Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Kompetencje pracownika branży IT - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Kompetencje pracownika branży IT

Branża IT z dnia na dzień rozwija się coraz bardziej. Oznacza to bardzo duże zapotrzebowanie na specjalistów właśnie z tego zakresu. Jakie cechy powinna posiadać osoba zajmująca się tą dziedziną? 

IT to branża, w której znacznie dominują mężczyźni. Chociaż można zauważyć wzrost kobiet specjalizujących się w danej dziedzinie, to jednak tempo w jakim przybywa ich do pracy, eksperci nazywają “pełzającą rewolucją”. Wynika to z tego, iż, w 2019r. odnotowano, że wzrost kobiet w branży IT to zaledwie 9%, natomiast w 2020r. wartość ta osiągnęła 14%.

branża IT

Cechy charakteru idealnego pracownika branży IT 

Określa się, że idealny pracownik specjalizujący się w danej branży powinien posiadać cechy charakteru. W branży IT tymi cechami są: samodyscyplina, wytrwałość, opanowanie, asertywność, kreatywność, potrzebę nieustannego zgłębiania wiedzy, ambicji. Warto podkreślić, że obszar IT rozwija się bardzo szybko i dynamicznie. Osoba specjalizująca się właśnie w tym zakresie musi cały czas się kształcić i doszkalać jeżeli zajdzie taka potrzeba. Jednocześnie opracowywanie na przykład kodu informatycznego wymaga bardzo często kilkutygodniowej pracy nad jedną kwestią. Dlatego też osoba ta powinna wykazywać się także dużą dozą cierpliwości. Zazwyczaj cechuje się ona również chęcią rozwoju osobistego, zapałem, zaangażowaniem w powierzone zadania, które często wymagają poświęcenia. 

 Odpowiedni wiek a branża IT 

35% rynku IT to przede wszystkim osoby w wieku 25-30 lat. Warto podkreślić, że niż demograficzny, a zarazem mniejsza liczba studentów informatyki daje o sobie znać. Grupa osób wchodząca na rynek utrzymuje się na tym samym poziomie jak rok temu i stanowi 16% osób. Wiele młodych ludzi decyduje się na uprawianie tego zawodu nie kończąc specjalistycznych studiów, które dają takie uprawnienia. Wiele z nich opiera się na zdobytym doświadczeniu. 

Kompetencje ważniejsze niż dyplom 

Warto podkreślić, iż w branży IT takie kompetencje jak myślenie projektowe czy też myślenie obliczeniowe, są określane jako tak zwane kompetencje przyszłości. Dlatego też z roku na rok będzie przybywać absolwentów, którzy będą chcieli pracować w branży IT. Co ważne wzrasta także odsetek osób, które się przekwalifikowują i chcą zajmować właśnie tą branżą.
W świecie innowacji oraz cyfryzacji bardzo ważne jest to, aby stale przybywało osób, które chcą uczyć się języka tak zwanych maszyn i ich systemów. Dlatego też bardzo ważne jest to, aby stale przybywało osób, które chcą się kształcić w tej branży. Zatem można śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż branża IT jest branżą przyszłości.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny lider – jakie szkolenia wybrać by dobrze zarządzać?

Skuteczne przywództwo – klucz do sukcesu organizacji Skuteczny lider to kluczowy filar każdej organizacji. To osoba, która nie tylko zarządza zespołem, ale także inspiruje go do działania, dba o jego rozwój i skutecznie reaguje na zmieniające się warunki rynkowe. Współczesny biznes wymaga od liderów szerokiego wachlarza umiejętności – od strategicznego myślenia, przez umiejętność zarządzania czasem i zasobami ludzkimi, po zdolność do radzenia sobie z emocjami i rozwiązywania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Roszczeniowy klient – wyzwanie czy szansa? Wywiad z Joanną Prokopiuk.

W dobie rosnącej konkurencji i coraz większej świadomości konsumentów profesjonalna obsługa klienta staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Często jednak przedsiębiorcy i pracownicy działów obsługi mierzą się z klientami, którzy mają wysokie oczekiwania, a czasem wręcz roszczeniową postawę. Czy taki klient to wyłącznie problem i wyzwanie, czy może także szansa na rozwój biznesu i budowanie lojalności? Na te pytania odpowie nasza ekspertka Joanna…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Skuteczny kierownik w wodociągach – relacja ze szkolenia

Rola skutecznego kierownika w wodociągach Zarządzanie zespołem oraz infrastrukturą w branży wodociągowej to ogromne wyzwanie, które wymaga zarówno umiejętności przywódczych, jak i technicznej wiedzy. Wodociągi to sektor o strategicznym znaczeniu, w którym skuteczny kierownik w wodociągach odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu niezawodności dostaw wody, optymalizacji procesów oraz bezpieczeństwa pracy. Właściwe podejście do zarządzania, umiejętność komunikacji i efektywne planowanie to fundamenty sukcesu na tym stanowisku. Z myślą…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.