Jak efektywnie organizować pracę w zarządzaniu restauracją?
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone dla pracowników branży gastronomicznej.
W efekcie szkolenia uczestnik
Umiejętnie przestrzega procedur przy sprawnej organizacji pracy
Zna wybrane metody oraz narzędzia podnoszące efektywność pracy
Bierze pełną odpowiedzialność za zakres zdelegowanych mu zadań
Umie definiować cele i ustalać priorytety realizowanych zadań
WSTĘP
Poznajemy się, oczekiwania słuchaczy w odniesieniu do szkolenia. Kontrakt między prowadzącym szkolenie a uczestnikami (zapisanie zasad panujących na szkoleniu).
I DZIEŃ WARSZTATU
KOMUNIKACJA W ZESPOLE JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIE
+ SYSTEM WARTOŚCI SZEFA
I. KOMUNIKACJA W ZESPOLE JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA
- model efektywnej komunikacji z zespołem
- zasady informacji zwrotnej
- bariery komunikacyjne
II. SYSTEM WARTOŚCI SZEFA (oczekiwania i wymagania stawiane pracownikom)
- Jak komunikować wartości ważne dla szefa ?
- Dlaczego warto zachęcać do przestrzegania wartości szefa?
III. ASERTYWNE EGZEKWOWANIE ZADAŃ PRZEZ SZEFA
- co to znaczy asertywna postawa szefa
- stosowanie sankcji i bycie konsekwentnym
- rola komunikatu typu JA w komunikacji z pracownikiem
IV. KILKA KROKÓW KU LEPSZEJ ORGANIZACJI PRACY
- Czy warto organizować spotkania robocze z pracownikami i jak często?
- Czwartek – najważniejszy dzień tygodnia
- Planowanie- antidotum na chaos w firmie
II DZIEŃ WARSZTATU
SZKOLIMY UMIEJĘTNOŚCI MANAGERSKIE- ZARZĄDZANIE PERSONELEM, KOSZTAMI I LOKALEM + DELEGOWANIE ZADAŃ
I. STRUKTURA ORGANIZACYJNA W LOKALU
- Zakres zadań i obowiązków poszczególnych pracowników
- Budowanie automotywacji i zaangażowania w pracy kucharza i kelnera.
- Umiejętność delegowania zadań i rozliczania z ich wykonania
- Motywowanie pracowników
- Rozwój pracowników w organizacji( szkolenia, awanse, doskonalenie umiejętności zawodowych i odkrywanie kompetencji członków zespołu)
- Spotkania z pracownikami – jak często i w jakim celu?
II. PROJEKTOWANIE DOŚWIADCZEŃ KLIENTA
- Dobre praktyki przy tworzeniu MENU
- Podstawowe zasady marketingowe w gastronomii
- Poznaj swoją konkurencję
- Jak być dobrym doradcą Klienta?
- Marketing w gastronomii z naciskiem na marketing relacyjny.
III. Gra zespołowa SEEDS – Projektowanie Doświadczeń Klienta
(Gra pomaga zrozumieć, jakie oczekiwania ma Klient, jest także inspiracją, gdyż pokazuje przykłady działań innych firm, które mogą być zastosowane u nas)
III DZIEŃ WARSZTATU:
SZKOLIMY JAKOŚĆ OBSŁUGI I UMIEJĘTNOŚCI SPRZEDAŻOWE WŚRÓD KELNERÓW I OBSŁUGI SALI
CO ROZUMIEMY POD POJĘCIEM JAKOŚCI W GASTRONOMII?
– krótka wymiana poglądów, zapisanie wniosków
- Pierwsza wizyta Klienta w lokalu – na co zwrócić uwagę?
- Jak cię widzą – tak…ci płacą. Jak kreować dobre, pierwsze wrażenie?
- Internet i media społecznościowe jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej w gastronomii.
- Jak proponować ofertę w oparciu o to, że różni Goście mają różne oczekiwania?
- Proaktywność w kontakcie z Klientem. Jak zamiast sprzedawcą zostać doradcą ? ( marketing relacyjny w sprzedaży)
- Gra „TEN OBCY”-badamy predyspozycje sprzedażowe pracowników
- Nikt nie lubi – a wszystkim się zdarzają. Reklamacja jako sposób na pozyskanie lojalnych Klientów.
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.