Social media w komunikacji, promocji i organizacji przemysłów kreatywnych

Komunikacja internetowa to obecnie najważniejsza forma promocji i prowadzenia dialogu z potencjalnymi lub obecnymi klientami. W ramach tego natomiast najważniejszą rolę ogrywają social media. Facebook, Youtube, Twitter, Instagram – w jaki sposób skutecznie z nich korzystać?

Social media, czyli co?

Social media to po prostu wszelkiego rodzaju komunikatory i inne mobilne technologie, pozwalające na nawiązanie kontaktu z innymi ludźmi. Media społecznościowe mogą mieć różne formy i odmiany, ale w obecnym świecie marketingu największą siłę mają cztery serwisy – Facebook, Youtube, Twitter i Instagram. Pierwszy z nich, odnoszący największe sukcesy, powstał w 2004 roku. Dzisiaj korzysta z niego około trzech miliardów użytkowników, a Mark Zuckerberg (jego twórca) jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Facebook umożliwia dzielenie się poprzez serwis różnymi informacjami, zdjęciami, filmami. Angażuje on przy tym publiczność, która może komentować wrzucane posty, “lajkować” oraz reagować na wiele innych sposobów, wyrażając swoją aprobatę lub dezaprobatę.

Z kolei Youtube stworzony w 2005 r. przez Jawed’a Karim’a, Chad’a Hurley’a i Steve’a Chen’a nastawiony jest na obraz audiowizualny. Tam obejrzymy zarówno amatorskie, jak i profesjonalne filmy i teledyski. Instagram jest już nieco młodszym medium, bo z 2010 r. Niby stanowi zwykły serwis do prezentowania zdjęć, ale swój sukces zawdzięcza atrakcyjnym dodatkom – możliwości edycji zdjęć i filmów, stosowania do nich różnych filtrów cyfrowych, udostępnianie ich w innych serwisach społecznościowych, a do tego wszystko uzupełnione jest atrakcyjną szatą graficzną, imitującą zdjęcia z aparatów analogowych. Twitter’a natomiast (działający od 2006 roku) szczególnie upodobali sobie ludzie ze świata polityki i biznesu. To medium pozwala na wymianę wiadomości, krótkich informacji. W ten sposób politycy niejednokrotnie publikują swoje oświadczenia, zajmują stanowiska w istotnych sprawach państwowych, manifestują swoją przynależność do tej lub innej partii.

Które medium wybrać?

Jeżeli zastanawiasz się, które medium będzie najlepsze w prowadzeniu kampanii marketingowej – odpowiedź brzmi – wszystkie! Medialny ekosystem obejmuje wszystkie media społecznościowe na raz. Stworzenie zatem spójnej, kompleksowej strategii działania, w obrębie wszystkich dostępnych serwisów, jest kluczem do sukcesu. Przy czym musisz uświadomić sobie, że budowanie ekosystemu social media to złożony proces. Z jednej strony skuteczny research, tworzenie contentu, odpowiednia dystrybucja treści, z drugiej strony natomiast wykonywanie pomiaru rezultatów w celu oceny skuteczności podejmowanych działań.

Szkolenia z zakresu social media

Prowadzone przez naszych specjalistów szkolenia obejmują przegląd najważniejszych trendów i najpopularniejszych mediów społecznościowych. Uczestnicy kursu poznają kluczowe mechanizmy i serwisy. Odpowiadamy między innymi na pytania: jakie są aktualne realia social media w Polsce, w jaki sposób zbudować elementarny ekosystem mediów społecznościowych, aby dobrze wykorzystać ich potencjał, w jaki sposób zainicjować komunikację w social media oraz jak sprawnie i profesjonalnie prowadzić kampanie marketingowe. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas!

Przykładowe program szkoleń z zakresu social media:

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwiązywać konflikty w zespole? - praktyczny przewodnik

Dlaczego warto nauczyć się rozwiązywać konflikty w zespole Rozwiązywanie konfliktów w zespole to nieodłączny element skutecznego zarządzania organizacją. W każdej firmie – niezależnie od branży czy wielkości – pojawiają się różnice zdań, napięcia i sytuacje, które mogą przerodzić się w poważne konflikty. Dlatego coraz więcej menedżerów, liderów i specjalistów HR zadaje sobie pytanie: jak rozwiązywać konflikty, by nie niszczyły relacji, nie wpływały negatywnie na atmosferę pracy i nie obniżały…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.