Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Komunikacja internetowa to obecnie najważniejsza forma promocji i prowadzenia dialogu z potencjalnymi lub obecnymi klientami. W ramach tego natomiast najważniejszą rolę ogrywają social media. Facebook, Youtube, Twitter, Instagram – w jaki sposób skutecznie z nich korzystać?

Social media, czyli co?

Social media to po prostu wszelkiego rodzaju komunikatory i inne mobilne technologie, pozwalające na nawiązanie kontaktu z innymi ludźmi. Media społecznościowe mogą mieć różne formy i odmiany, ale w obecnym świecie marketingu największą siłę mają cztery serwisy – Facebook, Youtube, Twitter i Instagram. Pierwszy z nich, odnoszący największe sukcesy, powstał w 2004 roku. Dzisiaj korzysta z niego około trzech miliardów użytkowników, a Mark Zuckerberg (jego twórca) jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Facebook umożliwia dzielenie się poprzez serwis różnymi informacjami, zdjęciami, filmami. Angażuje on przy tym publiczność, która może komentować wrzucane posty, “lajkować” oraz reagować na wiele innych sposobów, wyrażając swoją aprobatę lub dezaprobatę.

Z kolei Youtube stworzony w 2005 r. przez Jawed’a Karim’a, Chad’a Hurley’a i Steve’a Chen’a nastawiony jest na obraz audiowizualny. Tam obejrzymy zarówno amatorskie, jak i profesjonalne filmy i teledyski. Instagram jest już nieco młodszym medium, bo z 2010 r. Niby stanowi zwykły serwis do prezentowania zdjęć, ale swój sukces zawdzięcza atrakcyjnym dodatkom – możliwości edycji zdjęć i filmów, stosowania do nich różnych filtrów cyfrowych, udostępnianie ich w innych serwisach społecznościowych, a do tego wszystko uzupełnione jest atrakcyjną szatą graficzną, imitującą zdjęcia z aparatów analogowych. Twitter’a natomiast (działający od 2006 roku) szczególnie upodobali sobie ludzie ze świata polityki i biznesu. To medium pozwala na wymianę wiadomości, krótkich informacji. W ten sposób politycy niejednokrotnie publikują swoje oświadczenia, zajmują stanowiska w istotnych sprawach państwowych, manifestują swoją przynależność do tej lub innej partii.

Które medium wybrać?

Jeżeli zastanawiasz się, które medium będzie najlepsze w prowadzeniu kampanii marketingowej – odpowiedź brzmi – wszystkie! Medialny ekosystem obejmuje wszystkie media społecznościowe na raz. Stworzenie zatem spójnej, kompleksowej strategii działania, w obrębie wszystkich dostępnych serwisów, jest kluczem do sukcesu. Przy czym musisz uświadomić sobie, że budowanie ekosystemu social media to złożony proces. Z jednej strony skuteczny research, tworzenie contentu, odpowiednia dystrybucja treści, z drugiej strony natomiast wykonywanie pomiaru rezultatów w celu oceny skuteczności podejmowanych działań.

Szkolenia z zakresu social media

Prowadzone przez naszych specjalistów szkolenia obejmują przegląd najważniejszych trendów i najpopularniejszych mediów społecznościowych. Uczestnicy kursu poznają kluczowe mechanizmy i serwisy. Odpowiadamy między innymi na pytania: jakie są aktualne realia social media w Polsce, w jaki sposób zbudować elementarny ekosystem mediów społecznościowych, aby dobrze wykorzystać ich potencjał, w jaki sposób zainicjować komunikację w social media oraz jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić kampanie marketingowe. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas!

Przykładowe program szkoleń z zakresu social media:

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny lider – jakie szkolenia wybrać by dobrze zarządzać?

Skuteczne przywództwo – klucz do sukcesu organizacji Skuteczny lider to kluczowy filar każdej organizacji. To osoba, która nie tylko zarządza zespołem, ale także inspiruje go do działania, dba o jego rozwój i skutecznie reaguje na zmieniające się warunki rynkowe. Współczesny biznes wymaga od liderów szerokiego wachlarza umiejętności – od strategicznego myślenia, przez umiejętność zarządzania czasem i zasobami ludzkimi, po zdolność do radzenia sobie z emocjami i rozwiązywania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Roszczeniowy klient – wyzwanie czy szansa? Wywiad z Joanną Prokopiuk.

W dobie rosnącej konkurencji i coraz większej świadomości konsumentów profesjonalna obsługa klienta staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Często jednak przedsiębiorcy i pracownicy działów obsługi mierzą się z klientami, którzy mają wysokie oczekiwania, a czasem wręcz roszczeniową postawę. Czy taki klient to wyłącznie problem i wyzwanie, czy może także szansa na rozwój biznesu i budowanie lojalności? Na te pytania odpowie nasza ekspertka Joanna…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.