Komunikacja w sytuacjach trudnych

Komunikacja w sytuacjach trudnych

Program szkolenia:

1. Podstawowe reguły i zasady komunikacji niewerbalnej.

  • Manipulowanie i zafałszowywanie mowy ciała. Interpretacja „mowy ciała”.
  • Aranżowanie przestrzeni i dystansu w komunikacji niewerbalnej. Określanie i respektowanie stref dystansu społecznego.
  • Rola pantomimiki i dystansu w komunikacji niewerbalnej.

2. Ćwiczenia warsztatowe z wykorzystaniem psychodramy i ćwiczeń głosowych.

  • Określenie znaczenia autoprezentacji w procesie komunikowania się z ludźmi; tworzenie własnego psychologicznego wizerunku.
  • Efektywne prowadzenie rozmów w różnych sytuacjach.
  • Kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy komunikatu w celu uzyskania pozytywnego odbioru.

3. Umiejętność efektywnego komunikowania się werbalnego i niewerbalnego.

  • Ćwiczenia warsztatowe.
  • Trening indywidualnych umiejętności interpersonalnych.
  • Trudne sytuacje w pracy w zespole
  • Świadome zarządzanie własnymi emocjami na poziomie sygnałów fizycznych i emocjonalnych.
  • Komunikat “Ja”
  • Technika FUO (fakty, ustosunkowanie, oczekiwania)

4. Asertywność w komunikacji

  • Asertywność jako forma komunikacji nastawionej na współpracę,
  • Stawianie granic – w sytuacjach trudnych;
  • Przyjmowanie krytyki;
  • Umiejętne przyjmowanie pochwał;
  • Asertywny feedback
  • Zasady udzielanie informacji zwrotnej; praca z negatywnymi emocjami w sytuacji kryzysowej.
  • Efektywne przekazywanie trudnych informacji i krytyki.
  • Asertywne radzenie sobie w sytuacji konfliktowej. Indywidualny styl rozwiązywania konfliktów.

Inne programy szkoleń, które mogą Cię zainteresować:

  • ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW INTERPERSONALNYCH
  • WYRAŻANIE SIEBIE I WŁASNA SAMOOCENANEGOCJACJE

Szkolenia dofinansowane

Jako firma szkoleniowa napiszemy, złożymy wniosek o dofinansowanie i pozyskamy środki na szkolenie. Usługa jest zupełnie bezpłatna.
Pomagamy w pozyskaniu środków na sfinansowanie kursu w ramach BUR (usługi rozwojowe), oraz KFS (Krajowego Funduszu Szkoleniowego).

Zobacz nasze przykładowe szkolenia

Efektywny pracownik

Przykładowy program: Techniki kreatywnego myślenia

Zgrany zespół

Przykładowy program: Komunikacja w sytuacjach trudnych

Zadowolony pracownik

Przykładowy program: Organizacja czasu pracy - zarządzanie sobą w czasie

Lat doświadczenia
Zadowolonych Klientów
Godzin szkoleniowych