Działania marketingowe, reklamowe w CIT, PIT, VAT
Dla kogo?
Szkolenie jest dedykowane zarówno osobom mającym znaczne doświadczenie w księgowości i prawie podatkowym (np. główni księgowi) jak również osobom rozpoczynającym swoją karierę zawodową.
W efekcie szkolenia uczestnik
Zwiększy wiedzę w zakresie opodatkowania CIT, PIT, VAT związanego z podejmowaniem działań marketingowych, reklamowych oraz reprezentacyjnych
Posiada wiedze na temat opodatkowania (CIT, PIT, VAT) związanego z podejmowaniem działań marketingowych, reklamowych, reprezentacyjnych oraz konkursowych
Ma świadomość i potrafi rozwiązywać ponadczasowe problemy związane z rozliczaniem podatków dochodowych oraz VAT w przedmiotowym zakresie
Moduł I. Podatek CIT – ogólne zagadnienie
- Ogólna definicja koszu uzyskania przychodów
- Osiąganie przychodów, zarachowanie i zabezpieczanie źródła przychodów – czym jest?
- Katalog kosztów niepodatkowych (NKUP)
Moduł II. Podatek PIT – ogólne zagadnienia
- Nieodpłatne świadczenia i częściowo odpłatne świadczenia
- Źródła przychodów a przypisanie przychodu do danego źródła
- Zwolnienia podatkowe w podatku PIT (świadczenia reklamowe, sprzedaż premiowa, konkursy)
Moduł III. Podatek VAT – ogólne zagadnienia
- Odliczenie podatku VAT, a związek z działalnością opodatkowaną
- Usługi noclegowe, gastronomiczne, cateringowe – czy można odliczać VAT?
- Przesłanki wyłączające prawo do odliczenia podatku VAT
- Darowizny, nieodpłatne świadczenia a naliczenie podatku VAT
- Próbki, prezenty o małej wartości – definicja, opodatkowanie
Moduł IV. Dokumentowanie działań marketingowych, promocyjnych i reklamowych
- Definicja dowodu i sposoby ich pozyskiwania
- Dokumentowanie konkursów, sprzedaży premiowej, akcji reklamowych i innych działań marketingowych,
- Regulaminy akcji marketingowych oraz regulaminy konkursów i sprzedaży premiowych – na co zwracać uwagę?
- Obowiązki informacyjno-rejestracyjne w przypadku szczególnych działań marketingowych np. loterii (obowiązki wynikające z innych ustaw np. Ustawa hazardowa, prawo celne),
- Działania marketingowe organizowane przy współpracy z agencjami marketingowymi – zasady współpracy, obowiązki stron, wymagane dokumenty
Moduł V. Reklama i reprezentacja, imprezy, targi, konferencje
- Pojęcie reklamy i reprezentacji,
- Prezenty dla kontrahentów, pracowników, współpracowników
- Konsumpcja z kontrahentami oraz posiłki dla pracowników – interpretacja ogólna MF
- Imprezy dla kontrahentów oraz imprezy integracyjne dla pracowników,
- Imprezy okolicznościowe i jubileuszowe,
- Szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
- Szkolenia, narady, konferencje dla pracowników,
- Wyjazdy krajowe i zagraniczne dla pracowników i kontrahentów,
- Udział w targach, organizacja stanowisk wystawowych,
- Wydatki na wystrój siedziby przedsiębiorstwa
Moduł VI. Konkursy dla kontrahentów i pracowników
- Definicja konkursu – problemy interpretacyjne,
- Organizator konkursu a fundator nagrody w konkursie (organizacja konkursów przez podmioty zewnętrzne),
- Konkursy w środkach masowego przekazu (np. konkursy w Internecie),
- Konkursy dla kontrahentów a konkursy dla pracowników – zakres opodatkowania i zwolnienia w PIT,
- Konkursy a programy motywacyjne – różnice w zakresie opodatkowania
Moduł VII. Premie pieniężne i rabaty
- Pojęcie premii pieniężnych,
- Premie lojalnościowe i premie jakościowe,
- Premia pieniężna jako rabat, premia pieniężna jako usługa
Moduł VIII. Sponsoring
- Pojęcie sponsoringu w ujęciu prawnym i podatkowym
- Niezbędne elementy umowy sponsoringu,
- Formy sponsoringu (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy),
- Sponsoring a darowizny
Moduł IX. Sprzedaż premiowa
- Definicja sprzedaży premiowej oraz zasady prowadzenia sprzedaży premiowej,
- Dokumentacja sprzedaży premiowej,
- Usługa jako nagroda w sprzedaży premiowej,
- Sprzedaż premiowa a sprzedaż promocyjna,
- Sprzedaż premiowa – zakres zwolnienia z PIT
Moduł X. Inne świadczenia na rzecz kontrahentów
- Przekazywanie biletów do kina i innych miejsc rozrywki oraz kultury
- Organizacja festynów, koncertów
- Zapewnianie zakwaterowania i wyżywienia,
- Wręczanie alkoholu i prezentów luksusowych
Moduł XI. Inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników
- Świadczenia na rzecz członków rodziny pracownika
- Strój, ubiór pracowników
- Abonamenty medyczne
- Ubezpieczenie OC członków organów spółek
- Dowóz pracowników do pracy
- Podnoszenie kwalifikacji zawodowych
- Należności z tytułu podróży służbowych
- Bony towarowe dla pracowników
- Świadczenia wynikające z przepisów BHP
- Świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS
- Świadczenia wynikające z regulaminów pracy i układów zbiorowych pracy
- Samochody i telefony służbowe pracowników wykorzystywane na cele prywatne
- Karty benefit i multisport
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.