Trzydniowy maraton szkoleniowy z ActiveSport: Zarządzanie zespołem sprzedażowym

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w trzy dni – tym razem nasi trenerzy stanęli przed trudnym zadaniem. W tym krótkim czasie mieli za zadanie przekazać i usystematyzować wiedzę z zakresu zarządzanie zespołem sprzedażowym, zaczynając od samych podstaw. 

Dlaczego? Tak jak w wielu firmach i tu menedżerowie swoje zadania wykonują głównie opierając się na swojej intuicji i doświadczeniu gromadzonym w pracy. Dlatego też właściciele zdecydowali się na przeprowadzenie szkolenia, które pozwoliłyby uporządkować posiadaną wiedzę i szerzej spojrzeć na realizowane przez siebie zadania. A w konsekwencji zbudować lojalny, zmotywowany i efektywny zespół

Spółka jest właścicielem popularnej w Tomaszowie Mazowieckim hurtowni rowerów Activesport. Jak sama nazwa wskazuje, jej głównym produktem są rowery, ale w sprzedaży klienci znajdą dużo szerszy asortyment sprzętu sportowego. W  naszych szkoleniach wzięło udział czterech uczestników: właściciele i kadra zarządzająca firmy.

 

Cele szkolenia

Przeprowadzone szkolenie z zakresu zarządzania zespołem sprzedażowym miało na celu wzrost kompetencji menedżerskich uczestników. Jakich?  Po pierwsze umiejętności budowania zespołu, po drugie rozwiązywania konfliktów, po trzecie motywowania, a po czwarte budowania i wykorzystania autorytetu lidera.

 

Przebieg szkolenia

W ramach cyklu szkoleniowego zarządzanie zespołem sprzedażowym zajęliśmy się kolejno:

  • 18.07 – Komunikacją w zespole
  • 19.07 – Budowaniem zespołu
  • 26.07 – Praktycznymi Umiejętnościami Przywódczymi

Każde ze szkoleń podzielone było na część teoretyczną i praktyczną. Ta druga, jak zawsze w szkoleniach z logiem „Warto Szkolić”☺, oparta była o przypadki zaczerpnięte z codziennego życia firmy.

W ramach zajęć zastosowaliśmy różnorodne formy pracy:

  • burza mózgów,
  • dyskusja,
  • studium przypadku,
  • odgrywanie ról,
  • interaktywna prezentacja.

 

Rezultaty szkolenia

W konsekwencji szkolenia uczestnicy posiedli/znacząco poprawili następujące umiejętności:

  • Świadome budowanie i wykorzystanie autorytetu.
  • Tworzenie korzystniejszej atmosfery pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym).
  • Optymalizacja czasu pracy własnego i podwładnych 
  • Zarządzanie konfliktem i radzenie sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich.
  • Komunikowanie priorytetów, stawianie celów, delegowanie, monitorowanie oraz rozliczanie.
  • Rozpoznawanie dojrzałości pracownika na skalach motywacji i kompetencji i wykorzystanie tej wiedzy w efektywniejszym delegowaniu zadań.

Serdecznie dziękujemy właścicielom i menedżerom hurtowni ActiveSport za okazane zaufanie, a wszystkich Państwa zapraszamy na nasze szkolenia z zakresu zarządzania zespołem: zarządzanie zespołem w pigułce, teamleader niemalowany, czy właśnie zarządzanie zespołem sprzedażowym.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.