Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Ocena skuteczności kampanii AdWords - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Ocena skuteczności kampanii AdWords

Google AdWords to absolutnie podstawowe narzędzie marketingu internetowego. Dzięki skutecznie prowadzonym kampaniom – w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, AdWords GSP dla użytkowników gmail, AdWords Google Zakupy dla sklepów internetowych, w Youtube – firma ma szansę na nowych klientów, a w efekcie większą sprzedaż swoich produktów i usług. W jaki sposób upewnić się, czy kampania AdWords jest prowadzona w sposób prawidłowy i odniesie zamierzony efekt? O tym kilka słów w artykule poniżej.

Wskaźniki efektywności

Kluczowe dla określenia skuteczności prowadzonej kampanii są przede wszystkim wskaźniki efektywności (KPI – key performance indicators). Mogą się one różnić, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Przykładowo, dla sklepów internetowych takim wskaźnikiem najprawdopodobniej będzie wykonana liczba transakcji, z kolei osoba, oferująca usług copywriterskie, z pewnością za istotniejszą uzna liczbę wysłanych formularzy ofertowych. Generalnie rzecz ujmując, określenie wskaźników wiąże się ze sformułowaniem celu strategicznego działania firmowej strony. Musi on być dość szczegółowy i precyzyjny. Mierzalność KPI opiera się natomiast na zbudowaniu metryki/metryk. Wskazuje się, że dla efektywności całego pomysłu, co najmniej raz na cztery miesiące należy wymienić ok. 25% KPI.

Inne elementy

Efektywność kampanii AdWords zależy również od zbadania czy właściwie dobraliśmy słowa kluczowe – jaki jest współczynnik klikalności, czy generują nam wiele konwersji i tak dalej. Nadto, analizy wymagają teksty reklam. To badanie przeprowadzamy w taki sam sposób, jak w odniesieniu do słów kluczowych. Wreszcie warto zwrócić uwagę także na stronę docelową, która wpływa nie tylko za zachowanie użytkowników, ale posiada zdecydowanie więcej funkcji. Czy takie działania wystarczą? Odpowiedź brzmi – nie. Wskazane wyżej elementy to jednak absolutna podstawa, baza do oceny skuteczności kampanii AdWords. Oczywiście w ramach przeprowadzanych badań musimy sięgnąć po odpowiednie segmenty panelu Google AdWords oraz Google Analytics. Dla przypomnienia wskazujemy, że Google Analytics jest absolutnie darmowym narzędziem, a jego rozbudowany i wieloaspektowy charakter wspomaga dokonanie szczegółowej analizy ruchu na stronach, uzupełniając jednocześnie narzędzia oferowane przez samo Google AdWords. Warto zatem postawić na rozbudowany system narzędzi statystycznych, które szybko i efektywnie pozwolą nam określić przestrzenie naszej kampanii AdWords, wymagające korekty.

Szkolenia z zakresu Google AdWords

W ramach swojej działalności specjaliści Warto Szkolić prowadzą również kompleksowe szkolenia z zakresu kampanii Google AdWords. Kursy kierujemy przede wszystkim do osób, zajmujących się marketingiem internetowym, tworzeniem stron internetowych w WordPressie, wykorzystujących SEO, kampanie AdWords oraz Google Analytics, które w sposób zaawansowany chcą nauczyć się pracy z tymi narzędziami. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci kompleksową ofertę szkolenia wraz z proponowanym programem.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Czym jest Google Analytics?

Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Remarketing w 4 prostych krokach

Podstawy Google AdWords

5 najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu kampanii Google Adwords

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.