,

Rozwój pracownika kluczem do sukcesu

Rozwój pracownika kluczem do sukcesu

Sukces przedsiębiorstwa, firmy, organizacji składa się z wielu różnych elementów. Podobnie wizerunek skutecznego i dobrego kierownika, managera, szefa jest uwarunkowany wieloma różnymi czynnikami. U źródła tych pojęć leży między innymi rozwój pracownika. Dlaczego stanowi on klucz do sukcesu? W jaki sposób wykorzystać potencjał swoich podwładnych? Ile można w tym zakresie zainwestować?

Podejmowane działania rozwojowe

Co właściwie wchodzi w skład działań rozwojowych? Kiedy możemy mówić o rozwoju pracownika? Działania rozwojowe to stworzenie pracownikowi takiego środowiska pracy, w którym będzie miał możliwość doskonalenia swoich umiejętności, kompetencji i budowania ścieżki kariery. Nie jest to zatem wyłącznie możliwość odbywania szkoleń i zdobywania kolejnych dokumentów – certyfikatów (jak kojarzymy to najczęściej), ale całokształt udostępnianych mu warunków, wpływających na rozwój. Możliwość rozwoju czyni pracę atrakcyjniejszą, a na obecnym rynku, gdzie rządzą pracownicy, a nie pracodawcy, to ogromny plus.

W jaki sposób dbać o rozwój pracownika?

Na rynku istnieje szereg różnych, dostępnych narzędzi, umożliwiających rozwój pracownika. Możemy mówić zarówno o rozwiązaniach lokalnych, jak i globalnych. Przykładem tych lokalnych mogą być chociażby wewnętrzne programy szkoleniowe. Do grona globalnych można zaliczyć natomiast na przykład programy mentoringowe i crossmentoringowe. Nowe rozwiązania możemy wprowadzać na własną rękę lub skorzystać z usług firm zewnętrznych – chociażby takich, jak Warto Szkolić. Przygotowujemy kursy "szyte na miarę", dostosowane do potrzeb odbiorców.

Szkolenia, dbające o rozwój pracownika

W naszej ofercie posiadamy szereg szkoleń dedykowanych pracownikom różnych branż, wspierających ich rozwój osobisty i zawodowy. Przykładem może być chociażby kurs pt. "Techniki kreatywnego myślenia, zarządzanie zespołami." Uczestnicy poznają dzięki niemu zasady pobudzania myślenia, budowania twórczych skojarzeń, skutecznego komunikowania się w grupie, a także pobudzenia motywacji i rozwijania motywacji. Innym typem szkolenia jest kurs z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Tam z kolei prezentujemy zasady osiągania sukcesu w sprzedaży. Pomagamy naszym kursantom zdobyć praktyczne umiejętności prowadzenia wizyty handlowej oraz tworzenia wizerunku organizacji. Mamy również szkolenia z zakresu rozwiązywania różnego rodzaju konfliktów interpersonalnych oraz radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Dlaczego warto dbać o rozwój pracownika?

Rozwój pracowników danej firmy bezpośrednio przekłada się na sukces placówki. Pewny swoich umiejętności i kompetentny pracownik, który dodatkowo jest świadom tego, że zdobył swoją wiedzę dzięki pracodawcy, chętniej wykorzystuje nabyte kompetencje w codziennej pracy. To daje z kolei "spokojną głowę" pracodawcy, który wie, że otacza się wykwalifikowaną i godną zaufania kadrą, która w dodatku wiele zawdzięczając swojemu pracodawcy nie jest skora do szybkiej "ucieczki".

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Z zakresu zarządzania zespołem tutaj, oraz:

Zobacz naszą realizację szkolenia z zakresu zarządzania zespołem i motywowania pracowników:

Jak skutecznie motywować i zwiększać kompetencje pracowników? Sprawozdanie ze szkolenia “Zarządzanie zespołem w pigułce”

Nasze szkolenia w Bazie Usług Rozwojowych (z możliwością dofinansowania do 80%) z zakresu zarządzania zespołem:

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem w innym terminie lub w innym miejscu skontaktuj się z Nami!

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

19 − 10 =