FIFO, LIFO i FEFO - Co to za zasady? Jak je stosować? Która jest najlepsza?


Transkrypcja

Dzień dobry. Witam ponownie. Robert Daszkiewicz, trener sprzedaży. Czyli po dwóch stronach lady, czyli sprzedawców, którzy sprzedają towar dla swoich konsumentów i jak również tych, którzy dostarczają ten towar do tychże właśnie sklepów. Dzisiaj chciałbym z Wami porozmawiać na temat zasady FIFO, bo z nią się spotykamy tak naprawdę najczęściej kiedy mówimy czy to przy leasingu, czy mówimy o zarządzaniu stratami w sklepie. No więc pierwsza rzecz trzeba by sobie odpowiedzieć na pytanie co to jest FIFO? Fifo Moi kochani, to z angielskiego first in first out dosłownie kalka. Robiąc kalkę na polski pierwsze przyszło, pierwsze wyszło i rzeczywiście. Myślę, że ta reguła jest najczęściej rozpowszechniona wśród naszych klientów, wśród Was wszystkich. Czemu tak się dzieje? Ano dlatego. Pierwsze przyszło, więc pierwsze musi wyjść, żeby zminimalizować właśnie straty, czyli żeby się nie przeterminowane. No bo wiadomo, że jak przyszło wcześniej, to może mieć krótszą datę. Ale tutaj? Tutaj na pomoc przychodzi jeszcze jedna zasada, bo tych zasad tam jest kilka, ale wspomnę tylko o tej jednej jest tzw. FIFO first inspired first out. Pierwsze z datą, z tą najkrótszą datą. To pierwsze musi być pierwsze wywalone ze sklepu, bo to o to chodzi. Czyli zobaczcie few bo trochę nam odbija FIFO dlatego, że przy FIFO nie myślimy o dacie. My z założenia robimy, że co przyszło wcześniej musi mieć krótszą datę. W związku z tym jakby w ten sposób działamy.

Nie, nie działamy datą dostawy, tylko datą wybitym na opakowaniu. Tak naprawdę, czyli właściwie de facto powinniśmy się skupiać na zasadzie tej opartej na inspired, czyli krótkim terminie, krótszym terminie przydatności do spożycia, czyli tak naprawdę few, no a nie FIFO. Ja podpowiem Wam jeszcze tylko tutaj na koniec powiem szczerze zadano mi pytanie i sam się głowiłem jak na nie odpowiedzieć, bo znałem zasadę, ale co ma ona wspólnego z naszymi szkoleniami? A chodzi o zasadę Uwaga FIFO. Last in first out. Czyli ostatnie przyszło, pierwsze wyszło i powiem, że głowiłem się nad tą zasadą. Jak ją umieścić w sklepie? To co jest, to co? To? Co ostatnie przyszło? Nie, nie, nie. Koń nie może pierwsze wyjść, musi wyjść ostatnie tak naprawdę, czyli de facto LESS. Fifo jest zaprzeczeniem FIFO i zaprzeczeniem FIFO. My o tych zasadach wspominamy przy okazji właściwie nie mówimy o nich osobnego szkolenia i tak dalej, bo one mieszczą się w wielu zagadnieniach. Czy to będzie zarządzania wskaźnikami ekonomicznymi, czy to jest kwestia zysku i strat na sklepie, czy to jest przy okazji merchandisingu? Wspominamy o tym, o tych zasadach m.in. właśnie przy okazji tych szkoleń. Jeżeli macie jakieś pytania związane właśnie z FIFO, FIFO, FIFO czy Chico to bardzo zapraszam do kontaktu moi kochani i pozostaję do dyspozycji. Dziękuję Wam pięknie.

Propozycja podobnych szkoleń sprzedażowych:

Przeczytaj również:

Transkrypcje

Spotkanie integracyjne w pracy za mniej niż 1 zł!

Transkrypcja Jak zorganizować wartościową integrację pracowników za złotówkę lub nawet mniej niż za złotówkę? Oto jest pytanie. Z czym się Państwu kojarzy integracja? Słowo integracja kojarzy się głównie z wyjazdem integracyjnym, czyli mamy syndrom dnia wczorajszego albo jedziemy, ale niespecjalnie chcemy. Ale szef nas zmusił, szef zakupił, szef oferuje, więc wszyscy pracownicy jadą. Integracja to często tańce do północy często zacieśnia się stosunki.…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Jak obniżyć cenę u dostawców? Dylematy negocjacyjne odc. 2 - Szymon Nęcki i Warto Szkolić

Transkrypcja Dzień dobry. Nazywam się Szymon Dębski, jestem trenerem negocjacji, a to jest seria, w której odpowiadam na najczęściej zadawane pytania negocjacyjne. Jednym z nich jest to, jak maksymalnie obniżyć cenę u dostawcy. Odpowiedź brzmi to zależy. To państwo wiecie. To zależy od branży, od sytuacji, od zależności między dostawcami i tak dalej, i tak dalej, i tak dalej. Druga sprawa. Najlepszym sposobem jest budowanie długotrwałych relacji opartych o wzajemne zaufanie…
dowiedz się więcej
Transkrypcje

Co się dzieje w polskich kuchniach? Dlaczego watro regularnie się szkolić?

Transkrypcja Krzysztof Szymborski, prezes Stowarzyszenia Kucharzy Polskich. Witam państwa bardzo serdecznie przy okazji, a tak naprawdę jest to dla mnie bardzo fajne doświadczenie. Jestem trenerem kulinarnym w firmie, warto szkolić. Kochani, porozmawiajmy dzisiaj troszeczkę o sytuacji polskiej gastronomii i jak się w polskich kuchniach dzieje i tak naprawdę co trzeba poprawić, a co tak naprawdę jest zerowe. Oglądamy przeróżne programy kulinarne, widzimy, że w niektórych restauracjach naprawdę nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.