,

Roberta Lewandowskiego marka osobista

Roberta Lewandowskiego marka osobista

Za nami pierwsze sukcesy polskiej kadry na Euro 2016. Nie ulega wątpliwości, że wielkie zasługi dla naszej drużyny ma jej kapitan, Robert Lewandowski. Jest on sportowcem znanym i cenionym na całym świecie – z czystym sumieniem można stwierdzić, że jest człowiekiem sukcesu.

Warto jednak zaznaczyć, że fani szanują Roberta Lewandowskiego nie tylko za piłkarskie umiejętności i osiągnięcia. Wiele osób bardzo ceni sobie to, jakim jest człowiekiem: jak się zachowuje, w co się angażuje, co o sobie mówi i jakim się pokazuje. Kapitan polskiej reprezentacji oraz jego doradcy doskonale wiedzą bowiem, jak budować markę osobistą. Jaki zatem jest klucz sukcesu sportowca?

Eksperci, zajmujący się budowaniem marki osobistej, podaję kilka jej elementów. Jedne z najważniejszych i niezaprzeczalnie z sobą związanych to autorytet i profesjonalizm. Tych elementów zapewne Lewemu nie brakuje. Nikt nie zakwestionuje jego piłkarskich sukcesów: pełni jednocześnie funkcję napastnika Bayernu Monachium, napastnika i kapitana Reprezentacji Polski. Poza piłką zajmuje się także działalnością dobroczynną: od 2014 roku jest ambasadorem dobrej woli organizacji UNICEF. W ten sposób wyłania nam się pozytywny i wieloskładnikowy obraz sportowca.

Pozytywny wizerunek sprawia, że Lewandowski jest chętnie angażowany do promowania różnego rodzaju produktów czołowych marek, takich jak Huawei, Nike, Gillette, Coca Cola. Pieczołowicie budowana marka osobista zaczęła więc służyć do promowania znanych firm.

Inne ważne elementy marki osobistej to wygląd, głos oraz mowa ciała. Łączy je jedno: w dużej mierze przesądzają one o autentyczności wizerunku. Wygląd powinien być zawsze schludny oraz adekwatny do sytuacji. Mowa ciała i głos za to powinny być pewne, wystarczająco wyraziste i naturalne, tak aby odbiorca czuł, że ta osoba, której słucha i którą obserwuje, jest godna zaufania i nie ma nic do ukrycia. Kiedy oglądamy reklamy różnych produktów z udziałem Roberta Lewandowskiego jawi się nam jako przekonujący i pewny siebie ekspert. W trakcie meczu budzi się w nim waleczny i zawzięty zawodnik. Z kolei podczas wywiadów widzimy zupełnie normalnego, skromnego faceta, z którym każdy może się utożsamić. Tutaj leży sekret wizerunku piłkarza – potrafi zachować się odpowiednio w bardzo różnych sytuacjach. Jednocześnie jednak wszystko przychodzi mu intuicyjnie i naturalnie, widać, że nie jest to efekt misternego planu speców od wizerunku.

Zajmująca się budową wizerunku w biznesie, dr Ewa Hartman, określa markę osobistą jako zespół cech i skojarzeń, które wiążą się z naszą osobą. Nawet jeśli szczególnie nie staramy się nad nią pracować lub jej kontrolować, jej istnienie jest niezaprzeczalnym faktem – każdy z nas, czy tego chce czy nie, dysponuje własną marką osobistą. Stanowi ona swojego rodzaju obietnicę wartości i jakości, które sobą reprezentujemy.

Lewandowski reprezentuje wiele różnych wartości: zamiłowanie dla sportu, ciężka praca i wspieranie potrzebujących. Pełniąc wszystkie z tych funkcji prezentuje swój autentyczny wizerunek. Dlatego tak chętnie wierzymy Robertowi i tak bardzo go cenimy.

Śledź nas i Udostępniaj w sieci społecznościowej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

two × one =