnianych mu warunków, wpływających na rozwój. Możliwość rozwoju czyni pracę atrakcyjniejszą, a na obecnym rynku, gdzie rządzą pracownicy, a nie pracodawcy, to ogromny plus.

W jaki sposób dbać o rozwój pracownika?

Na rynku istnieje szereg różnych, dostępnych narzędzi, umożliwiających rozwój pracownika. Możemy mówić zarówno o rozwiązaniach lokalnych, jak i globalnych. Przykładem tych lokalnych mogą być chociażby wewnętrzne programy szkoleniowe. Do grona globalnych można zaliczyć natomiast na przykład programy mentoringowe i crossmentoringowe. Nowe rozwiązania możemy wprowadzać na własną rękę lub skorzystać z usług firm zewnętrznych – chociażby takich, jak Warto Szkolić. Przygotowujemy kursy “szyte na miarę”, dostosowane do potrzeb odbiorców.

Szkolenia, dbające o rozwój pracownika

W naszej ofercie posiadamy szereg szkoleń dedykowanych pracownikom różnych branż, wspierających ich rozwój osobisty i zawodowy. Przykładem może być chociażby kurs pt. “Techniki kreatywnego myślenia, zarządzanie zespołami.” Uczestnicy poznają dzięki niemu zasady pobudzania myślenia, budowania twórczych skojarzeń, skutecznego komunikowania się w grupie, a także pobudzenia motywacji i rozwijania motywacji. Innym typem szkolenia jest kurs z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Tam z kolei prezentujemy zasady osiągania sukcesu w sprzedaży. Pomagamy naszym kursantom zdobyć praktyczne umiejętności prowadzenia wizyty handlowej oraz tworzenia wizerunku organizacji. Mamy również szkolenia z zakresu rozwiązywania różnego rodzaju konfliktów interpersonalnych oraz radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Dlaczego warto dbać o rozwój pracownika?

Rozwój pracowników danej firmy bezpośrednio przekłada się na sukces placówki. Pewny swoich umiejętności i kompetentny pracownik, który dodatkowo jest świadom tego, że zdobył swoją wiedzę dzięki pracodawcy, chętniej wykorzystuje nabyte kompetencje w codziennej pracy. To daje z kolei “spokojną głowę” pracodawcy, który wie, że otacza się wykwalifikowaną i godną zaufania kadrą, która w dodatku wiele zawdzięczając swojemu pracodawcy nie jest skora do szybkiej “ucieczki”.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Z zakresu zarządzania zespołem tutaj, oraz:

Zobacz naszą realizację szkolenia z zakresu zarządzania zespołem i motywowania pracowników:

Jak skutecznie motywować i zwiększać kompetencje pracowników? Sprawozdanie ze szkolenia “Zarządzanie zespołem w pigułce”

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem w innym terminie lub w innym miejscu skontaktuj się z Nami!

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.