Działania marketingowe, reklamowe w CIT, PIT, VAT

Dla kogo?

Szkolenie jest dedykowane zarówno osobom mającym znaczne doświadczenie w księgowości i prawie podatkowym (np. główni księgowi) jak również osobom rozpoczynającym swoją karierę zawodową.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Zwiększy wiedzę w zakresie opodatkowania CIT, PIT, VAT związanego z podejmowaniem działań marketingowych, reklamowych oraz reprezentacyjnych

2

Posiada wiedze na temat opodatkowania (CIT, PIT, VAT) związanego z podejmowaniem działań marketingowych, reklamowych, reprezentacyjnych oraz konkursowych

3

Ma świadomość i potrafi rozwiązywać ponadczasowe problemy związane z rozliczaniem podatków dochodowych oraz VAT w przedmiotowym zakresie

Moduł I. Podatek CIT – ogólne zagadnienie

  • Ogólna definicja koszu uzyskania przychodów
  • Osiąganie przychodów, zarachowanie i zabezpieczanie źródła przychodów – czym jest?
  • Katalog kosztów niepodatkowych (NKUP)

Moduł II. Podatek PIT – ogólne zagadnienia

  • Nieodpłatne świadczenia i częściowo odpłatne świadczenia
  • Źródła przychodów a przypisanie przychodu do danego źródła
  • Zwolnienia podatkowe w podatku PIT (świadczenia reklamowe, sprzedaż premiowa, konkursy)

Moduł III. Podatek VAT – ogólne zagadnienia

  • Odliczenie podatku VAT, a związek z działalnością opodatkowaną
  • Usługi noclegowe, gastronomiczne, cateringowe – czy można odliczać VAT?
  • Przesłanki wyłączające prawo do odliczenia podatku VAT
  • Darowizny, nieodpłatne świadczenia a naliczenie podatku VAT
  • Próbki, prezenty o małej wartości – definicja, opodatkowanie

Moduł IV. Dokumentowanie działań marketingowych, promocyjnych i reklamowych

  • Definicja dowodu i sposoby ich pozyskiwania
  • Dokumentowanie konkursów, sprzedaży premiowej, akcji reklamowych i innych działań marketingowych,
  • Regulaminy akcji marketingowych oraz regulaminy konkursów i sprzedaży premiowych – na co zwracać uwagę?
  • Obowiązki informacyjno-rejestracyjne w przypadku szczególnych działań marketingowych np. loterii (obowiązki wynikające z innych ustaw np. Ustawa hazardowa, prawo celne),
  • Działania marketingowe organizowane przy współpracy z agencjami marketingowymi – zasady współpracy, obowiązki stron, wymagane dokumenty

Moduł V. Reklama i reprezentacja, imprezy, targi, konferencje

  • Pojęcie reklamy i reprezentacji,
  • Prezenty dla kontrahentów, pracowników, współpracowników
  • Konsumpcja z kontrahentami oraz posiłki dla pracowników – interpretacja ogólna MF
  • Imprezy dla kontrahentów oraz imprezy integracyjne dla pracowników,
  • Imprezy okolicznościowe i jubileuszowe,
  • Szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
  • Szkolenia, narady, konferencje dla pracowników,
  • Wyjazdy krajowe i zagraniczne dla pracowników i kontrahentów,
  • Udział w targach, organizacja stanowisk wystawowych,
  • Wydatki na wystrój siedziby przedsiębiorstwa

Moduł VI. Konkursy dla kontrahentów i pracowników

  • Definicja konkursu – problemy interpretacyjne,
  • Organizator konkursu a fundator nagrody w konkursie (organizacja konkursów przez podmioty zewnętrzne),
  • Konkursy w środkach masowego przekazu (np. konkursy w Internecie),
  • Konkursy dla kontrahentów a konkursy dla pracowników – zakres opodatkowania i zwolnienia w PIT,
  • Konkursy a programy motywacyjne – różnice w zakresie opodatkowania

Moduł VII. Premie pieniężne i rabaty

  • Pojęcie premii pieniężnych,
  • Premie lojalnościowe i premie jakościowe,
  • Premia pieniężna jako rabat, premia pieniężna jako usługa

Moduł VIII. Sponsoring

  • Pojęcie sponsoringu w ujęciu prawnym i podatkowym
  • Niezbędne elementy umowy sponsoringu,
  • Formy sponsoringu (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy),
  • Sponsoring a darowizny

Moduł IX. Sprzedaż premiowa

  • Definicja sprzedaży premiowej oraz zasady prowadzenia sprzedaży premiowej,
  • Dokumentacja sprzedaży premiowej,
  • Usługa jako nagroda w sprzedaży premiowej,
  • Sprzedaż premiowa a sprzedaż promocyjna,
  • Sprzedaż premiowa – zakres zwolnienia z PIT

Moduł X. Inne świadczenia na rzecz kontrahentów

  • Przekazywanie biletów do kina i innych miejsc rozrywki oraz kultury
  • Organizacja festynów, koncertów
  • Zapewnianie zakwaterowania i wyżywienia,
  • Wręczanie alkoholu i prezentów luksusowych

Moduł XI. Inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników

  • Świadczenia na rzecz członków rodziny pracownika
  • Strój, ubiór pracowników
  • Abonamenty medyczne
  • Ubezpieczenie OC członków organów spółek
  • Dowóz pracowników do pracy
  • Podnoszenie kwalifikacji zawodowych
  • Należności z tytułu podróży służbowych
  • Bony towarowe dla pracowników
  • Świadczenia wynikające z przepisów BHP
  • Świadczenia socjalne i wynikające z ZFŚS
  • Świadczenia wynikające z regulaminów pracy i układów zbiorowych pracy
  • Samochody i telefony służbowe pracowników wykorzystywane na cele prywatne
  • Karty benefit i multisport

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.

    Szkolenie

    Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.

    Profesjonalizm Warto Szkolić

    Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.
    więcej opinii