Trzydniowy maraton szkoleniowy z ActiveSport: Zarządzanie zespołem sprzedażowym

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w trzy dni – tym razem nasi trenerzy stanęli przed trudnym zadaniem. W tym krótkim czasie mieli za zadanie przekazać i usystematyzować wiedzę z zakresu zarządzanie zespołem sprzedażowym, zaczynając od samych podstaw. 

Dlaczego? Tak jak w wielu firmach i tu menedżerowie swoje zadania wykonują głównie opierając się na swojej intuicji i doświadczeniu gromadzonym w pracy. Dlatego też właściciele zdecydowali się na przeprowadzenie szkolenia, które pozwoliłyby uporządkować posiadaną wiedzę i szerzej spojrzeć na realizowane przez siebie zadania. A w konsekwencji zbudować lojalny, zmotywowany i efektywny zespół

Spółka jest właścicielem popularnej w Tomaszowie Mazowieckim hurtowni rowerów Activesport. Jak sama nazwa wskazuje, jej głównym produktem są rowery, ale w sprzedaży klienci znajdą dużo szerszy asortyment sprzętu sportowego. W  naszych szkoleniach wzięło udział czterech uczestników: właściciele i kadra zarządzająca firmy.

 

Cele szkolenia

Przeprowadzone szkolenie z zakresu zarządzania zespołem sprzedażowym miało na celu wzrost kompetencji menedżerskich uczestników. Jakich?  Po pierwsze umiejętności budowania zespołu, po drugie rozwiązywania konfliktów, po trzecie motywowania, a po czwarte budowania i wykorzystania autorytetu lidera.

 

Przebieg szkolenia

W ramach cyklu szkoleniowego zarządzanie zespołem sprzedażowym zajęliśmy się kolejno:

  • 18.07 – Komunikacją w zespole
  • 19.07 – Budowaniem zespołu
  • 26.07 – Praktycznymi Umiejętnościami Przywódczymi

Każde ze szkoleń podzielone było na część teoretyczną i praktyczną. Ta druga, jak zawsze w szkoleniach z logiem „Warto Szkolić”☺, oparta była o przypadki zaczerpnięte z codziennego życia firmy.

W ramach zajęć zastosowaliśmy różnorodne formy pracy:

  • burza mózgów,
  • dyskusja,
  • studium przypadku,
  • odgrywanie ról,
  • interaktywna prezentacja.

 

Rezultaty szkolenia

W konsekwencji szkolenia uczestnicy posiedli/znacząco poprawili następujące umiejętności:

  • Świadome budowanie i wykorzystanie autorytetu.
  • Tworzenie korzystniejszej atmosfery pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym).
  • Optymalizacja czasu pracy własnego i podwładnych 
  • Zarządzanie konfliktem i radzenie sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich.
  • Komunikowanie priorytetów, stawianie celów, delegowanie, monitorowanie oraz rozliczanie.
  • Rozpoznawanie dojrzałości pracownika na skalach motywacji i kompetencji i wykorzystanie tej wiedzy w efektywniejszym delegowaniu zadań.

Serdecznie dziękujemy właścicielom i menedżerom hurtowni ActiveSport za okazane zaufanie, a wszystkich Państwa zapraszamy na nasze szkolenia z zakresu zarządzania zespołem: zarządzanie zespołem w pigułce, teamleader niemalowany, czy właśnie zarządzanie zespołem sprzedażowym.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.