Jak budować trwałe relacje handlowe?

Umiejętność nawiązywania trwałych relacji z klientem jest wyznacznikiem sukcesu firmy. Jeżeli zależy nam na trwałym i stabilnym wyniku, musimy za wszelką cenę starać się, by nowy klient wrócił do nas po kolejny produkt czy usługę. Nie jest to łatwe – zwłaszcza kiedy konkurencja wręcz zalewa rynek produktami tańszymi, lepszymi jakościowo lub lepiej promowanymi. Jednak przy odpowiednim podejściu, jest to możliwe do wykonania.

Kiedy zaczniemy zagłębiać się w temat, zauważymy, że zdobycie lojalnego klienta ciężko zrealizować na jednym schemacie, gdyż każdy człowiek inaczej podchodzi do kwestii zakupów i gospodarowania pieniędzmi. Z tego wniosek, że warto korzystać ze szkoleń, które w przystępny sposób przybliżają najskuteczniejsze techniki budowania relacji z klientem. W zależności od typu osobowości klienta, trzeba będzie zastosować różne metody, by zdobyć jego zaufanie i zapewnić pozytywnie zakończoną transakcję. Każdy dobry handlowiec wie, że niezależnie od typu człowieka, warto stosować kilka uniwersalnych reguł. Poznajmy je bliżej.

  • Daj się polubić – bądź otwarty i naturalny, a ludzie będą do ciebie lgnąć. Badania dowodzą, że klienci chętniej kupują od sprzedawców, których po prostu lubią za osobowość. Słuchaj klienta, angażuj się w to co mówi, staraj się spełnić jego oczekiwania, a zostanie to docenione. Sam zapewne unikasz sklepów, których obsługa jest niesympatyczna i gołym okiem widać, że rozmowa z tobą jest tylko nielubianym obowiązkiem.
  • Bądź uczciwy – niczego nie ukrywaj. Nie baw się w kruczki i haczyki w umowach, bo klient kupi raz i nigdy więcej do ciebie nie wróci. Mów otwarcie o dodatkowych kosztach, pozwól kupującemu świadomie podjąć decyzję. To zaprocentuje na przyszłość.
  • Upodobnij się do klienta – znasz powiedzenie „podobieństwa się przyciągają”? Ma ono bardzo dobre zastosowanie w handlu. Podczas rozmowy z klientem postaraj się mówić podobnym do niego tempem, użyj też kilku najczęściej stosowanych przez rozmówcę wyrażeń i powiedzonek. Sprawisz, że kupujący poczuje się dobrze w twoim towarzystwie, chętniej dokona zakupu i wróci po kolejny. Uważaj jednak, by nie przesadzić w drugą stronę – wówczas klient może poczuć, jakbyś go naśladował w sposób prześmiewczy.

O  podstawowych zasadach budowania relacji handlowych pisaliśmy tutaj.

Szkolenia – naucz się budować trwałe relacje handlowe

Wydawać by się mogło, że wszystkie powyższe rady są proste i oczywiste, a pomimo tego setki sprzedawców nie potrafią ich samodzielnie wdrożyć w życie i korzystają ze szkoleń, które przybliżają tajniki budowania relacji handlowych. Temat bardzo popularny, ale jeśli spojrzeć na praktykę, to wielu handlowców nie potrafi zatrzymać kupujących przy sobie. Nie jest tak, że pozytywne relacje z klientem załatwią wszystko. Trzeba zainwestować w produkt, marketing, przeanalizować potrzeby rynku – to wszystko musi współgrać. Bez lojalności klienta jednak pozostałe działania nie stworzą długotrwałego, stale rosnącego sukcesu wizerunkowego i finansowego.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Gastronomiczne szkolenie dla sieci fast foodów – relacja ze szkolenia

Znaczenie profesjonalnych szkoleń gastronomicznych w sektorze fast food Dynamiczny rozwój rynku gastronomicznego sprawia, że standaryzacja procesów, jakość obsługi i bezpieczeństwo żywności stają się kluczowymi elementami budowania przewagi konkurencyjnej. W tak wymagającym środowisku odpowiednio zaplanowane szkolenie dla sieci fast foodów odgrywa niezwykle ważną rolę, ponieważ pozwala pracownikom zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w warunkach dużej rotacji zamówień, ścisłej kontroli jakości…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczne negocjacje w firmie deweloperskiej - relacja ze szkolenia

Jak negocjować w firmie deweloperskiej? – praktyczne szkolenia dla profesjonalistów branży W dynamicznie rozwijającej się branży nieruchomości umiejętność prowadzenia rozmów, łączenia interesów stron oraz tworzenia trwałych porozumień staje się jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych zespołów sprzedażowych, zakupowych i wykonawczych. W tym środowisku negocjacje odgrywają rolę strategicznego narzędzia, które pomaga utrzymać przewagę rynkową, minimalizować ryzyka oraz wzmacniać wartość inwestycji. Umiejętne…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym – relacja ze szkolenia

Rola analizy i doskonalenia procesów W dynamicznym środowisku przemysłowym kluczowe staje się stałe doskonalenie procesów, eliminowanie nieefektywności oraz budowanie kultury opartej na faktach i danych. Jednym z fundamentów takich działań jest rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym, które pozwala firmom nie tylko reagować na niezgodności, lecz także skutecznie im zapobiegać. To podejście łączy analizę techniczną, wiedzę operacyjną oraz umiejętność pracy zespołowej, tworząc…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.