Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Kompetencje pracownika branży IT - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Kompetencje pracownika branży IT

Branża IT z dnia na dzień rozwija się coraz bardziej. Oznacza to bardzo duże zapotrzebowanie na specjalistów właśnie z tego zakresu. Jakie cechy powinna posiadać osoba zajmująca się tą dziedziną? 

IT to branża, w której znacznie dominują mężczyźni. Chociaż można zauważyć wzrost kobiet specjalizujących się w danej dziedzinie, to jednak tempo w jakim przybywa ich do pracy, eksperci nazywają “pełzającą rewolucją”. Wynika to z tego, iż, w 2019r. odnotowano, że wzrost kobiet w branży IT to zaledwie 9%, natomiast w 2020r. wartość ta osiągnęła 14%.

branża IT

Cechy charakteru idealnego pracownika branży IT 

Określa się, że idealny pracownik specjalizujący się w danej branży powinien posiadać cechy charakteru. W branży IT tymi cechami są: samodyscyplina, wytrwałość, opanowanie, asertywność, kreatywność, potrzebę nieustannego zgłębiania wiedzy, ambicji. Warto podkreślić, że obszar IT rozwija się bardzo szybko i dynamicznie. Osoba specjalizująca się właśnie w tym zakresie musi cały czas się kształcić i doszkalać jeżeli zajdzie taka potrzeba. Jednocześnie opracowywanie na przykład kodu informatycznego wymaga bardzo często kilkutygodniowej pracy nad jedną kwestią. Dlatego też osoba ta powinna wykazywać się także dużą dozą cierpliwości. Zazwyczaj cechuje się ona również chęcią rozwoju osobistego, zapałem, zaangażowaniem w powierzone zadania, które często wymagają poświęcenia. 

 Odpowiedni wiek a branża IT 

35% rynku IT to przede wszystkim osoby w wieku 25-30 lat. Warto podkreślić, że niż demograficzny, a zarazem mniejsza liczba studentów informatyki daje o sobie znać. Grupa osób wchodząca na rynek utrzymuje się na tym samym poziomie jak rok temu i stanowi 16% osób. Wiele młodych ludzi decyduje się na uprawianie tego zawodu nie kończąc specjalistycznych studiów, które dają takie uprawnienia. Wiele z nich opiera się na zdobytym doświadczeniu. 

Kompetencje ważniejsze niż dyplom 

Warto podkreślić, iż w branży IT takie kompetencje jak myślenie projektowe czy też myślenie obliczeniowe, są określane jako tak zwane kompetencje przyszłości. Dlatego też z roku na rok będzie przybywać absolwentów, którzy będą chcieli pracować w branży IT. Co ważne wzrasta także odsetek osób, które się przekwalifikowują i chcą zajmować właśnie tą branżą.
W świecie innowacji oraz cyfryzacji bardzo ważne jest to, aby stale przybywało osób, które chcą uczyć się języka tak zwanych maszyn i ich systemów. Dlatego też bardzo ważne jest to, aby stale przybywało osób, które chcą się kształcić w tej branży. Zatem można śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż branża IT jest branżą przyszłości.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.