Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Concierge, czyli pomysł na pracę pełną wyzwań w hotelarstwie!

Concierge, czyli pomysł na pracę pełną wyzwań!

Concierge, czyli pomysł na pracę pełną wyzwań!

Jeśli jesteś osobą, która lubi poznawać nowych ludzi, jest operatywna, komunikatywna, nie lubi nudy i zawsze znajdzie sposób, aby załatwić sprawę, która dla innych wydaje się trudna lub niemożliwa, to… bardzo prawdopodobne, że praca nowoczesnego konsjerża w branży hotelowej jest właśnie dla Ciebie!

Skąd wzięła się nazwa concierge (konsjerż i co oznacza)?

Konsjerż, z francuskiego – concierge, to nazwa oznaczająca niegdyś dozorcę i odźwiernego domów, kamienic i hoteli, a jeszcze wcześniej “strażnika zamku”. Po przez pełnienie roli klucznika, do dziś konsjerżowie posługują się własnym symbolem – dwoma złotymi, skrzyżowanymi ze sobą kluczami. W czasach średniowiecznych osoba z takim tytułem odpowiadała za utrzymanie palących się świec w zamku. W kolejnych stuleciach, za wiele innych zadań, m.in. dbanie o wygodę i komfort przebywających w pałacu gości. XX wiek to pojawienie się w szwajcarskich hotelach stanowiska “portiera w holu”, który asystował gościom podczas ich pobytu w hotelu. Z biegiem lat profesja konsjerża zaczęła się znacząco wyodrębniać oraz zyskiwać na prestiżu, a jednocześnie – przybyło mu “nieco” obowiązków.

Na czym polega praca współczesnego konsjerża?

Praca konsjerża polega w dzisiejszych czasach przede wszystkim na świadczeniu usług, które daleko wykraczają poza zakres pracy recepcjonisty w hotelu. Niegdyś, konsjerż miał klucze do wszystkich drzwi i wiedział kogo z kim należy skontaktować. Obecnie, konsjerż obsługuje głównie klientów premium (niejednokrotnie z pierwszych stron gazet), którym pomaga “załatwić” różne sprawy. Od naprawy okularów, przez dokonanie rezerwacji w najlepszej tajskiej restauracji, po zorganizowanie lotu balonem lub zamówienie doręczenia kwiatów po drugiej stronie globu. Innymi słowy – kiedy sytuacja tego wymaga, konsjerż “od ręki” załatwia mniej lub bardziej typowe zadania. Nie pobieraja z tego tytułu opłat od gościa hotelu.

W pewnym sensie konsjerż jest ambasadorem marki. Świadczy usługi ponadstandardowe, ale również dba o satysfakcję gościa z pobytu. Często zdarza się, że gość prestiżowego hotelu, ponownie wybiera to samo miejsce na nocleg, właśnie dlatego, że spotkał się tu ze świetną obsługą concierge.

Dla kogo praca konsjerża będzie idealna?

Jest to zdecydowanie zajęcie dla ludzi, którzy znają 2-3 języki obce, lubią pracę pod presją czasu oraz pracę z ludźmi. Codziennie spotykał będziesz nowe osoby o rozmaitych potrzebach do załatwienia “na już”. Jeśli świetnie odnajdujesz się w roli organizatora, który zrobi coś z niczego, wie do kogo zadzwonić lub jak coś znaleźć – praca concierge jest właśnie dla Ciebie. Co ważne, konsjerżowie mają na ogół bardzo szerokie kontakty w różnych źródłach, również półoficjalnych.

Praca jest bardzo rozwijajaca pod kątem portfolio kontaktów. Nawet jeśli po pewnym czasie praca nam się znudzi lub będziemy chcieli obrać inną drogę rozwoju zawodowego. Nabyte podczas pracy w hotelu kontakty pozostają i mogą przydać się w wielu innych, również pozazawodowych sytuacjach.

Z jednej strony jest to praca bardzo ciekawa, obfitująca w setki ciekawych historii i anegdot. Z drugiej jednak strony może być też wyczerpująca psychicznie. Pracujesz 12 godzin na dobę, będąc “na każde zawołanie”, nawet jeśli oznacza to realizację pilnego zadania w trakcie Twojej przerwy na lunch. Gość hotelu jest zawsze na pierwszym miejscu!

W jaki sposób można zostać konsjerżem?

Duże sieci hotelowe, jak np. londyński Savoy uważają, że aby kogoś dobrze wyszkolić, najpierw powinno się przyjąć taką osobę na praktykę, gdzie pod skrzydłami doświadczonego concierge. Wspomniana sieć zatrudnia płatnych praktykantów, którzy każdego dnia mają okazję doświadczać nowych sytuacji, nabierając niezbędnego w tej profesji doświadczenia. Praktyki dla konsjerży organizują poza wspomnianym Savoy, organizują również takie sieci hotelowe jak Adlon Kempiński czy Hilton.

Co ciekawe, w Polsce funkcjonuje stowarzyszenie Concierge Polska. Należy obecnie do niego zaledwie 35 osób – konsjerży świadczących swoje usługi głównie w hotelach 5-gwiazdkowych. Można jednak przypuszczać, że profesja ta będzie się rozwijać w przyszłości również w naszym kraju i coraz większa liczba hoteli premium będzie poszukiwała odpowiedniej osoby na takie stanowisko.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.