Najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Szkolenia dla sklepu “Czwórka”

Ostatnio mieliśmy przyjemność poprowadzić kolejne z serii szkoleń dla sklepu spożywczego Czwórka” w Dobroniu (województwo łódzkie), “Najważniejsze zasady RODO dla sklepów”. Poprzednie były szkoleniami typowo sprzedażowymi (radzenie sobie z trudnym klientem, zarządzanie asortymentem), natomiast tym razem realizowaliśmy szkolenie w zakresie przetwarzania danych osobowych. Szkolenia odbywały się w siedzibie firmy, gdzie przeszkoliliśmy dwie grupy pracowników; w sumie 10 osób. Wszyscy są pracownikami sklepu, zatrudnionymi zarówno w menedżmencie, jak i na stanowiskach bezpośredniego kontaktu z klientami.

Cele szkolenia

Kontrahenci, klienci i pracownicy – dla każdej z tych grup mamy do czynienia z innym zestawem danych osobowych. W trakcie szkolenia uczyliśmy się, jak rozpoznawać rodzaje danych osobowych, z którymi mamy do czynienia oraz sposobów sprawnego zarządzania nimi. Jak wiemy już na podstawie wysokości kar nałożonych w zeszłym roku, kary za nieprzestrzeganie RODO z łatwością mogą zrujnować wieloletni dorobek firmy. Dlatego właśnie każdy właściciel sklepu powinien odbyć szkolenie w zakresie tych regulacji i poznać najważniejsze zasady RODO dla sklepów stacjonarnych.

Przebieg szkolenia

Spotkanie przebiegło bez zakłóceń. Uczestnicy mieli bardzo pozytywny stosunek do szkolenia, co uwidaczniało się dużą ilością pytań. Szkolenia podzielone były na dwie części. W pierwszej trener przeprowadził wykład wsparty prezentacjami multimedialnymi. W drugiej przekazał przygotowaną wcześniej dla sklepu dokumentację wymaganą przez RODO. Wspólnie z uczestnikami omówił i przedstawił zasady funkcjonowania oraz przeprowadził kilka ćwiczeń pomagających wdrożyć RODO w codziennej pracy sklepu. Zdaniem uczestników najbardziej przydatnymi elementami okazały się ćwiczenia praktyczne dotyczące:

  • generowania czynności przetwarzania,
  • tworzenia klauzul informacyjnych do przygotowanych czynności przetwarzania.

Rezultaty szkolenia

W efekcie szkolenia uczestnicy poznali najważniejsze zasady RODO dla sklepów. Przede wszystkim nabyli kompetencje bezpiecznego i zgodnego z wymaganiami prawnymi przetwarzania danych osobowych.  Nauczyli się również rozpoznawać i charakteryzować dane osobowe. Dzięki temu potrafią już samodzielnie dopasować odpowiednie dokumenty dotyczące ochrony danych do większości sytuacji codziennej pracy. Serdecznie dziękujemy pracownikom sklepu „Czwórka” w Dobroniu za udział w szkoleniu, a wszystkich Państwa zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach RODO.

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak radzić sobie z emocjami i zarządzać stresem w pracy? – praktyczny przewodnik

Dlaczego warto szkolić się z tematu radzenia sobie z emocjami i stresem w pracy? W dynamicznym i często stresującym środowisku zawodowym umiejętność rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania emocji staje się jedną z kluczowych kompetencji przyszłości. Niezależnie od branży czy stanowiska, każdy pracownik codziennie doświadcza emocji, które wpływają na jego decyzje, komunikację oraz relacje z innymi. Dlatego coraz częściej menedżerowie i pracownicy zadają sobie pytania: jak radzić sobie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak efektywna komunikacja z zespołem wpływa na dobrostan psychiczny całej załogi? – wywiad z Pawłem Głowackim

Komunikacja, która buduje bezpieczeństwo – fundament zdrowego zespołu Współczesne zespoły funkcjonują w dynamicznym i często wymagającym środowisku, gdzie nieustanna zmiana, presja wyników i napięcia interpersonalne stają się codziennością. W takich warunkach jakość komunikacji nie jest już tylko kwestią sprawnej wymiany informacji – staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na psychologiczne bezpieczeństwo, zaangażowanie i dobrostan pracowników. Umiejętność prowadzenia rozmów, zadawania pytań, słuchania…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.