Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Rola motywacji pracowników w zrównoważonym rozwoju firmy

Motywowanie pracowników

Wśród cech dobrego przełożonego nie może zabraknąć umiejętności podwyższania motywacji pracowników.

Ta niezwykła zdolność sprawia, że zespół pracuje efektywnie bez względu na czynniki zewnętrzne. Jaki jest zatem największy błąd, który popełniają osoby na wyższym szczeblu w tej dziedzinie? Otóż ważne jest to, że motywacja to czynnik wewnętrzny. Znaczy to tyle, że nikt nie może zmotywować pracownika poza nim samym. Naszym zadaniem jest natomiast pomóc im zmotywować się poprzez różnorakie wsparcie, dostarczanie inspiracji i nie podcinanie skrzydeł. Poniżej przedstawię kilka metod, które mogą okazać się przydatne.

Ocena pracy, cudowne narzędzie, które może zarówno sprawić, że nasz pracownik rozkwitnie, jak i całkowicie pozbawić go chęci do pracy. Najważniejszą zasadą podczas jej stosowania jest umiar i pamiętanie o zaletach. W gruncie rzeczy rzetelna ocena pracy jest dowodem na to, że wykonywana praca zostaje dostrzeżona. Warto zastosować się do zasady 2×2, to znaczy pokazać tylko dwie największe zalety i dwie największe wady pracy. Równowaga między tym co dobre i złe nie podcina skrzydeł, a jedynie wskazuje kierunek w którym warto działać.

Gdy chcemy wspomóc motywację pracownika pieniądze są najprostszą i niestety również najdroższą opcją.

Musimy się zastanowić, jaka stawka faktycznie wpłynie korzystnie na efektywność i w jakiej formie ją podać. Czy warto zastosować system szkoleń, imprezy dla pracowników, dodatkowe dni wolne za skuteczność, karnety na kulturę i sport, czy po prostu dać podwyżkę? Wybór należy do nas samych.

Jeśli mamy taką możliwość, dajmy pracownikom szansę wpływu na losy firmy. Czując, że ich zdanie liczy się podczas podejmowania decyzji, dużo chętniej będą identyfikować się z firmą. Warto też w widocznym miejscu w budynku umieścić misję i cele zakładu. Niech pracownicy mają szansę poczuć, że to również ich własne cele.

Metod wspomagania motywacji pracowników jest wiele.

Ważne jedynie byśmy pamiętali, że motywacja nie płynie z zewnątrz, lecz od wewnątrz i unikajmy zatrudniania pracowników nastawionych z góry negatywnie. Nie tylko mogą mieć trudności z odnalezieniem własnej motywacji, ale też niekorzystnie wpłynąć na motywację całego zespołu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zasady negocjacji w biznesie – wszystko co musisz wiedzieć

Negocjacje w biznesie – sztuka osiągania korzystnych porozumień Negocjacje w biznesie to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia skutecznych działań handlowych, zarządzania relacjami z klientami i dostawcami oraz osiągania długoterminowego sukcesu. Umiejętność negocjowania wpływa na każdy aspekt działalności firmy – od ustalania cen i warunków współpracy po budowanie strategii rozwoju i ekspansji na nowe rynki. Znajomość zasad negocjacji pozwala nie tylko osiągnąć korzystne warunki finansowe,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego z technikami sprzedaży usług – relacja ze szkolenia

Profesjonalna obsługa gościa hotelowego – fundament budowania doświadczeń w branży hotelarskiej Obsługa gościa hotelowego stanowi dziś kluczowy element sukcesu w branży hotelarskiej. Współczesny klient nie oczekuje jedynie wygodnego noclegu – jego doświadczenia zaczynają się od pierwszego kontaktu z hotelem i obejmują cały proces, od rezerwacji, przez powitanie w recepcji, aż po wykwaterowanie. Goście chcą czuć się wyjątkowi i docenieni, dlatego standardowe podejście…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Obsługa komputera dla urzędników i pracowników sądu – relacja ze szkolenia

Obsługa komputera – kluczowa umiejętność w pracy urzędnika sądowego W dzisiejszych czasach obsługa komputera to nieodzowna umiejętność w każdej dziedzinie zawodowej. Szczególnie w pracy urzędników i pracowników sądów, gdzie precyzja, bezpieczeństwo danych i umiejętność korzystania z zaawansowanych narzędzi cyfrowych mają kluczowe znaczenie, kompetencje w zakresie obsługi komputera stają się podstawą efektywnej pracy. Nowoczesne technologie, zwłaszcza sztuczna inteligencja wspierają pracowników…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.