Zarządzanie projektami. Szkolenie dla sieci sklepów meblarskich Mikomax

Jak zarządzać przedsiębiorstwem, w którym organizacja pracy oparta jest na projektach? Jakie metody zarządzania projektami są efektywne? Jak zarządzać ryzykiem w projektach? Na te pytania odpowiedzieliśmy podczas dwudniowego szkolenia zrealizowanego dla producenta i właściciela sieci sklepów meblowych Mikomax.

Mikomax to polski producent nowoczesnych mebli biurowych (wyposażenie sal konferencyjnych, rozwiązania dla open space, kabiny akustyczne). Ta polska firma meblarska jest wyjątkowa i to nie tylko na skalę nie tylko krajową, ale również europejską: dość powiedzieć, że jako pierwsza w Europie zaczęła stosować w swoich halach produkcyjnych technologię laserowego oklejania we wszystkich kolorach i kształtach.

Cele szkolenia

Szkolenie dla firmy Mikomax  z zakresu zarządzania projektami miało na celu:

  1. Zdobycie umiejętności zaplanowania i przeprowadzenia konkretnego projektu.
  2. Zapoznanie uczestników z podejściem projektowym i narzędziami wspomagającymi zarządzanie projektem tym: procesów projektowych, struktury planu projektowego.
  3. Doskonalenie metodyk zarządzania projektem i zespołem projektowym w tym przełamywania „wąskich gardeł” w projekcie.

Przebieg szkolenia

Szkolenie poprowadziliśmy w formie mini wykładu i ćwiczeń praktycznych. Zadania praktyczne stanowiły trzon naszego spotkania z pracownikami Mikomaxu więc poświęciliśmy na nie większość czasu szkoleniowego. W ramach części praktycznej wykorzystaliśmy następujące metody pracy:

  • ćwiczenia na podstawie case study,
  • pytania-odpowiedzi, dyskusja i „burza mózgów”,
  • praca w grupach,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • informacje zwrotne dla uczestników od trenera.

W trakcie szkolenia omówiliśmy wszystkie etapy procesu zarządzania projektowego: zaczynając od momentu planowania celów i zakresu projektu, poprzez sprawną realizację (układanie i modyfikacja harmonogramów, zarządzanie czasem w projekcie, zarządzanie zespołem projektowym i interesariuszami), zarządzanie jakością i zarządzanie ryzykiem, po wyliczanie kosztów i omówienie kluczowych czynników sukcesu i porażki w zarządzaniu projektami.

Efekty szkolenia

Podsumowując uczestnicy szkolenia „Warto Szkolić” z zakresu zarządzania projektami  dowiedzieli się jak:

PRZYGOTOWANIE PROJEKTU

  • Napisać i utrzymać w projekcie uzasadnienie biznesowe projektu.
  • Zaplanować projekt, wliczając w tym harmonogram projektu.
  • Określić wymierne cele i korzyści z realizacji projektu.
  • Określić wszystkich interesariuszy projektu.

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

  • Zdiagnozować silne, słabe strony projektu, pojawiające się w nim szanse oraz zagrożenia.
  • Zarządzać ryzykiem w projekcie.
  • Uniknąć błędów podczas wykonania projektu oraz poznają tzw. dobre praktyki w zarządzaniu projektami.

SCRUM – zarządzanie zespołem projektowym

  • Powołać zespół projektowy i umieć nim zarządzać
  • Opracować sposób komunikacji w projekcie

 

Dziękujemy firmie Mikomax za udział w szkoleniu.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

 

Zobacz także inne nasze relacje z usług realizowanych dla sklepów:

Rozwiązania merchandisingowe dla sieci Sklep Polski

Szkolenie dla PSS „Społem” Wronki z zakresu merchandisingu

„ Profesjonalna Obsługa Klienta” – szkolenie dla sieci sklepów Społem w Ełku

Merchandising i obsługa klienta w firmie Torimpex po trzech miesiącach od szkolenia.

 

Zachęcamy także do lektury artykułów z naszej bazy wiedzy:

Jak mogę zwiększyć sprzedaż na mojej stronie?

Aktywna sprzedaż, czyli jak przekonać klienta do zakupu

Jak szybko i trwale zwiększyć sprzedaż?

Jak zachowania kupujących wpływają na sprzedaż w Waszym sklepie samoobsługowym?

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.