Komunikacja w sytuacjach trudnych
Program szkolenia:
1. Podstawowe reguły i zasady komunikacji niewerbalnej.
- Manipulowanie i zafałszowywanie mowy ciała. Interpretacja „mowy ciała”.
- Aranżowanie przestrzeni i dystansu w komunikacji niewerbalnej. Określanie i respektowanie stref dystansu społecznego.
- Rola pantomimiki i dystansu w komunikacji niewerbalnej.
2. Ćwiczenia warsztatowe z wykorzystaniem psychodramy i ćwiczeń głosowych.
- Określenie znaczenia autoprezentacji w procesie komunikowania się z ludźmi; tworzenie własnego psychologicznego wizerunku.
- Efektywne prowadzenie rozmów w różnych sytuacjach.
- Kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy komunikatu w celu uzyskania pozytywnego odbioru.
3. Umiejętność efektywnego komunikowania się werbalnego i niewerbalnego.
- Ćwiczenia warsztatowe.
- Trening indywidualnych umiejętności interpersonalnych.
- Trudne sytuacje w pracy w zespole
- Świadome zarządzanie własnymi emocjami na poziomie sygnałów fizycznych i emocjonalnych.
- Komunikat “Ja”
- Technika FUO (fakty, ustosunkowanie, oczekiwania)
4. Asertywność w komunikacji
- Asertywność jako forma komunikacji nastawionej na współpracę,
- Stawianie granic – w sytuacjach trudnych;
- Przyjmowanie krytyki;
- Umiejętne przyjmowanie pochwał;
- Asertywny feedback
- Zasady udzielanie informacji zwrotnej; praca z negatywnymi emocjami w sytuacji kryzysowej.
- Efektywne przekazywanie trudnych informacji i krytyki.
- Asertywne radzenie sobie w sytuacji konfliktowej. Indywidualny styl rozwiązywania konfliktów.
Inne programy szkoleń, które mogą Cię zainteresować:
- ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW INTERPERSONALNYCH
- WYRAŻANIE SIEBIE I WŁASNA SAMOOCENANEGOCJACJE
Szkolenia dofinansowane
Zobacz nasze przykładowe szkolenia

Efektywny pracownik
Przykładowy program: Techniki kreatywnego myślenia

Zgrany zespół
Przykładowy program: Komunikacja w sytuacjach trudnych

Zadowolony pracownik
Przykładowy program: Organizacja czasu pracy - zarządzanie sobą w czasie
Lat doświadczenia
Zadowolonych Klientów
Godzin szkoleniowych